Forum > Demolåtar
Goat Shrine - Jenny Greenteeth
tsmalmbe:
--- Citat från: Goat Shrine skrivet 13.09.2007, 16:37:07 ---Jo, den kanske låter lite väl vanlig, men jag kan alltid göra nåt oväntat mot slutet av låten. Vi får se hur texten blir, vad som skulle passa. Var är den otäcka digitaldisten någonstans? Här låter det inte så farligt, men sen lyssnar man ju i lurar också :P
--- Slut citat ---
Digitaldisten kommer troligen från att någon plugg är överansträngd. Hela låten igenom, lyssnar också i lurar. Lätta på limitern, eller komprimera materialet mera i ett tidigare skede.
Goat Shrine:
Du menar att det är någon instrumentnivå som distar? Eller är det fuzz-gitarren du kanske hör? Det är ju 4 kompgitarrsspår, 2 är med en mer fuzzig dist.
tsmalmbe:
--- Citat från: Goat Shrine skrivet 13.09.2007, 17:43:14 ---Du menar att det är någon instrumentnivå som distar? Eller är det fuzz-gitarren du kanske hör? Det är ju 4 kompgitarrsspår, 2 är med en mer fuzzig dist.
--- Slut citat ---
Jag är ganska övertygad om att jag hör skillnad på en distad gitarr och ett digitalt överstyrt instrument. Så åtminstone försöker jag alltså påstå att det är digital överstyrning någonstans. Om det mot förmodan är en fuzzdist på en gitarr som låter sådär, är det fult. Det återkommer flere gånger under låtens lopp, med några sekunders mellanrum.
ynot:
gillar tyngden o melodierna
virvel känns lite pappig i sitt sammanhang..
men skit bra början....
keep em koming
tony
Goat Shrine:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 13.09.2007, 17:48:58 ---
--- Citat från: Goat Shrine skrivet 13.09.2007, 17:43:14 ---Du menar att det är någon instrumentnivå som distar? Eller är det fuzz-gitarren du kanske hör? Det är ju 4 kompgitarrsspår, 2 är med en mer fuzzig dist.
--- Slut citat ---
Jag är ganska övertygad om att jag hör skillnad på en distad gitarr och ett digitalt överstyrt instrument. Så åtminstone försöker jag alltså påstå att det är digital överstyrning någonstans. Om det mot förmodan är en fuzzdist på en gitarr som låter sådär, är det fult. Det återkommer flere gånger under låtens lopp, med några sekunders mellanrum.
--- Slut citat ---
Kan du ge mig någon fingervisning om när jag kan upptäcka överstyrningen i låten? Det kan ju vara nivån på pukorna, kanske.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida