Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - I trollskogen

<< < (3/10) > >>

Marruschkka:
Härligt Roffe :P

Sköna harmonier som jag började tralla till på en gång, ett säkert tecken! Lite folkmusik-aktigt, härligt.

Kör på nu, det här blir toppen :D

/Marre

Wernborg:
Gillar folktoner. Moll är aldrig fel.  :D

Sång hade inte skadat. Gärna tomtar och troll och sånt ja.

Elgitarren kunde vara mer lyhörd för sin omgivning. En enda lång matta nu. Pauserna gör musiken.

Bra jobb!

Plinka:
Nog låter det här som att du har inspiration! Kul att du kan spela fiol, det är något jag skulle vilja lära mig  :wub: Jag är svag för folkmusik och folkrock, så blir såld på detta!
Hör också utvecklingspotensial så klart, så hoppas du tar med den en bit till. Jag vet inte, kanske lite mer lekfullhet och driv eller nåt. Jag röstar definitivt också för en svensk text till denna!

Roffe H:
Tack alla för lyssning, tips och råd. Har försökt tagit till mig era synpunkter...lite ny mix och omspel här och där, dessutom en text om troll. Har försökt att inte få det att låta som en barnvisa. Tog bort en del ord som jag tyckte pekade, åt det hållet. Strävade efter lite mystik och antydningar  i stället, vet inte om jag lyckats...men så här blev det.  :unsure:
Gammal versionborttagen nu, den senaste först i tråden...
Roffe H

Roffe H:
Lägger även upp versionen utan sång (den ursprungliga) för jämförelse, är själv rätt osäker på om texten verkligen håller och passar till musiken.  :unsure: /Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion