Forum > Färdiga produktioner

Toby "For my father"

<< < (2/4) > >>

Toby:

--- Citat från: Gurano skrivet 24.02.2016, 00:33:47 ---Trevlig låt - lite åt cirkushållet till.
Men det konstgjorda blåset har ingen bra klang i mina öron (antar att det är midi?) - men det går säkert fixa.

/G

--- Slut citat ---
Jo du har rätt ang. midi. Oboen är jag själv tveksam till, iallafall i mellanregistret. Flöjten och fagotten tycker jag inte är lika farliga. Tack för kommentar.
/Toby

Toby:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.02.2016, 01:14:34 ---Bortsett från blåset då så är pianot riktigt bra både spelat och bra ljud (Alicia?)
Kompositionen är både glad och eftertänksam man kan tänka sig att far din var en charmknutte som gillade att dansa och svinga hatt och då företrädesvis på den franska rivieran. Det intrycket fick i alla fall jag och det var trevligt. :D

--- Slut citat ---
Vad trevligt att du fick lite bilder av min far framför dig.  :) Avslöjar inte om du har rätt eller fel. Kul att du gillar pianospelet och ljudet. Antar att du syftar på Alicia Key´s pluggen. Nix, det är en Steinway i Logic X. Lite besvärligt att spela då det är gjort på en synth utan vägda tangenter. Mitt piano är lite för ostämt för tillfället för inspelning. men det funkade ju. Tack för dina kommentarer.
/Toby

MaxB:
Låter som ett bra stycke!
Och skönt att höra en som kan spela piano.

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 24.02.2016, 11:34:03 ---Jag gillar det här! Harmoniskiftena mellan dur och moll, tempovariationerna,
det känsliga pianospelet och valstakten. För tankarna till fransk vistradition, fast utan sång då.  :)
Visst låter det lite midi om stråkar och blås, men jag störs inte nämnvärt av det här.
Kunde tänka mig arret utökas med trummor, ev vispar och ståbas en bit in i låten. Skön lyssning!
/Asti

--- Slut citat ---
Det var kul att du gillar! Som jag skrev innan är det nog mest oboen som jag kan tycka låter för mycket midi på sina ställen. Bra att det inte förstör lyssningen ändå. Vispar och ståbas är nog inget för den här låten. (Kommer snart en sådan med lite jazzfeeling istället). Tack så mycket för lyssningen!
/Toby

Toby:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.02.2016, 12:07:51 ---Avslappnande- snyggt pianospel.

Passar instrumental.

--- Slut citat ---
Tack så mycket!/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion