Forum > Demolåtar
equality - Grace
MOMA:
Lyssning 4 - fortfarande kvallel!! (inte så vanligt faktiskt :)
God Påsk
MOMA
equality:
--- Citat från: stajo skrivet 23.03.2016, 21:18:22 ---skön inledning, riktigt härligt pianoljud också, vad är det för plug?
Har du inte någon ny på gång med svensk sång, är sugen på att höra din stämma igen.
--- Slut citat ---
Muciserandet har legat nere under lång, lång tid. Börjat lite igen. Pluggen är Alicia Keyes samplade piano.
--- Citat från: Kornstad skrivet 24.03.2016, 12:31:57 ---Skönt jazzlunk från EQ!!
Hade inte haft ngt emot en längre version och med lite skönsång till dock.
Tycker alltid du får till sköna harmonier och en stämning i dina alster som triggar mig.
Har ju bara varit tvungen att sätta melodi och text på ett par av dem. ;)
--- Slut citat ---
You're wellcome dear friend. Har annars en bunt låtar som skulle lyfta med din väna stämma.
--- Citat från: MOMA skrivet 24.03.2016, 15:06:12 ---Apropå den eminenta musikstil som du ägnar dig åt - jag tror att Anders Widmark fortfarande ha sina tisdagskvällar på Kolingen - med mycket bra gäster. Rekommenderas om du hittar ett datum:)
MOMA
--- Slut citat ---
Widmark gillar jag verkligen. Tycker Holly Hanna är en suverän låt, har ett par CD med honom, psalm-cd:n bl a.
Har sett honom live en gång med Sara Isaksson. :)
--- Citat från: Eddi skrivet 25.03.2016, 02:22:06 ---Bra grund - saknar sång dock! :D
--- Slut citat ---
Tackar! Gärna sång men det fixar inte jag. :) Sax kanske, finns ju, vad jag vet, minst två duktiga lurblåsare här.
--- Citat från: Marsall skrivet 26.03.2016, 15:45:47 ---Nu limmar det än bättre ..Melodin sätter sig verkligen på näthinnan..Jag tar en lyss till.. :D
--- Slut citat ---
Tack återlyssning Marsall! Kul!
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.03.2016, 09:23:10 ---Underbart. Est som asti var inne på skiner igenom.
Förbättringspotentialen ligger i att sy ihop delarna som nu låter lite var för sig. Trodde den skulle sluta två-tre gånger.
Möjligen ett oktavpiano eller jazzgitarr för att accentuera tema ibland.
Bra!!!!
--- Slut citat ---
Jo jag vet att det mittenpartiet är stökigt hade väl ingen riktig plan innan jag skred till verket som det så vackert heter. Samtidigt kanske obeslutsamheten har ett visst värde i sig, lurar lyssnaren lite.. B) :D Tack för jag fick låna ditt säkra öra och för tipsen. Jazzgitarrtjännsten, det vet du, är alltid ledig. ;)
--- Citat från: MOMA skrivet 27.03.2016, 00:15:51 ---Lyssning 4 - fortfarande kvallel!! (inte så vanligt faktiskt :)
God Påsk
MOMA
--- Slut citat ---
Men vad kul MOMA. Tackar särskilt! Glatt Påskslut själv! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida