Forum > Demolåtar

Goat Shrine - Jenny Greenteeth

(1/4) > >>

Goat Shrine:
LÅTNAMN:            Jenny Greenteeth?
ARTIST/GRUPP:     Goat Shrine
GENRE:                Metal
LÅTLÄNGD:           04:48 (hitills)
KOMPOSITÖR:       S.Wallin
PRODUCENT:         S.Wallin
medverkande:       De nada
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3 320 kBps
LÄNK: http://www.speedyshare.com/827298561.html             

Läste lite om brittisk folklore och stiftade bekantskap med legenderna om Jenny Greenteeth, en häxa som sades leva i vattendrag, redo att dränka och äta små barn som kom för nära vattenbrynet. Ett ämne som nog skulle bli en bra Goat Shrine text :P

Förmodligen kommer jag att ge låten en annan titel när musiken är klar, men ni får gärna tycka till om de 3 min som finns hitills. Texten får nog bli nåt med lite glimt i ögat, för låten är bitvis lite...glad eller nåt. Jag vet inte vad det är. Kanske det studsiga riffet som börjar runt 01:50?

UPPDATERING: Laddade upp en längre version av låten, med lite nya riff. Det kanske låter lite tomt precis vid övergången till det sista riffet, men har tänkt att jag ska ha någon slags sampling där, när trummorna kör fillen.

tsmalmbe:
Ojämna nivåer, och otäck digitaldist här och där - not nice.

Svårt att säga, låter som norm-metall det här. Förutom att mixen behöver jobb. I väntan på sång är det väl bäst att .. vänta.

mahan:
Jamen detta har ju ett jäkligt gott ös GS!
Mixen behandlad i tidigare inlägg här så....

Tycker att du fått ihop ett alster med personliga drag, snyggt gurakomp som spelar lixåm mottakt, inte det vanliga man hör i denna genre. Snygga breik och riff som lyfter låten. Så fort på med sången om tanten som äter små barn till lunch, ush vilket draaama men kommer att bli ack så intressant! :)

h.  Johan

Goat Shrine:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 13.09.2007, 13:22:17 ---Ojämna nivåer, och otäck digitaldist här och där - not nice.

Svårt att säga, låter som norm-metall det här. Förutom att mixen behöver jobb. I väntan på sång är det väl bäst att .. vänta.

--- Slut citat ---

Jo, den kanske låter lite väl vanlig, men jag kan alltid göra nåt oväntat mot slutet av låten. Vi får se hur texten blir, vad som skulle passa. Var är den otäcka digitaldisten någonstans? Här låter det inte så farligt, men sen lyssnar man ju i lurar också :P

Mixning är inte min starka sida som du vet, vad skulle jag kunna se över?

Goat Shrine:

--- Citat från: mahan skrivet 13.09.2007, 14:21:01 ---Jamen detta har ju ett jäkligt gott ös GS!
Mixen behandlad i tidigare inlägg här så....

Tycker att du fått ihop ett alster med personliga drag, snyggt gurakomp som spelar lixåm mottakt, inte det vanliga man hör i denna genre. Snygga breik och riff som lyfter låten. Så fort på med sången om tanten som äter små barn till lunch, ush vilket draaama men kommer att bli ack så intressant! :)

h.  Johan

--- Slut citat ---

Tack för de positiva kommentarerna! Kul att du gillade riffen också, även om jag tycker att vissa av dem låter lite för poppiga :P Fast det är ju inte death metal eller nåt, så man behöver inte hålla sig till brutala riff. Kanske att jag kommer att göra låten mörkare och mörkare ju närmare slutet man kommer? Får se...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion