Kontrollrummet

Mr G & Marsall - Mycket lättare

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Marsall å jag är inne i ett flow - så här kommer en låtidé till.
Vi tar gärna emot mixtips mm.

/Gurano

Sättning
Gurano - Guror
Gurano - Trummor
Gurano - Synth
Gurano - Bas
Gurano - Ebow
Marsall - Sång lead
Marsall - Sång kör

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/MycketLattare_Ploj35E.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 19.03.2016, 17:26:19 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vild sak och flygande ebows, har inte kunnat lyssna så aktivt för att ge tips men det känns igen.
Flyt på i flowet!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vild sak och flygande ebows, har inte kunnat lyssna så aktivt för att ge tips men det känns igen.
Flyt på i flowet!
ok - bra att det känns igen.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vilt och flygande, visst. Skön låt, skönt lir, bra sång och körer, kanske kan man mixa texten så den går fram bättre? (verkar humoristisk som vanligt). Eller lägga ut texten? Alltid häftigt med svenska texter.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vilt och flygande, visst. Skön låt, skönt lir, bra sång och körer, kanske kan man mixa texten så den går fram bättre? (verkar humoristisk som vanligt). Eller lägga ut texten? Alltid häftigt med svenska texter.  :D
/Roffe H
Tackar för din lyss.
Vi har själva tankar på att lyfta fram sången lite till så att den blir tydligare - återkommer när det är gjort :D
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Intressant ljudbild och sen när Marsall kommer in. Det låter progg (inget illa menat),

SKönt sväng iallafall.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Intressant ljudbild och sen när Marsall kommer in. Det låter progg (inget illa menat),

SKönt sväng iallafall.
Tack för lyss å komment
Varför skulle jag ta illa upp om du tycker det låter progg? Inga problem för mig - så länge jag gör musik jag tycker är bra så spelar det ingen roll hur den etiketteras :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jag har också svårt att uppfatta texten, förutom på det allra sista, där hörs Marsall jättetydligt och bra :) Annars skön energi!
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag har också svårt att uppfatta texten, förutom på det allra sista, där hörs Marsall jättetydligt och bra :) Annars skön energi!
Tackar för tankar!
Nu har Marsall å jag mixat lite till - vässat några sångspår med EQ och höjt vissa ett litet snäpp. Vi tycker själva att sången nu kommer fram utan problem. De flesta sångspåren saknar i princip reverb (även om några spår har lite kvar).
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/MycketLattare_Ploj35E.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vilt och ösigt, gött. "Progg" nämnde Per, ja det låter MNW. Marsall låter nära men musiken långt bort. Det finns möjlighet att mixa vidare. Bra insatser från de inblandade och kul text.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves