Forum > Färdiga produktioner

Henric - Stopp, stopp, stanna upp nu

<< < (6/8) > >>

MaxB:

--- Citat från: Henric skrivet 10.01.2016, 20:22:08 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 10.01.2016, 18:20:36 ---Blåset vid 64 och 125 som ligger på höger sida kanske kan bli bättre med lite ambiens (kanske stereoreverb) för att låta mindre plast? Hur är balansen förresten, ligger allt blås på höger sida?
Är det tänkt så eller blev det så?

--- Slut citat ---
Har ställt ut gubbsen, baryton till vänster, trombonist, trumpet, trumpet och sen panorerat allt ihopa till höger, jag använder ett brass plate reverb ambiens ligger med från synten, kanske skulle varit mer....tycker det blev bättre när orgeln kom på!  :P

--- Slut citat ---

Stämmer det att allt blås vid min förra kommentar låg till höger?
Eller är det jag som nu tvättat öronen så att jag hör spridningen bättre?
Kul med allt blås och även orgeln. Det är ett tajt gäng!
Tillsammans med sångaren har nuvarande musiker fått det att svänga mer är tidigare.

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.01.2016, 14:23:49 ---
--- Citat från: Henric skrivet 10.01.2016, 20:22:08 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 10.01.2016, 18:20:36 ---Blåset vid 64 och 125 som ligger på höger sida kanske kan bli bättre med lite ambiens (kanske stereoreverb) för att låta mindre plast? Hur är balansen förresten, ligger allt blås på höger sida?
Är det tänkt så eller blev det så?

--- Slut citat ---
Har ställt ut gubbsen, baryton till vänster, trombonist, trumpet, trumpet och sen panorerat allt ihopa till höger, jag använder ett brass plate reverb ambiens ligger med från synten, kanske skulle varit mer....tycker det blev bättre när orgeln kom på!  :P

--- Slut citat ---

Stämmer det att allt blås vid min förra kommentar låg till höger?

Eller är det jag som nu tvättat öronen så att jag hör spridningen bättre?

Kul med allt blås och även orgeln. Det är ett tajt gäng!
Tillsammans med sångaren har nuvarande musiker fått det att svänga mer är tidigare.

--- Slut citat ---

Det kan nog stämma!

zorrow:
Nu så! Tycker att detta börjar låta riktigt bra. Svänger ett gäng ju! Mixen låter bra och alla instrument kommer fram bra och balanserat. Sången ligger högt men inte för högt (smaksak). Tror att du kan kalla denna för klar!  :D

Henric:

--- Citat från: zorrow skrivet 12.01.2016, 21:34:05 ---Nu så! Tycker att detta börjar låta riktigt bra. Svänger ett gäng ju! Mixen låter bra och alla instrument kommer fram bra och balanserat. Sången ligger högt men inte för högt (smaksak). Tror att du kan kalla denna för klar!  :D

--- Slut citat ---

Tack för lyssning! Sångljudet börjar kännas ok - ska spela in gitarrsolot också bara!

Mvh Henric

Henric:
Gjort några mindre justeringar, nu tycker jag det börja svänga på! Första solot kommer att bli gitarr och det andra blir piano - ska liras in till helgen!

Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion