Forum > Demolåtar

Dividend & Julianna McDuffie - Domherren/The Bull Finch

<< < (3/7) > >>

Wernborg:
Snyggt tema. Härlig folklig underton.

Staccatostråkarna låter onaturliga i mina öron. Låter inte "bekvämt" i brist på bättre ord.
Pianotema känns som det ligger en oktav för högt.
Sen var det lite rörigt i basen tycker jag. Både pianot och stråk.

Superspännande att höra utvecklingen med sång. Lite spröd avslappnad vissång a la Pernilla Andersson eller Sofia Karlsson så är det en svensktoppshit.

Rock on!

HasseFX:
Mycket vackert - nästan lite för sött!  :rolleyes: Lite Benny Andersson-vibbar faktiskt! Du arrar på ett väldigt personligt sätt - när jag hörde dina verk i början tänkte jag "nämenhörru... <_<" men nu blir jag besviken om du skulle frångå stilen  :P

Angående pianot och "det bullriga" i basen - låter som pedal - släpp denna och fixa legatot med de individuella tonerna?

Dividend:
Nu är det sång på den här. Av skön-sjungerskan Julianna McDuffie.
Vad anses så här långt?`ska arbeta hårt med arret och kompositionen ikväll...
Vad tycker ni om mixen, liggger Juli rätt? Ligger något instrument fel, krossa MIG!!!!!:D :D :D

Dividend:

--- Citat från: Asti skrivet 05.01.2016, 15:31:52 ---Fin melodi! Pianot är bitvis alldeles för starkt i mixen tycker jag!
Speciellt de lägre pianotonerna orsakar lite "muller" i ljudbilden...
Blir intressant att höra sång på detta!
/Asti

--- Slut citat ---

Jag höjde vänstra pianohanden en oktav. Tack för feed och att pianot borde sänkas, det är också gjort nu.

Tack för din kommentar! :)

--- Citat från: HasseFX skrivet 09.01.2016, 18:51:02 ---Mycket vackert - nästan lite för sött!  :rolleyes: Lite Benny Andersson-vibbar faktiskt! Du arrar på ett väldigt personligt sätt - när jag hörde dina verk i början tänkte jag "nämenhörru... <_<" men nu blir jag besviken om du skulle frångå stilen  :P

Angående pianot och "det bullriga" i basen - låter som pedal - släpp denna och fixa legatot med de individuella tonerna?

--- Slut citat ---
"
Tack Hasse - känner mig stolt av att få läsa vad du skriver om "Divi-stilen". Man måste ha ett eget tonspråk och sedan utveckla, generalisera det till ett harmonispråk

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.01.2016, 10:11:11 ---Snyggt tema. Härlig folklig underton.

Staccatostråkarna låter onaturliga i mina öron. Låter inte "bekvämt" i brist på bättre ord.
Pianotema känns som det ligger en oktav för högt.
Sen var det lite rörigt i basen tycker jag. Både pianot och stråk.

Superspännande att höra utvecklingen med sång. Lite spröd avslappnad vissång a la Pernilla Andersson eller Sofia Karlsson så är det en svensktoppshit.

--- Slut citat ---

Tack för din lyssning!Nog allt som du skriver är fixat nu! :) Tack!

--- Citat från: Marsall skrivet 05.01.2016, 19:48:53 ---Inledning på nån skön tvserie skulle ju den sitta klockers på .. Visst pianot e ju lite högt och så ..Men jag tror du rattar in volymerna bättre när sången är med i leken ..Finfin plattform att utgå ifrån :)

--- Slut citat ---

Vad tycks nu marsall? Nu är det ju sång.

TACK TILL ALLA FÖR BRA KOMMENTARER!!!! :d :d

Dividend:
Nu är det sång på den här. Av skön-sångerskan Julianna McDuffie.

Vad anses så här långt?`DEt känns färdigt arrrat.
Vad tycker ni om mixen, liggger Juli rätt? Ligger något instrument fel, krossa MIG!!!!! :D :D Eller ge mig en gumibjörn.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion