Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/ Skuld fällan..
Emulator:
Avstår från att kommentera munspel och röst -det funkar ju jämt :D
skönt basgång har denna sak. Däremot käner jag att trummor blir lite halvtjatigt efter ett tag. Kanske skulle ha mera ride-baserat sparsamt i verserna, för att fläska på mer andra gånger.
skulle vilja ha en trevlig hammond på detta också, mest som en matta men med några småinfall med högernäven ibland.
Kan man tänka sig ett fingerspel på riktig bluesgitarr till detta?
Kommer bli hur bra som helst!
DåligtGehör:
Nja min referens till Mayall beror inte på att han är en av de större bluesartisterna och ingen större pianist, han har gjort mycket som jag inte tycker är så särskilt roligt att lyssna på, men den plattan och inte minst den låten hade en särskild prägel. Vad jag ville komma åt var mest det att lite mer gå ifrån "standardkompen" och hitta en mer speciell karaktär. Just den låten var ett exempel på det.
--- Citera ---Har du fler referenser till Blues/Jazz pianister så tar jag tacksamt emot tipsen.Jag lirar som en kratta men får jag ett halvår till med "rätt" referens ram så kan det nog höjas några snäpp.
--- Slut citat ---
Jag menade inte att klaga på pianospelet. Tyckte tvärtom att det var rätt fräckt.
--- Citera ---Blues är väl mitt område,vad menar du?
--- Slut citat ---
Jag menar att du sagt att trumprogrammering inte är ditt favoritområde.
--- Citera ---Och eftersom du tycker att det finns potencial i sång och munspel,så skall jag kämpa för att få upp proddarna till samma nivå spel mässigt.Spelade detta idag till en blues frälst och,ja han gick på knäna av hänförelse och bad mig göra färdigt.Tyckte det svängde nåt ohyggligt - men allt beror ju givetvis på vad man refererar till.
--- Slut citat ---
Så är det säkert. Se bara mina kommentarer som något som kanske i bästa fall kan ge en impuls till något. Men följ vad själv känner. Din vän har ju inte mindre feeling för musik än jag säkert bara andra preferenser och i en annan period. Jag är väl lite tjatig då jag ofta vill vrida till lite på trummor (och bas) bort från standardprylarna.
Kommer inte spontant på någon pianist nu. Just när det gäller mer bluesbaserad musik har jag nog aldrig fastnat för någon pianist. De har alltid varit sångare och gitarrister.
Harmonica mike:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 15.09.2007, 23:50:35 ---Nja min referens till Mayall beror inte på att han är en av de större bluesartisterna och ingen större pianist, han har gjort mycket som jag inte tycker är så särskilt roligt att lyssna på, men den plattan och inte minst den låten hade en särskild prägel. Vad jag ville komma åt var mest det att lite mer gå ifrån "standardkompen" och hitta en mer speciell karaktär. Just den låten var ett exempel på det.
--- Citera ---Har du fler referenser till Blues/Jazz pianister så tar jag tacksamt emot tipsen.Jag lirar som en kratta men får jag ett halvår till med "rätt" referens ram så kan det nog höjas några snäpp.
--- Slut citat ---
Jag menade inte att klaga på pianospelet. Tyckte tvärtom att det var rätt fräckt.
--- Citera ---Blues är väl mitt område,vad menar du?
--- Slut citat ---
Jag menar att du sagt att trumprogrammering inte är ditt favoritområde.
--- Citera ---Och eftersom du tycker att det finns potencial i sång och munspel,så skall jag kämpa för att få upp proddarna till samma nivå spel mässigt.Spelade detta idag till en blues frälst och,ja han gick på knäna av hänförelse och bad mig göra färdigt.Tyckte det svängde nåt ohyggligt - men allt beror ju givetvis på vad man refererar till.
--- Slut citat ---
Så är det säkert. Se bara mina kommentarer som något som kanske i bästa fall kan ge en impuls till något. Men följ vad själv känner. Din vän har ju inte mindre feeling för musik än jag säkert bara andra preferenser och i en annan period. Jag är väl lite tjatig då jag ofta vill vrida till lite på trummor (och bas) bort från standardprylarna.
Kommer inte spontant på någon pianist nu. Just när det gäller mer bluesbaserad musik har jag nog aldrig fastnat för någon pianist. De har alltid varit sångare och gitarrister.
--- Slut citat ---
Okej,då förstår vi varandra.Trummorna är ju min akilles häl så är det.Färdiga loopar är ju lite fusk..Lyssnade förresten på Mayall via youtube.den typen av blues och lite vassare har vi lirat en hel del med bandet.Som du säger så var inte orgel/pianot någon höjdrae.Han gjorde rätt saker.Munspelet impade inte på mig och inte sången heller,nu var det ju mest gamla filmer där..så jag antar att utvecklingen gått framåt.En del rätt duktiga musiker runt honom dock..Ska kolla upp plattan du rekommenderade,lite kan man ju snappa upp i bas och trum världen.Som du hör så har jag köpt mig en bas,nu ska man bara lära sig att lira på fanstyget.. :ph34r:
Får väl köpa mig ett trumset så småningom.. :D Skämt där..jag håller mig till basen,munspelet keybordet och sången,då kommer det att funka.Kan nog bli lite gura oxå,så fort jag får nåt annat än nylon guran att lira på,den låter inte bra när man spelar inden..
tack för förklaring och comment.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 15.09.2007, 19:42:32 ---Avstår från att kommentera munspel och röst -det funkar ju jämt :D
skönt basgång har denna sak. Däremot käner jag att trummor blir lite halvtjatigt efter ett tag. Kanske skulle ha mera ride-baserat sparsamt i verserna, för att fläska på mer andra gånger.
skulle vilja ha en trevlig hammond på detta också, mest som en matta men med några småinfall med högernäven ibland.
Kan man tänka sig ett fingerspel på riktig bluesgitarr till detta?
Kommer bli hur bra som helst!
--- Slut citat ---
Varför blir du sån??
Jag vill ju att du smörar om mitt munspel och min sång.. :lol: skämt åsido.
Jag har donat ikväll med denna,nu börjar det likna nåt.fixat till fillsen på trummorna och lirat mer bas för att få lite variation i gunget,johan tipsade om mer walkin´bass,nu börjar det bli lite struktur på låten.Däremot så körde jag fast på sången,det brukar däremot inte ske,hajar nada..Kollat lite på orgeln oxå,det var rätt krattigt lirat så det måste in helt nytt.Får jag in en gura så skippar jag pianot.En rivig blues gura på denna,då kommer det att bli nåt definitivt.Däremot så tänker inte jag lira,då skrattar ni i hjäl er..Och det vill jag ju inte,då får jag ju ingen feedback :D
Tack för comment Emu,och för att du tror på låten - det gör jag med :P Speciellt efter kvällens lir..Men det får ni vänta på,måste ragga en gura först..
Mvh
Micael
Tant Fransa:
gillar det jag hör - väntar på resten!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida