Kontrollrummet

Stajo, Mack, Guran o Lazarus - Today

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jomenvisst ..Nu vart det mera levande med dom drumsen ... O helst reffen blev ett riktigt lyft .. Ja min fot vaknade verkligen till liv .. Gottmos! B) :)


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Jag tycker efterhand att den har artat sig riktigt bra den här! Om den sedan skulle göra sig bäst med eller utan trummor är väl en smaksak. Personligen tycker jag vissa låtar blir mer spännande med bara lätta slagverk eller ett par congas, men det där är upp till upphovsmannen/kvinnan och inte massa tyckare vid sidan om  :D

Kul projekt!

MOMA

Precis det är så personligt vad man gillar men jag ångrar inte de nya trummorna och basen som gav liv till låten. Jag har nog hela tiden föreställt mig trummor till denna. Tack för kommentarer :)

Marsall

härligt :), har lagt till en ny version där jag höjt kicken lite, tycker det blir lite mer tryck...


Ja som sagt ny version i headern med ny basversion utan  brus (om nu någon la märke till bruset), samt justeringar i vers 2 vad gäller kick'en. Tyckte även hihaten var lite hård så jag försökte hitta exakt tonen som stack ut och minska lite där...

Nu skall jag fokusera lite mer på kören...

ok blev för slätstruket... bort med eq och reverb från hi-hat och upp lite i volym
« Senast ändrad: 03.04.2016, 17:45:21 by stajo »
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra!  Blev mycket mer liv i låten nu med trummorna.
Inget jättetryck i dem nu heller, men ändå lever hela arrangemanget upp direkt med den lilla variationen.

Känner att bastrumman försvinner lite och virveln sticker ut, men ett klart lyft ändå. Bra jobbat!

Tack Konrnstad, det är nog vid 1:56 till 2:08 som det är ett klickande ljud som faktiskt ligger ihop med bastrumman, skall se om vi kan göra något åt det. Har bastrumman och snare på separat spår så det kanske går ja och då ligger ju hihats också på separat spår hehe ;)

Vid 1:16 låter det som clic/rimshot tillsammans med kicken
Edit:
Vid 116 låter det som clic/rimshot tillsammans med kicken
« Senast ändrad: 03.04.2016, 19:14:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
är det inte vid 1:56 du menar? Tycker det är en cool effekt... :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Nämen, hörrni - det här är riktigt bra som det är - visst kan man fila i en del kanter, men det sitter ju!

Ha det!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Nämen, hörrni - det här är riktigt bra som det är - visst kan man fila i en del kanter, men det sitter ju!

Ha det!

MOMA

:), jo man är ju lite rädd att man gör det sämre ju mer man pillar... samtidigt vill jag lära mig mer om mixning.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
är det inte vid 1:56 du menar? Tycker det är en cool effekt... :)

kr-spelaren räknar bara sekunder - jag menade 116 sekunder - vilket blir samma ställe  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Tycker det låter skitbra  :wub: bra jobbat.
nu får du göra en video  :) å lägga upp den på nån sida så den får spridas i etern
mvh Ola
« Senast ändrad: 04.04.2016, 11:32:44 by Ola »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
är det inte vid 1:56 du menar? Tycker det är en cool effekt... :)

kr-spelaren räknar bara sekunder - jag menade 116 sekunder - vilket blir samma ställe  B)

:)

Ola

Härligt :). Ja det kanske man skulle göra, har faktiskt funderat lite men aldrig gjort det själv, har dock kanske någon jag kan fråga. Skall se om intresse finns.


btw är det någon som hör att sången borde ligga 31 ms fel ;), men bara lugn jag har wave osså bara inte bytt ännu...
« Senast ändrad: 04.04.2016, 19:03:47 by stajo »
www.myspace.com/staffanjonsson