Kontrollrummet

MaxB - To Good To Be True -

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Första låten 2016. Fortsätter på avdelningen kärleksballader, med enkelt akustiskt fingerplock på gitarr. Den växer och blir lite bombastiskt på slutet.

http://max.shivas.se/music/MaxB_ToGoodToBeTrue_20160109b.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ToGoodToBeTrue_20160109b.mp3[/mp3]

To good to be true

There's so much we'd like to do - in our lives, me and you.
Things happened, that stopped our dream -  After all, that we've been through

  Me and you - me and you
  Me and you - there is nothing, but me and you

If it is, to good to be true - it's my love for you
If it is, to good to be true - it's my love for you

  Me and you - (it is) me and you (it is)
  Me and you - (it is) there is nothing, but me and you

Munspels-solo vers

  Me and you (there must be something we can do)
  me and you (are there something we can dooooo)
  Me and you - there must be something, that we can do

If it feels that good to you   - it's my feelings for you
If it feels to good to be true - it's my love to you

  Me and you - my feelings - for me and you
  Me and you - there must be something, we can do

Munspels-utro
« Senast ändrad: 11.02.2016, 11:08:57 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja slipa vidare på denna det blev lite styrsel i låten när det sköna munspelet kom in innan var det lite spretigt med toner hit o dit och det var inte den gladaste jag har hört typ... :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja slipa vidare på denna det blev lite styrsel i låten när det sköna munspelet kom in innan var det lite spretigt med toner hit o dit och det var inte den gladaste jag har hört typ... :lol:

Hmm,  nästa kärleks ballad jag gör kanske ska heta

    She loves me yea yea yea

Det ligger ju mer i tiden, med pågående festivaltema

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Klart och fint ljud på inspelningarna! Krispigt gitarrljud och fast bas.
Snyggt munspel! Det där sköna orgelsoundet vore kanske inte fel här..?  :)
Trummorna kanske kunde utvecklas lite och jag antar att du filar vidare på leadsång och körer...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Låter bra. Bra melodi och snygga gitarrer. Tycker trummorna blir lite för utanför mixen när de är helt torra. Lite reverb hade nog inte skadat för att klistra ihop mixen lite. Snyggt munspel också. Håller med Asti om att det vore fint med lite körer  :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra utkast Max, jag följer denna :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Henric

Låter fint, lite vemodigt i mina öron!

Låten skulle säkert vinna på ännu större build up, soft i början och lite mer power när kompet kommer in! Släng på lite mera guror och keys och resonatorgitarr!
Känns lite slätstruket nu, mera fläsk i trummorna mot slutet! Kanske kantslag i början och sen virvelkagge?

Gillar gitarrspelet och soundet, går det att redigera bort lite bandgnissel? Ett visst mått av bandgnissel är coolt och ökar känslan av äkthet och livespelat men tycker det är lite väl bitvis!

Sammanfattningsvis: Bra kan bli bättre om du jobbar mer med att bygga upp arrangemanget! Testa förutom att spelmässigt/arrangemangsmässigt öka skillnaderna mellan vers och refräng även att lägga automation på mastern -1.0db på verser och sedan upp till 0db på refränger....går även att jobba med panorering/volym på kompgitarrer, en inställning på verser en annan på refränger trummor likaså osv osv

Du har en fin röst, lägg en andra stämma här och där om du finner ett ställe där du tycker det kan passa....

Detta är som sagt mina personliga åsikter och är menade som konstruktiv kritik inget annat!

Mvh Henric



Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ny version med mycket körer och lite annat smått och gott i första inlägget.

Klart och fint ljud på inspelningarna! Krispigt gitarrljud och fast bas.
Snyggt munspel! Det där sköna orgelsoundet vore kanske inte fel här..?  :)
Trummorna kanske kunde utvecklas lite och jag antar att du filar vidare på leadsång och körer...

Krispigt på akustiska gitarren men nu tror jag faktiskt att batteriet för piezomikrofonen behöver bytas ut.
Och det sitter ju lite krångligt inuti gitarrkroppen. Fixar det nån dag snart.
Orgel kanske ska vara med - eller så ska denna låt vara utan? Fler som har synpunktrer på den punkten?
Har filat avsevärt på sång och körer idag.
Ska se om jag kan anlita nån hustrummis, jag tycker att låten är värd det.

Låter bra. Bra melodi och snygga gitarrer. Tycker trummorna blir lite för utanför mixen när de är helt torra. Lite reverb hade nog inte skadat för att klistra ihop mixen lite. Snyggt munspel också. Håller med Asti om att det vore fint med lite körer  :)

Bra melodi är ännu bättre nu och gitarrerna kanske också snyggare nu. Trummor är ett krångligt kapitel som en icke-trummis som jag lätt slarvar förbi. Ska kolla med hustrummisen om han vill ta sig an denna också.
Nu snackar vi om körer alltså, de är på plats!!!

Bra utkast Max, jag följer denna :)

Följ gärna, avdelningen kärleksballader har fått en ny ballad att förvalta.

Låter fint, lite vemodigt i mina öron!
Låten skulle säkert vinna på ännu större build up, soft i början och lite mer power när kompet kommer in! Släng på lite mera guror och keys och resonatorgitarr!
Känns lite slätstruket nu, mera fläsk i trummorna mot slutet! Kanske kantslag i början och sen virvelkagge?
Gillar gitarrspelet och soundet, går det att redigera bort lite bandgnissel? Ett visst mått av bandgnissel är coolt och ökar känslan av äkthet och livespelat men tycker det är lite väl bitvis!
Sammanfattningsvis: Bra kan bli bättre om du jobbar mer med att bygga upp arrangemanget! Testa förutom att spelmässigt/arrangemangsmässigt öka skillnaderna mellan vers och refräng även att lägga automation på mastern -1.0db på verser och sedan upp till 0db på refränger....går även att jobba med panorering/volym på kompgitarrer, en inställning på verser en annan på refränger trummor likaså osv osv
Du har en fin röst, lägg en andra stämma här och där om du finner ett ställe där du tycker det kan passa....
Detta är som sagt mina personliga åsikter och är menade som konstruktiv kritik inget annat!


Vemodigt är tänkt att det ska låta. En kärlek som aldrig blir av, en sån där man ser på film.
Det är en större build up nu men kanske inte så bombastiskt som du tänker, på slutet. Ska den byggas upp ännu mer på slutet, tycker du?
Det inte många fler guror nu men en enkel elgura i mitten som gör enkla men effektiva saker. Jag gillar visst att hålla det ganskla rent.
Bandgnissel minskat avsevärt nu - tack för påpekandet!
Tycker jag har byggt arrangemanget aningen annorlunda nu även om det är ganska likt tidigare verren i uppbyggnad.
Har lagt mer än en vokal-stämma nu!  :lol: Tycker det är skitkul med körarrangemang.


Tack för pepp, synpunkter och tips!
« Senast ändrad: 03.01.2016, 23:02:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fin låt och text.

Körerna låter riktigt bra på denna och likaså munspelet.

Anlita gärna trummisen :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Henric

Vilken skillnad, mycket bättre tycker jag!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Bra låt. Bra sång :) Snygga stämmor (körer)

Jag hade åtgärdat:
-Trummorna, dem blir jag inte riktigt vän med. Virveln har en aning för hög volym.
-Munspelet har för hög volym
-Gitarrerna kunde dras lite närmare mitten

Annars gillar jag låten.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Förstår mig inte på bruset, skall det vara så ???  :o

Annars ; en mycket bra låt !!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Nu har jag ju inte tillgång till MaxB´s anthology, men i mina öron är den här kompositionen en av de bästa du har plitat ner de år som jag varit inne på KR. Texten är naiv intill väl enkel, men precis bara nästan - för den klarar sig upp den där ärliga nivån som verkligen betyder något. Och körerna är så rätt balanserade till låten och känslan. Eftersom jag dessutom är sucker för väl spelat munspel så faller jag stenhårt för det här!

