Forum > Demolåtar
Marsall - Vita Ögon (Klar)
stajo:
skönt luftig mix med snygga gitarrer. Rösten låter lite burkig i en annan icke burkig mix.. spännande och för mig annorlunda låt, har lite svårt att höra texten ibland men förstår av sammanhanget.
Sammantaget cool låt :)
Marsall:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.03.2016, 04:15:49 ---Kul låt tänkte skriva att jag inte hör texten riktigt men jag gör ju det om jag anstränger mig. :D
--- Slut citat ---
Tack Eddie för feedback :D
Har försökt att crispa till reffen lite bättre..Hoppas jag? :mellow:
--- Citat från: Toby skrivet 27.03.2016, 10:39:20 ---Tuff lite annorlunda låt! Kul. Skönt att sången kommit upp. Jag tycker att den ibland ligger lite lågt (pitchar inte) exempelvis i refrängen. Gitarrgrejen vid 190, helst slutet av den, har jag svårt för. Annars, som sagt var, fräckt!/Toby
--- Slut citat ---
Tack Toby för gillande och ogillande o feedback :D
Har försökt crispat o jobbat med reffesången nu så gott det går .. :huh:
--- Citat från: stajo skrivet 27.03.2016, 17:42:38 ---skönt luftig mix med snygga gitarrer. Rösten låter lite burkig i en annan icke burkig mix.. spännande och för mig annorlunda låt, har lite svårt att höra texten ibland men förstår av sammanhanget.
Sammantaget cool låt :)
--- Slut citat ---
Tack Stajo för gillande o feedback :D
Har jobbat o försökt fått bort burken"nu ..
Tack ALLA ånyo för förträfflig feedback det värmer.. B)
Hoppas man nu inte mixat bort sig..?
Roffe H:
Spännande och underfundigt var ordet...sköna gitarrer och bra mix nu tycker /Roffe H :)
bjurte:
Marsallska underfundigheter som man är van att det ska va, spännande och kul att lyssna på!
Sången som sagt är väldigt överdynamisk, jobba lite mer med volymutjämningen, ibland får man klippa ut vissa strofer och höja/sänka dem, eller låta automationen fixat det,
och låta kompressorn jobba lite hårdare..
Men jag gillart.. :)
MaxB:
Bra mix men fortfarande svårt att höra ord på vissa håll. Mer volymutjämningar på något sätt, avseende sången, kanske är på sin plats. Flera gånger tycker jag mig höra att du sjunger 'butta', vilket är en hästmedicin (fenylbutazon) men det är väl inget du håller på med :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida