Ny version med mycket körer och lite annat smått och gott i första inlägget.
Klart och fint ljud på inspelningarna! Krispigt gitarrljud och fast bas.
Snyggt munspel! Det där sköna orgelsoundet vore kanske inte fel här..? 
Trummorna kanske kunde utvecklas lite och jag antar att du filar vidare på leadsång och körer...
Krispigt på akustiska gitarren men nu tror jag faktiskt att batteriet för piezomikrofonen behöver bytas ut.
Och det sitter ju lite krångligt inuti gitarrkroppen. Fixar det nån dag snart.
Orgel kanske ska vara med - eller så ska denna låt vara utan? Fler som har synpunktrer på den punkten?Har filat avsevärt på sång och körer idag.
Ska se om jag kan anlita nån hustrummis, jag tycker att låten är värd det.
Låter bra. Bra melodi och snygga gitarrer. Tycker trummorna blir lite för utanför mixen när de är helt torra. Lite reverb hade nog inte skadat för att klistra ihop mixen lite. Snyggt munspel också. Håller med Asti om att det vore fint med lite körer 
Bra melodi är ännu bättre nu och gitarrerna kanske också snyggare nu. Trummor är ett krångligt kapitel som en icke-trummis som jag lätt slarvar förbi. Ska kolla med hustrummisen om han vill ta sig an denna också.
Nu snackar vi om körer alltså, de är på plats!!!
Bra utkast Max, jag följer denna 
Följ gärna, avdelningen kärleksballader har fått en ny ballad att förvalta.
Låter fint, lite vemodigt i mina öron!
Låten skulle säkert vinna på ännu större build up, soft i början och lite mer power när kompet kommer in! Släng på lite mera guror och keys och resonatorgitarr!
Känns lite slätstruket nu, mera fläsk i trummorna mot slutet! Kanske kantslag i början och sen virvelkagge?
Gillar gitarrspelet och soundet, går det att redigera bort lite bandgnissel? Ett visst mått av bandgnissel är coolt och ökar känslan av äkthet och livespelat men tycker det är lite väl bitvis!
Sammanfattningsvis: Bra kan bli bättre om du jobbar mer med att bygga upp arrangemanget! Testa förutom att spelmässigt/arrangemangsmässigt öka skillnaderna mellan vers och refräng även att lägga automation på mastern -1.0db på verser och sedan upp till 0db på refränger....går även att jobba med panorering/volym på kompgitarrer, en inställning på verser en annan på refränger trummor likaså osv osv
Du har en fin röst, lägg en andra stämma här och där om du finner ett ställe där du tycker det kan passa....
Detta är som sagt mina personliga åsikter och är menade som konstruktiv kritik inget annat!
Vemodigt är tänkt att det ska låta. En kärlek som aldrig blir av, en sån där man ser på film.
Det är en större build up nu men kanske inte så bombastiskt som du tänker, på slutet. Ska den byggas upp ännu mer på slutet, tycker du?
Det inte många fler guror nu men en enkel elgura i mitten som gör enkla men effektiva saker. Jag gillar visst att hålla det ganskla rent.
Bandgnissel minskat avsevärt nu - tack för påpekandet!
Tycker jag har byggt arrangemanget aningen annorlunda nu även om det är ganska likt tidigare verren i uppbyggnad.
Har lagt mer än en vokal-stämma nu!

Tycker det är skitkul med körarrangemang.
Tack för pepp, synpunkter och tips!