Surmix och mastring på den här så har du inte bara årets första låt, utan kanske även årets bästa  :)

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Men...det är ju lite dystert igen där i slutet av texten. En sant naiv optimist som man är hade ju hoppats efter solot, att nu är det på väg att bli bättre...

(optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men roligare under tiden)

Fortfarande bra låt  :D

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil


Och lutmix ska det vara i förr-förra meddelandet - inte "surmix" :) 

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
va ere me den här konfigurationen???

SSSSluuuutmix!
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu har han smaskat på med elgura, gjort små ändringar i texten och förlängt slutet. Kanske har det blivit överarbetat?


Fin låt och text. Körerna låter riktigt bra på denna och likaså munspelet. Anlita gärna trummisen :)

Jag är själv riktigt nöjd med körerna. Många omtagningar på munspelspartierna blev det. Övning ger färdighet.
Trummisen har nu tackat ja till att lägga trummor på den här. Kommer senare...

Vilken skillnad, mycket bättre tycker jag!

Blev det okej med fler gitarrer så här?

Bra låt. Bra sång :) Snygga stämmor (körer)
Jag hade åtgärdat:
-Trummorna, dem blir jag inte riktigt vän med. Virveln har en aning för hög volym.
-Munspelet har för hög volym
-Gitarrerna kunde dras lite närmare mitten
Annars gillar jag låten.

Trummor ska bli riktiga
Har inte ändrat volym på munspel, undrar om fler tycker detsamma?
Gitarren närmare mitten, hmm tål att fundera på.
Jag med!

Förstår mig inte på bruset, skall det vara så ???  :o
Annars ; en mycket bra låt !!!

Är bruset kanske att batteriet är på väg att ta slut i akustiska gitarren, jag antar det.Kan du förklara lite mer vad du lägger märke till?

Nu har jag ju inte tillgång till MaxB´s anthology, men i mina öron är den här kompositionen en av de bästa du har plitat ner de år som jag varit inne på KR. Texten är naiv intill väl enkel, men precis bara nästan - för den klarar sig upp den där ärliga nivån som verkligen betyder något. Och körerna är så rätt balanserade till låten och känslan. Eftersom jag dessutom är sucker för väl spelat munspel så faller jag stenhårt för det här!

Slutmix och mastring på den här så har du inte bara årets första låt, utan kanske även årets bästa  :)
Men...det är ju lite dystert igen där i slutet av texten. En sant naiv optimist som man är hade ju hoppats efter solot, att nu är det på väg att bli bättre...
(optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men roligare under tiden)
Fortfarande bra låt  :D
Och lutmix ska det vara i förr-förra meddelandet - inte "surmix" :) 

Lutfisk, slutsmisk, eller sluttning som min padda föreslår...
Ja, det känns mixningsmässigt eller ljudmässigt riktigt bra. Texten är naiv men sånt har passerat förr. Munspelet är det som är byggt av Arman Sikiric, som jag fick av honom. Väntar in riktiga trummor innan slutmix. Min dotter sa att texten i låtar får sluta olyckligt, så jag väljer hennes alternativ.




Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Bruset ligger ju kontant hela tiden. Tror att det är en mikrofon som brusar.
Det är ganska högt och påtagligt brus.  :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Håller med pxm - på tok för mycket brus - måste tas bort.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bruset ligger ju kontant hela tiden. Tror att det är en mikrofon som brusar.
Det är ganska högt och påtagligt brus.  :)

Innan sången kommer in är det basen och två akustiska gitarrer, båda via pietzomikrofonen i gitarren, där det behövs ett nytt batteri.
Du hör där ingen annan noterat det, tack att du uppmärksammar. Ska jag byta batteri och spela om gitarrspåren, hmmm får se.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Du hör där ingen annan noterat det, tack att du uppmärksammar. Ska jag byta batteri och spela om gitarrspåren, hmmm får se.
Jag hör det/bruset genom hela låten
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du hör där ingen annan noterat det, tack att du uppmärksammar. Ska jag byta batteri och spela om gitarrspåren, hmmm får se.
Jag hör det/bruset genom hela låten

Kane bars pxm com notes are set I shrift?
eller med svenskt tangentbord
Kanske bara pxm som noterat det i skrift?

Håller på med textändringar (lite mer hoppfullt) och annat mupptrixande nu - men får kanske spela om gitarrspåren då jag fått trumspår.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja du gör som du vill, men om det nu är gitarrspåret som felar så skulle jag definitivt spela om det - brusnivån är otrevligt hög.
Jag hör dessutom ett tydligt klipp i bruset vid 49-50. Några digitala knäppar hörs likaså på några ställen.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra komponerat och sjunget.. men gillar inte trummorna som kör takten när låten är så laidback så vill man ha trummorna endast smålekande .Men trummis va ju på väg  :) Min passning är lugna trummor och inte så många kompgitarrer alltså dom rakkompande gurorna ..Riffbetonade passar finfint som munspelet .. Den blir fin med lite trix .. Keep trixing" :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ny verre i första inlägget

Ja du gör som du vill, men om det nu är gitarrspåret som felar så skulle jag definitivt spela om det - brusnivån är otrevligt hög. Jag hör dessutom ett tydligt klipp i bruset vid 49-50. Några digitala knäppar hörs likaså på några ställen.

Vicken taskig hörsel jag har, hör inte det klippet inte heller bruset i helheten. Fortfarande klipp där?
Tacksam för tidsangivelser på digitaldist om du orkar. Jag har hittat ett och har åtgärdat det (som kom från basen).

Bra komponerat och sjunget.. men gillar inte trummorna som kör takten när låten är så laidback så vill man ha trummorna endast smålekande .Men trummis va ju på väg  :) Min passning är lugna trummor och inte så många kompgitarrer alltså dom rakkompande gurorna ..Riffbetonade passar finfint som munspelet .. Den blir fin med lite trix .. Keep trixing" :)

Trummor är simpla, så jag är oändligt tacksam att få assistans där. Det här är samma trumkomp jag alltid startar med i Cubase som ligger med i den template jag alltid använder då jag startar något nytt projekt.
Är det för mycket gitarrer också?  :rolleyes: Hela tiden eller alla sologitarrer på slutet? (har tagit bort en av de på slutet).
Mycket mupptrixande blire. Mindre tid till Festivalen blire oxå... och snart ska man arbeta igen...  :(  :lol:
« Senast ändrad: 05.01.2016, 22:33:18 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vicken taskig hörsel jag har, hör inte det klippet inte heller bruset i helheten. Fortfarande klipp där?
Tacksam för tidsangivelser på digitaldist om du orkar. Jag har hittat ett och har åtgärdat det (som kom från basen).
Bruset är över lag bättre men för högt. Klippet/distdippet är inte lika tydligt men finns vid 50. Exempel på knäppar är t.ex. vid 56, 68. Jag tycker att du ska släppa ut elgitarren ljudmässigt - lite instängd nu - om du frågar mig.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj vad den har utvecklats denna nästan så att jag gillar stilen. Skulle du få nya trummor till den här? Åldern tar ut sin rätt tror jag bruset ligger väl på typ 8000 nånstans och finns med hela vägen svårt att detektera vilken bus det är kanske mastern?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Brusa högre lilla å?  :D

Missat tidigare utgåvor.

Du skulle kunna ta bort all hihat och spela om den manuellt i åttondelar istället för sexton som nu. Det skulle göra hela arret mer laid back.

Snyggt trynorgel-lir.

Saknas det inte lite banjo och mellotron?  :unsure:

 :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har i första inlägget en renderad version utan bas, orgel och trummor - tänkte mig fokus på körarret och leadsången. Finns bruset här finns klippen/digitaldisten här? Det är så tokigt att jag inte hör det själv.


Vicken taskig hörsel jag har, hör inte det klippet inte heller bruset i helheten. Fortfarande klipp där?
Tacksam för tidsangivelser på digitaldist om du orkar. Jag har hittat ett och har åtgärdat det (som kom från basen).
Bruset är över lag bättre men för högt. Klippet/distdippet är inte lika tydligt men finns vid 50. Exempel på knäppar är t.ex. vid 56, 68. Jag tycker att du ska släppa ut elgitarren ljudmässigt - lite instängd nu - om du frågar mig.

Shit jag hör inte klippen där, vid lyssning.

Oj vad den har utvecklats denna nästan så att jag gillar stilen. Skulle du få nya trummor till den här? Åldern tar ut sin rätt tror jag bruset ligger väl på typ 8000 nånstans och finns med hela vägen svårt att detektera vilken bus det är kanske mastern?

Ja du har det bra du som inte har åldern att skylla på - eller brusar det högre med tilltagande ålder?
Näej, Gurano hör ju också och han är ju ungdomen personifierad, så det stämmer nog inte.
Har ni inte diskanten för högt uppskruvad?  :P

Brusa högre lilla å?  :D Missat tidigare utgåvor.
Du skulle kunna ta bort all hihat och spela om den manuellt i åttondelar istället för sexton som nu. Det skulle göra hela arret mer laid back.
Snyggt trynorgel-lir.
Saknas det inte lite banjo och mellotron?  :unsure: :D

Hör du också tydligt bruset smågrabbarna pratar om?
Ska få riktiga trummor av Lazarus men din idé är bra. Trummorna ligger ju i ett simpelt miditrack.
Tack om munspelet. Det är det fina som Arman Sikiric byggde om åt mig. Ett känsligt och responsivt munspel, som svarar bra mot "the inner feeling".
Jag måste tycka om dig Wernborg! Du har talat till mitt undermedvetna!
Satt precis och funderade på om jag ska testa ackorden på banjon  :lol:
Har ännu inte installerat mellotronljuden i den laptopen jag numera använder som musikdator.
Men du inspirerar mig nu att göra det...
Skulle kanske ha med dragspelet i låten?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har i första inlägget en renderad version utan bas, orgel och trummor - tänkte mig fokus på körarret och leadsången. Finns bruset här finns klippen/digitaldisten här? Det är så tokigt att jag inte hör det själv.
Ja det finns kvar - men lägre
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
 :wub: Ny mix med Lazarus trummor!  :wub:


Har i första inlägget en renderad version utan bas, orgel och trummor - tänkte mig fokus på körarret och leadsången. Finns bruset här finns klippen/digitaldisten här? Det är så tokigt att jag inte hör det själv.
Ja det finns kvar - men lägre

Jag har inte spelat om akustiska gitarrspåren här ännu men har nu bytt batteri och det blev stor skillnad då jag spelade in i Festival-låten, jag håller på med.

Åhh vad kul att få såna här levande trummor!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu först, denna morgon, hör jag sisslet som ni berättat finns där. Det är detsamma som jag noterade då gitarrernas ljud klingade ut på sista ackordet. Batteri bytt så då är det bara att spela om de två kompgitarrerna. Stort tack att ni uppmärksammade mig på det!

Vad grymt neutralt och bra Lazarus levererar trummor, tycker jag.
« Senast ändrad: 07.01.2016, 08:15:58 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Klart bättre med Lazarus drums fast jag tycker de ska upp något i mixen, bruset är kvar men nu på första halvan märkligt....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Klart bättre med Lazarus drums fast jag tycker de ska upp något i mixen, bruset är kvar men nu på första halvan märkligt....

Har nu gjort en "fade out" på slutet av låten. Och har gjort några volymjusteringar på enstaka ord på leadsången.
Har nu för första gången lekt med spakarna för Leslie-kabinettet till Hammondorgeln (mjukvarupluggen B4:a).

Har inte hunnit spela in nya gitarrer därför är bruset kvar, hoppas hinna spela om gitarrerna i helgen.
« Senast ändrad: 08.01.2016, 06:45:56 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Bra och luftig mix. Trummorna låter bra, kanske lite tunna. Fixa bruset så tycker jag att denna är hemma  :D