Kontrollrummet

I want you I need you I love you

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fan så svår att sjunga. Försökte till sist få det att låta lite soul, fast jag kanske inte riktigt vet vad soul är...
Jag började spela trummorna igår kväll, gjorde resten idag. Är det fort eller normalt?
Akustisk leadgitarr för en gångs skull.
Låter det förjävligt eller? Tänker då på sången, det är en stämma bara...

https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/i-want-you-i-need-you-i-love-you-20160206
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det är ok men soul nja det vill jag inte kalla det :)
« Senast ändrad: 07.02.2016, 06:38:18 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med Eddi, inte "soul", men själfullt ändå och jäkligt snygga gitarrer  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nä kanske inte så souligt men jag tycker inte du skall jaga efter det heller. Tycker din röst är som gjord för det där raspiga whiskeyosande bluesrockiga som du gör och det funkar även i lite lugnare låtar som denna. OM du anstränger dig för mycket för att göra något annorlunda så förlorar du din naturliga röst och det vinner du ingenting på. Du har en unik egen röst mer ett eget blått sound på som jag verkligen gillar. Ändra inte på det.  :)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tackar ändårå.... Sångare jag själv gillar är ju ofta såna som sjunger mer eller minde underligt som tex Willie Nelson. Men drömmen vore ju att även kunna sjunga ballader lika som Nat King Cole, Elvis eller Jim Reeves. Fast så finns det knappast nån levande människa som kan sjunga idag, så jag behöver väl inte känna mig allt för misslyckad... Man kan kanske tom vända på det hela o tänka sig att tex Jim Reeves trots sina framgångar hade önskat att han även kunde sjunga råare rocknroll? Han flög ju tragiskt ihjäl sig i sitt eget flygplan i ett oväder. Han hade strax innan pratat med frun i radio o sagt att det skulle bli skönt att komma hem. Men strax efter det så flög han rätt i backen, varför vet de inte. Kanske höjdmätaren inte funkade, eller att han själv tappade uppmärksamheten vid nåt berg  .

Jag har i många brukat spela den här Elvislåten med enmansbandet, till en gammal backtrack jag gjorde för 15 år sen med ganska taskigt fult ljud o hemskt trummaskinskomp. Men den har gått hem väldigt bra ändå, det dansas alltid tryckare till den. Att live på krogen enbart spela snabba rocklåtar funkar dåligt, de flesta orkar ofta inte hålla igång mer än högst två låtar. Men blandar jag lite halvt dansbandsaktiga låtar blir det mer fart. I dagenslägefinns det knapptnån publiksom gillar bara en stil. Det som går bäst av allt ihos de flesta både unga o gamla är 50 o 60 talsmusiken...
Nu har jag legat raklång tre veckor i en helvetes flunsa som aldrig går över, o med öroninflammation så jag är helt döv på v öra, kan inte göra nåt varken i studion eller live, det är för hemst.... Jag har äte två penicillinkurer, men har lika ont i örat i alla fall. Men det borde väl bli bättre i örat nån gång....
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar också din röst, som är unik på ditt sätt. Den är bra och behöver inte förändras.
Bra dansbandslåt!  :lol:
Nånting jag inte gillar i det här backtracket är en kompgitarr en bit ut till vänster som inte känns hundra i resten av gänget. Den är luddig i soundet och kanske skulle jag vilja ha en taktfastare kompgitarr där, vet inte.. nånting är det...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google