Forum > Färdiga produktioner
Toby "The headache is yours"
Jocke:
Trevlig låt - välgjort! :) Håller med Asti om att det känns lite dovt dock!
Plinka:
Håller med gänget om allt -underbar röst, sköna bossarytmer och lite oväntade harmisar, verkligen fint och välgjort! Håller också med om att det är lite väl mkt bomull om gitarren. Även om det är mjukt och gott så kanske du ska skruva till ett liiite klarare ljud där, utan att det blir för vasst då förstås ;)
Toby:
--- Citat från: Jocke skrivet 02.03.2016, 20:47:53 ---Trevlig låt - välgjort! :) Håller med Asti om att det känns lite dovt dock!
--- Slut citat ---
Tackar för fin kritik! Har skruvat upp en ny version förhoppningsvis med mindre dovhet. /Toby
--- Citat från: Plinka skrivet 03.03.2016, 15:25:17 ---
Håller med gänget om allt -underbar röst, sköna bossarytmer och lite oväntade harmisar, verkligen fint och välgjort! Håller också med om att det är lite väl mkt bomull om gitarren. Även om det är mjukt och gott så kanske du ska skruva till ett liiite klarare ljud där, utan att det blir för vasst då förstås ;)
--- Slut citat ---
Mycket glad över så fina ord. Tack! Har försökt att skruva till röst och gitarr en aning men börjar tappa hörseln känns det som. :)Lyssna gärna igen om det blev bättre./Mvh Toby
Plinka:
--- Citat från: Toby skrivet 03.03.2016, 19:41:45 ---
--- Slut citat ---
Mycket glad över så fina ord. Tack! Har försökt att skruva till röst och gitarr en aning men börjar tappa hörseln känns det som. :)Lyssna gärna igen om det blev bättre./Mvh Toby
--- Slut citat ---
Nu har jag lyssnat igen! Rösten sitter fint i mixen nu tycker jag. Men om du kanske skulle skära liiite till på gitarren i de nedre registren, typ runt 500-600 hz. Som sagt, riktigt skön låt!
Toby:
--- Citat från: Plinka skrivet 07.03.2016, 15:22:15 ---
--- Citat från: Toby skrivet 03.03.2016, 19:41:45 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Nu har jag lyssnat igen! Rösten sitter fint i mixen nu tycker jag. Men om du kanske skulle skära liiite till på gitarren i de nedre registren, typ runt 500-600 hz. Som sagt, riktigt skön låt!
--- Slut citat ---
Jag ska kolla igen och har skurit i en version som inte ligger ute. Men jag tycker att man hittar karaktären runt dessa hz. Mycket tacksam för lyssningen! /Tobbe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida