Kontrollrummet

Man on the moon - JTS

gäst · 11 · 2368

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
En låt från i somras.

LÅTNAMN: Man on the moon
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: Drum 'n Bass?
LÅTLÄNGD: 4:40
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T (Ej Tillämpligt)
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Man on the moon
« Senast ändrad: 12.09.2007, 17:23:23 by jay thomas »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
En låt från i somras. Genre, ja det vete tusan. Ljud?

Man on the moon

Ljud ja,beskrivning av deltagare och kompositörer,band - nej! Feedback?  sorry nej. Fyll i erfoderliga uppgifter så bättrar vi oss alla.Kolla i tråden hur man lägger upp låtar.

"We got rules on this site..."

Mvh
Harmonica mike


Utloggad tsmalmbe

Lite mushigt. Saknar lite kontraster. Lite tunt ljud kanske dessutom.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


jay thomas

  • Gäst
OK, tack för återkoppling. Det är mer tänkt som ett flöde men jag ska ta en funderare på som kan göras. Mushigt? Frekvenspizza?


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej JTS!

Har ett antal ggr konstaterat att denna enorma idé att använda "Houston" diskusioner i låtar börjar vara utslitet, särskilt den sista samplen i låten. Föreslår att du kommer ut med nån annan lite mindre sliten "mångrej", för musiken i låten lönar sig definitivt att jobba vidare med. :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
visst uttjatat möjlgen? men mahan, här HANDLAR ju faktiskt hele skiten om just månen, då tycker jag det är befogat.

Lite tunt sound kanske,. men välljudande i mina öron.  softa mot lounge, eller hårda till....nu hamnar det mitt emellan känns det som?


/T
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Citera
One small step for man, one giant leap for mankind.

Sade han och steppade runt på mååånen, fånen. Trumkompet är så starkt att det blir bryskt för mina öron annars en skön spacy resa där Houston-Apollo sitter som handsken.
Gillar vitaliteten i dett.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
visst uttjatat möjlgen? men mahan, här HANDLAR ju faktiskt hele skiten om just månen, då tycker jag det är befogat.

Lite tunt sound kanske,. men välljudande i mina öron.  softa mot lounge, eller hårda till....nu hamnar det mitt emellan känns det som?


/T


Ha haaa, skoijigt att vi nångång delar åsikter Emu, I like the moon, och jag tycker den är väldigt spännande, följer med varja grej som NASA sänder. Kanske just därför känns inte detta "Houston" diskusionen lika intressant mer, den storyn vi hör i detta alster handlar mer om avskjutningen av rymdskytteln än om månen. Det kommer att dröja ett slag innen vi får se en människa säta foten på den omtalade månen igen!

One step... osv! Kan inte godkänna allt som "månprat" trots att det kommer från NASA.

Men visst är det ett spännande och mysteriskt avsnitt i människohistorien vi pratar om, men jag kan ändå nte lixåm smälta allt som lite låter som rymdresa till månen som ett faktum.

Men sjunghoppfaderallanlei, nu glömdes låten här igen, den har potential till nåt större. Så lycka till med den! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Tackar! Nu ska jag säga att den löpande konversationen egentligen handlar om Apollo 13, som aldrig kom till månen efter en explosion i en bränslecell...


DåligtGehör

  • Gäst
I det skick låten är nu så anar jag en djup bas och lite andra saker som händer men för mig ödeläggs stycket av en tråkigt smattrande virvel och en lika trist "hi-hat". Varken ljudet på trummorna eller spelet var roligt att höra.


jay thomas

  • Gäst
Kommer inte ihåg om det var en loop eller Groove Agent.