Forum > Demolåtar
equality - Grace
equality:
Skäms nästan över lägga upp nåt här när man hör vilken fantastisk hög klass det är här på KR. Tyckte mig få ett uns inspiration och resultatet blev väl inte riktigt... Ja, ja såga på bara.
16-03-23 18:39: Ny version efter era fina råd. Varierat trummorna och kortat ner första sektionen. Byggt om låten kan man säga. :-)
MaxB:
Skönt att lyssna på! Välkommen tillbaka från de fantastiska fågelbilderna till musiken. Du är en remarkabel fågelfotograf!
Att du softar efter ungerfär en och en halv minut känns skönt, då de teman som du spelat innan, redan är bekanta.
Hur är det med sångrösten? Den skulle behövas för att ge mer. Efter två minuter kommer tema tillbaka som skulle motsvara andra versen måhända...
Basisten får sig ett solo på slutet. :)
Asti:
Underbart litet jazzigt stycke! Det räcker gott med enbart tre instrument när det framförs så här!
Hörde för mitt inre en vända på pianot med temat en oktav upp....
Fint pianoljud, även om det låter lite dist vid några tillfällen! Skitsnygg kontrabas!
Känner Esbjörn Svenssons ande sväva över det här!
/Asti
Roffe H:
Verkligen härligt lite stycke jazz...kul att höra dig igen :)
Roffe H
Toby:
Verkligen inget att skämmas för! Jättebra. Tycker att början är någon runda för lång. Farligt att tjata ut det snygga temat. Kul att höra dig igen. Själv är jag tillbaka här efter ett uppehåll sedan 2009. Riktigt kul att vara igång igen./Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida