Forum > Demolåtar
Marsall - Vita Ögon (Klar)
Marsall:
--- Citat från: Asti skrivet 25.03.2016, 21:19:27 ---Jag gillar det här! Typiskt Marsall - aviga harmonier, underfundiga texter och fräcka gitarrer!
För mig är det här mer progg än punk! Tycker nivåerna känns OK och även ljudbilden.
Kanske lite låg bas...? Annorlunda och spännande!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! för gillande o feedback :D..ja det blir lixom så här när det poppar upp nåt i skallen..Sen följer det övriga på..ja som tågets vagnar. Ja det kanske är progg mer då..Fast postpunk e kanske lite progg med smak av punk ? B)
kollade basen o vågar inte pumpa på någe mer nu ..Men Kan bli en knuff upp när jag gjort fler lyss..Tack för basen kollen :)
--- Citat från: MaxB skrivet 25.03.2016, 23:19:05 ---Lite för låg volym på sången initialt. Jag hör inte de ord som sägs.
Underfundigt spel på instrumenten, gillar vandringen på basen.
--- Slut citat ---
Tack Max för feedback och gillande :D
Har dragit upp sången ett myrben nu ..
--- Citat från: equality skrivet 26.03.2016, 01:39:11 ---Håller med Max - sången måste upp mer. Riktigt läckra tonartsbyten som skänker sköna spänningar i låten. Sången bra annars liksom spelet i övrigt.
--- Slut citat ---
Tack EQ för gillande och feedback! :D
Sången är upp nu ett myrben i ny version i översta..
--- Citat från: Gurano skrivet 26.03.2016, 11:14:58 ---Ja upp med all sång. Nu är det svårt att uttala sig om reverbmängd mm men det går nog säga när sången har höjts.
80-tals-feeling a la Unter den Linden och Checkpoint Charlie m.fl.
/G
--- Slut citat ---
Tack Gurano för UDL o C C och feedback :D
Nu är sången upp ett myrben i översta.
Tack Alla för era öron.. som sagt sången är nu upp lite i volym ..Hoppas till det bättre?
equality:
Bättre! Bra och viktig text. Skulle nog höja sången ytterligare 3-4 dB. Vad snyggt gitarrljud. Hur ser den kedjan ut? Ssk reverbet/delayet gillas.
Marsall:
--- Citat från: equality skrivet 26.03.2016, 19:45:07 ---Bättre! Bra och viktig text. Skulle nog höja sången ytterligare 3-4 dB. Vad snyggt gitarrljud. Hur ser den kedjan ut? Ssk reverbet/delayet gillas.
--- Slut citat ---
Tack EQ för återkoppling :D Jo texter är viktigt tycker jag! Allvarliga som denna Men även kärlekstexter och komiska grejjer kan ju va ett allvar bakom som gömmer sig. B) :D
Plockguran du menar ? så är det 1. EQ 2. PM förstärkarplug British tone 3. Delay Replika
Sologuran = 1.EQ 2.legion guraplug (tips av scar fraction Studio) Delay Replika..
Får checka Vollen" på sången en vända till kanske? :D
Eddi:
Kul låt tänkte skriva att jag inte hör texten riktigt men jag gör ju det om jag anstränger mig. :D
Toby:
Tuff lite annorlunda låt! Kul. Skönt att sången kommit upp. Jag tycker att den ibland ligger lite lågt (pitchar inte) exempelvis i refrängen. Gitarrgrejen vid 190, helst slutet av den, har jag svårt för. Annars, som sagt var, fräckt!/Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida