Forum > Färdiga produktioner
Henric - Stopp, stopp, stanna upp nu
Asti:
Bra sång i lite släpig Peps-stil! :)
Skulle dock gärna vilja ha lite mer lågt mellanregister och aningen lägre diskant
för att få mer "värme" i sångljudet!
/Asti
Henric:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.01.2016, 18:20:36 ---Din röst är klockren här.
Blåset vid 64 och 125 som ligger på höger sida kanske kan bli bättre med lite ambiens (kanske stereoreverb) för att låta
mindre plast? Hur är balansen förresten, ligger allt blås på höger sida?
Är det tänkt så eller blev det så?
Shysst med din röst på. Den ger den rätta karaktären! Funkar riktigt bra med texten!
--- Slut citat ---
Har ställt ut gubbsen, baryton till vänster, trombonist, trumpet, trumpet och sen panorerat allt ihopa till höger, jag använder ett brass plate reverb ambiens ligger med från synten, kanske skulle varit mer....tycker det blev bättre när orgeln kom på! :P
Tack för lyssning!
Henric
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2016, 19:00:07 ---Bra sång i lite släpig Peps-stil! :)
Skulle dock gärna vilja ha lite mer lågt mellanregister och aningen lägre diskant
för att få mer "värme" i sångljudet!
/Asti
--- Slut citat ---
Haha, jag som gjorde en Asti precis och la på lite runt 350hz - jag ska ta och referenslyssna när jag spelat in dom sista gurorna! :lol:
Henric
Henric:
Lagt dit en Hammond också på lite komp och för att backa upp blåssektionen! Testade att lira ett av solona på orgeln men det kändes inte rätt så det blir nog dubbla gurasolon istället och det får vänta till veckan! Ska ta och referenslyssna lite också imorgon kväll!
Tack för alla kommentarer!
Henric
Henric:
Referenslyssnat och pillat på sångljudet! :wacko:
Vad tycks, bättre?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida