Kontrollrummet

manne - woho

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
LÅTNAMN: woho
ARTIST/GRUPP: jag
GENRE: beat/hip hop
LÅTLÄNGD: 1:39
KOMPOSITÖR: jag
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
http://home.vxu.se/ojqfr03/manne_-_woho-fin.mp3


Ja nu va den klar. Är nöjd själv men kom gärna med förslag på små ändringar.
« Senast ändrad: 04.10.2007, 18:30:03 by manne_vxu »
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Nu va det cirka ett år sen jag gjorde nåt senaste så det känns skönt att lyckats åstakomma nåt.
Detta är då första utkastet av ett beat som antingen kan rappas på eller bara som instrumental.

Vad tycker ni är mitt nästa steg?

Låter bra och intressant, varför just rap?

Ditt nästa steg? Jag vet inte, men skriv ner en raptext då, om skogar och berg och ängar. Det är sådana bilder jag får när jag lyssnar på det.

Mycket trevligt "första utkast"
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
blä. får inte hem den ?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se

Nu va det cirka ett år sen jag gjorde nåt senaste så det känns skönt att lyckats åstakomma nåt.
Detta är då första utkastet av ett beat som antingen kan rappas på eller bara som instrumental.

Vad tycker ni är mitt nästa steg?

Låter bra och intressant, varför just rap?

Ditt nästa steg? Jag vet inte, men skriv ner en raptext då, om skogar och berg och ängar. Det är sådana bilder jag får när jag lyssnar på det.

Mycket trevligt "första utkast"

Ja du, det är en bra fråga varför jag vill ha rap men det beror nog på att jag är inspirerad av den genren ...eller ja ivarjefall indiehiphop.

Kan kanske tycka att det är lite för lite ackord för att skriva nån sång melodi men jag är sugen på att testa det och även rappa.
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
blä. får inte hem den ?


Mycket märkligt... har du testat att kopiera in länken i din webläsare?

Finns det föresten inte så att man kan ladda på kontrollrummet servern?
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter jättebra. Gillar de mässande munkarna på de rappa trummorna och den vemodigt, folkliga, fallande melodin. Blandningen ger en märklig atmosfär. Skulle vilja att den var längre med ett meditativt, längre trumlöst parti och en återgång till temat på slutet kanske? Men det här räcker långt, ända till min mp3:a. Bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Låter jättebra. Gillar de mässande munkarna på de rappa trummorna och den vemodigt, folkliga, fallande melodin. Blandningen ger en märklig atmosfär. Skulle vilja att den var längre med ett meditativt, längre trumlöst parti och en återgång till temat på slutet kanske? Men det här räcker långt, ända till min mp3:a. Bra!

Det låter som en riktigt bra idé! Tanken är ju att den ska vara längre, bara att jag satt ihop dom delar jag har för att kunna luska ut vad nästa steg är:)
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Återvänder till denna då den är så j-la skön. Hoppas fler uptäcker detta.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena Manne!
Denna gått mig förbi, men lyssnar nu desto ivrigare.
Gillar allt från början, snygga trums och resten av arret. Men så typiskt, just som jag satt mig till rätta för maximal avnjutning av alstert så tar det slut :huh:

Så vad lär vi av detta, jo inväntar absolut en fortsättning på storyn. Du har en helskön B-del här, nu behövs en vers, ett chorus, och vi haren kalaslåt till på KR :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Tjena!

Det tog ett tag innan jag fick igång skrivandet men nu är den klar. Finns att hämta här:
http://home.vxu.se/ojqfr03/manne_-_woho-fin.mp3




Jag är ju såklart öppen för små förändringar så keep em' coming.

/manne
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar detta trevlig trum progg
fin pingpong delayad pryl
i brist på annat säger jag mycket bra
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det här blir spännande,vet inte om jag lyssnat på nån av dina låtar..Kommer inte ihåg..

Nåväl då åker vi då..
Mixen låter bra,snygga sound överlag.Kanske blir ooo sången lite enerverande efer ett tag,wow där blev det ett break och låten bytte spår..Men var är sången? Jag tänker härda ut till slutet,längtar efter sång - hoppas jag inte blir besviken nu.Det är snyggt arrat och lirat hela tiden.....NEJ!! Där tog det slut och det blev ingen sång..Ja ja.man kan ju inte få allt.

Denna kan nog funka trots allt får jag väl säga,trots sång brist,i rätt sammanhang.
jag drar till med 3,5..Sång,ja då hade det nog klättrat en halvpoängare till.

Så tycker Norrlands juryn denna gång.

Mvh
Micael


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Ja du, jag hade gärna sjungit lite på den men då hade du antagligen sänkt betyget brutalt:) men jag är öppen för förslag så känner du nån som kan testa så säg till.
« Senast ändrad: 06.10.2007, 21:21:40 by manne_vxu »
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Men hoppsan vilka trummor :o verkligen skitbra! breaket är ju helt underbart!!!

proffsigt, jag skule vilja ha gjort det här.

Tycker möjligen också att någon längre meditvativ del skulle vara fint. Dessutom skulle jag nog vilja se att låten gradvis mot slutet byggs upp till ett rejält inferno, STORA körer och tråkar, trummorna skitas ner, distas, klangljud. Massiva distljud och hårda genomtrångande leadljud. "orginaltrummorna" ligger kvar. De trummorna -som upplevdes så ösiga och höga i lolym i början kommer drunkna i allt annat. låten slutar med en sväng huvudtema med orginaltrummor. Då kommer man inse storlslagenheten i infernot.


Eller, så låter du bli ;)


Funkar skitbra såhär också!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Men hoppsan vilka trummor :o verkligen skitbra! breaket är ju helt underbart!!!

proffsigt, jag skule vilja ha gjort det här.

Tycker möjligen också att någon längre meditvativ del skulle vara fint. Dessutom skulle jag nog vilja se att låten gradvis mot slutet byggs upp till ett rejält inferno, STORA körer och tråkar, trummorna skitas ner, distas, klangljud. Massiva distljud och hårda genomtrångande leadljud. "orginaltrummorna" ligger kvar. De trummorna -som upplevdes så ösiga och höga i lolym i början kommer drunkna i allt annat. låten slutar med en sväng huvudtema med orginaltrummor. Då kommer man inse storlslagenheten i infernot.


Eller, så låter du bli ;)


Funkar skitbra såhär också!

Tackar!

Tanken med mellan partiet ( det lite stökigare ) va att ha det i slutet men jag fick inte arret att fungera då. Jag la istället till den där flippiga synten som hoppar lite med ett cut-off filter för att skapa variation. Men du har nog rätt att slutspurten skulle kunna vara mer "klimax-aktig", får se om jag lyckas lägga till nåt.
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

DåligtGehör

  • Gäst
Får mer en känsla av mer ambient proggmusik än hiphop.

Trummorna tar nog lite väl mycket plats. Kanske ner i nivå alternativt mindre virvelarbete. Nu känns det som att virveln är låtens fokus.