Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - I trollskogen
MaxB:
Kanske nån ska kolla om Rikki Ansell fattar tycke - för stycke och har någon passande text som väntar på att leva upp?
Eddi:
Spontant känns det som om titeln I Trollskogen stämmer väldigt bra, skön dänga med folkloristiska anslag. Fundrade lite på hur du placerar instrumenten jag tycker vänster låg gura ska ut mer åt vänster när sedan violinen ersätter den höga guran till höger så skulle jag vilja ha violinen ännu mer åt höger och även stämmorna/stämman som var innte på gitarristens vänstra scengolv ett tag. Just nu upplever jag det som om musikanterna springer runt lite på scenen så det blir lite rörigt.
Och visst lyssna med Rikki hon kan ha nåt perfekt att komma med men då får det bli In The Trollwood :D
Dividend:
Neeej, sjung på svenska. Den heter inte (svensk)folkrock utan anledning.
Roffe H:
Eddi/Dividend: Tack för era kommentarer. Ska verkligen kolla upp alla musikanter som ränner runt på scenen.
Absolut, om det blir en text så vill jag att den ska vara på svenska ( sagotroll med svans och allt är för mig väldigt svenskt) Ska se om jag kan knåpa ihop en trolltext vad det lider, skulle vara lite av trolleri om jag lyckas.
Roffe H
Toby:
Kul med riktig fiol! (Jag har aldrig blivit vän med det instrumentet tyvärr.) I huvudet hör jag också dragspel. Att arrra det mer åt klezmerhållet hade varit fräckt. Jag tycker det klarar sig utan sång. /Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida