Kontrollrummet

MaxB - På Väg Hem Till Dig - trummor av Lazarus - 26 jan 2016

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hittade på lite riff och framförallt basspel innan julen, som nu blivit en färdig låt.
Har fått trummor av Lazarus i januari 2016.

http://max.shivas.se/music/MaxB_PaVagHemTillDig_20160126.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_PaVagHemTillDig_20160126.mp3[/mp3]

På Väg Hem Till Dig
Text och musik: MaxB och TL

Vers 1:
På väg på en resa
Väntat allt för länge - på min tur
Fegat ur varje gång det gäller Men nu är det äntligen min tur

En enkel biljett - i min hand Ge mig mod - att hoppa på
Tåget tar mig härifrån Jag kommer hem till dig efter två

Refräng:
Jag har längtat
Jag har packat - och nu är jag klar
Ja, jag är på väg - jag är på väg hem till dig

Vers 2:
Jag sätter jag mig på tåget – jag vill hem till dig
Det är så mycket jag vill berätta
Jag vill skratta - med dig
 
Det är så mycket jag vill säga - när vi träffas vi två
Så mycket jag vill visa - då jag kommer hem till dig

Refräng:
Och jag har längtat - har packat, nu är jag klar.
Ja, jag är på väg - jag är på väg hem till dig

Halv vers (solo)

Refräng:
Och jag har längtat - har packat, nu är jag klar.
Jag är på väg - jag är på väg hem till dig
Refräng:
Och jag har längtat - har packat, nu är jag klar.
Jag är på väg - jag är på väg hem till dig
« Senast ändrad: 26.01.2016, 22:16:39 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skön låt, visst finns det plats för fler instrument (bl.a. solo) Kören kunde kanske vara lite starkare enligt mina öron (högtalare)?
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Henric

Gött sväng, får lite Totta Näslund vibbar! Kan bli bra detta! Tycker däremot att det behöver rensas upp en del ibland sångstämmorna på refrängen - känns rörigt och man vet inte riktigt var melodin är, känns som dom låga stämmorna är alldeles för starka och dom höga för låga iykwim.....gillar texten. Lite slidegitarr och en loagom distad hammond i bakgrunden kanske?  :rolleyes:

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skön låt, visst finns det plats för fler instrument (bl.a. solo) Kören kunde kanske vara lite starkare enligt mina öron (högtalare)?

Skönt att du är tillbaka här Roffe! Hoppas du får inspiration att sätta igång med musik igen.
Ja, det är ett luftigt stycke så där finns många tomrum, möjliga att fylla. Men det är inte nödvändigt att fylla alla.
Dock vore det på sin plats med ett slappt solo, har jag tänkt mig.
Vad tror du Roffe om en saxofon som spelar en stilla sväng (melodin eller annat) från 132 sekunder till 153 eller rent av fortsätter med två sköna stämmor? Skulle det fungera så här eller ännu bättre om jag pitchar upp en version till tonarten Bb?

Gött sväng, får lite Totta Näslund vibbar! Kan bli bra detta! Tycker däremot att det behöver rensas upp en del ibland sångstämmorna på refrängen - känns rörigt och man vet inte riktigt var melodin är, känns som dom låga stämmorna är alldeles för starka och dom höga för låga iykwim.....gillar texten. Lite slidegitarr och en lagom distad hammond i bakgrunden kanske?  :rolleyes:

Totta duger som vibbar. Håller med dig om rensning i kören. Hade många idéer om vad jag ville göra med kör och det är lite mycket och oklart vad som är huvudsak, i den gruppen nu. Där finns minst tre som sjunger samma sak med en oktav emellan och de är för starka i förhållande till de som sjunger Ooh eller Aah i stämmor. En hel del mish-mash i rörigheten. Finns nu på "att göra"-listan.

Texten är tänkt att låta innerlig och nära och jag tycker jag fått till det på de flesta ställena (inte helt nöjd med den första delen).
Kom nu på att det kanske räcker med att pitcha upp det första ordet 'väg' några cent.  :rolleyes: 
En slapp slide på solodelen vill jag ha och hade egentligen tänkt ett litet intro, gärna med slide också. Får se om jag lägger till ett sånt.

Har redan nu en B4-Hammond med på valda ställen. Vill du att den ska vara distad istället?


Och nu då jag var ute på lunch-promenad och sjöng längs motortrafikleden var det sånt flyt i sången att jag skulle älska att komma hem och fixa vidare med låten. Typiskt att man idag ska arbeta till kl 17, vara hemma kl 18.30 och på väg med häst i släp kl 19. Kommer hem sent efter det.
JAG VILL GÖRA MUSIK NU!
« Senast ändrad: 22.12.2015, 14:38:03 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Inte överdrivet distad men lite rördist är aldrig fel på en orgel!

H
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kommer precis från Henrics tråd till detta där närheten av leaden är precis tvärtom. Lite för mycket kan jag känna en aningen nerdrag och ett aningens reverb på leaden får den att limma bättre med körerna som jag tycker är fina. Sen upptäckte jag nåt taktfel vid 39 - vad händer där?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
DEt är fin rytmik och skön text.

Gillar det här... Väcker känslor.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ny verre i trådhuvudet

Inte överdrivet distad men lite rördist är aldrig fel på en orgel!

Lite mer distad Hammond nu...

Kommer precis från Henrics tråd till detta där närheten av leaden är precis tvärtom. Lite för mycket kan jag känna en aningen nerdrag och ett aningens reverb på leaden får den att limma bättre med körerna som jag tycker är fina. Sen upptäckte jag nåt taktfel vid 39 - vad händer där?

Liite lägre på leaden men inte mer reverb. Nerdrag på delar av körstämmorna dock. Vet inte vad som hände/händer vid 39? Fortfarande?

Det är fin rytmik och skön text. Gillar det här... Väcker känslor.

Väcker känslor låter bra, det är meningen att det ska kännas som nära känslor! I så fall har jag lyckats på den punkten! Tack för lyssning och kommentar!

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt arr och fint framfört!
Orgeln kan nog sänkas en aning...
Skulle föredragit solot med din akustiska resonatorgitarr!
Mysig låt och sången är bra, kanske någon stämma som kunde rensas..
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Det låter bra Max.  Jag tycker att ditt sound bara blir bättre och bättre med tiden.  Har det att göra med att du byter ut dina gamla 80tals-burkar allt eftersom månne?  ;)     
I övrigt (repriis) så låter det som du liksom håller igen på sången och det blir mycket (sir) väs av det hela.  Jag har vart inne på det förut, jag gillar mer då du sjunger uuut!  :)      God fortsättning förresten!    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ny verre i första inlägget.

Snyggt arr och fint framfört! Orgeln kan nog sänkas en aning...
Skulle föredragit solot med din akustiska resonatorgitarr!
Mysig låt och sången är bra, kanske någon stämma som kunde rensas..

Sänkt orgeln lite nu Det behövdes efter gårdagens mix! Tack som fan för gnistan så här på juldagen! Orkade inte micka resonatorn på julaftonskvällen men den gitarren är helt uppenbart bra att bekanta sig med mera. Den är så skön i soundet och att spela på, att jag tog med den på komp också i den här versionen, från alldeles nyss.

Det låter bra Max.  Jag tycker att ditt sound bara blir bättre och bättre med tiden.  Har det att göra med att du byter ut dina gamla 80tals-burkar allt eftersom månne?  ;)     
I övrigt (repriis) så låter det som du liksom håller igen på sången och det blir mycket (sir) väs av det hela.  Jag har vart inne på det förut, jag gillar mer då du sjunger uuut!  :)      God fortsättning förresten!    /Fuzz

Kan vara utrustningen som gör det. Har också börjat använda 24 bitars istället för 16 bitars ljud men osäker på om det har nån inverkan då jag ändå ser till att inspelningsvolymen på det spår jag för tillfället spelar in på nästan maxar 0 dB. Och nytt ljudkort är det så det är ju andra AD/DA DA/AD-omvandlare nu från M-Audio Fast Track Pro istället för Soundblaster Audigy som jag använde i gamla datorn.

Ja sången är inte hemma där du önskar men jag experimenterar vidare med mina metoder.  :lol:
God Jul!
« Senast ändrad: 25.12.2015, 13:50:47 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Intimt skönt sound! :) ! Riktigt bra sång och jag tycker det passar med det "väldigt nära" och torra för denna typ av låt och arr!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intimt skönt sound! :) ! Riktigt bra sång och jag tycker det passar med det "väldigt nära" och torra för denna typ av låt och arr!

Tack, jag vill också ha ett nära ljud på sången.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Börjar låta bra här - jäkligt skön låt! Gillar resonatorgitarren, det är gött! (kanske något uns mera reverb på lead och resonator inte mkt -en smaksak)
Bra låt och ännu mera Totta vibbar nu!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Visst passar närsången helt klart.. Nu kanske liite för torr ändå för man hör när du rör dig lite från micen ..så liite reverb el delay på leaden för utjämna det hela .. Annars fint jobb hittills


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ni musikanter är envisa  :P
Jag får kanske ta en titt på det imorgon?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Ni musikanter är envisa  :P
Jag får kanske ta en titt på det imorgon?

Brukar du referenslyssna dina mixar - testa att växla mellan denna och t ex En clown i mina kläder av Totta!
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ni musikanter är envisa  :P
Jag får kanske ta en titt på det imorgon?

Brukar du referenslyssna dina mixar - testa att växla mellan denna och t ex En clown i mina kläder av Totta!

Det slår mig att jag borde referenslyssna men jag gör det inte.
Lyssnar nu på Tottas som du nämner och det slår mig att det inte är det soundet jag är ute efter.
Det soundet vill ha - finns i en del låtar jag hört men jag kan inte komma på barnen heter nu, jo en sångare som hette Lemma, nånting, hade en röst och ett nära sound, som jag gillade. Ska se om jag hittar...

Men jag hör nu att det uppenbarligen inte är det soundet jag var ute efter, snarare det soundet jag trodde den låten hade. Så lurigt - antar att jag är ute och cyklar om jag säger att jag är ute efter ett sound jag har i huvudet och sen struntar i referenslyssningen, för att jag inte vet var jag hittar det soundet?
Det måste ju finnas men jag hittar det bara inte...


« Senast ändrad: 26.12.2015, 11:44:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Ni musikanter är envisa  :P
Jag får kanske ta en titt på det imorgon?

Brukar du referenslyssna dina mixar - testa att växla mellan denna och t ex En clown i mina kläder av Totta!

Det slår mig att jag borde referenslyssna men jag gör det inte.
Lyssnar nu på Tottas som du nämner och det slår mig att det inte är det soundet jag är ute efter.
Det soundet vill ha - finns i en del låtar jag hört men jag kan inte komma på barnen heter nu, jo en sångare som hette Lemma, nånting, hade en röst och ett nära sound, som jag gillade. Ska se om jag hittar...

Men jag hör nu att det uppenbarligen inte är det soundet jag var ute efter, snarare det soundet jag trodde den låten hade. Så lurigt - antar att jag är ute och cyklar om jag säger att jag är ute efter ett sound jag har i huvudet och sen struntar i referenslyssningen, för att jag inte vet var jag hittar det soundet?
Det måste ju finnas men jag hittar det bara inte...



När man mixar är det alltid bra att lyssna på annan musik, behöver nödvändigtvis inte vara samma sound eller genre - jag tro det handlar mycket om hur man lyssnar!
Sen är nackdelen med sånt här att det blir i stort sett omöjligt att lyssna utan att analysera....

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti

Med dist blev orgeln trevlig, tack för tips Henric!
Jag använder här förutom ett försiktigt reverb även något Kjerhus-chorus på resonatorn som kompar.
Det där med aktivitet i solot, är ett kapitel för sig. Här vill jag ha ett återhållsamt, vilket jag även hade i Lost Love, där jag och Girly sjöng och Hagis och Matteman var med:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=29842.msg216179#msg216179
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
När man mixar är det alltid bra att lyssna på annan musik, behöver nödvändigtvis inte vara samma sound eller genre - jag tro det handlar mycket om hur man lyssnar! Sen är nackdelen med sånt här att det blir i stort sett omöjligt att lyssna utan att analysera....

Jag tror på att referenslyssna på något med samma sound som man eftersträvar. Det borde vara där den stora vinsten finns, att höra och jämföra med något som låter exakt som man själv vill låta. Jag har gjort det ett fåtal gånger men resultatet blir lättare som önskat då. Vi har väl dessutom nyligen haft en tråd på kr med tips på referenslåtar i olika genrer?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti

Med dist blev orgeln trevlig, tack för tips Henric!
Jag använder här förutom ett försiktigt reverb även något Kjerhus-chorus på resonatorn som kompar.
Det där med aktivitet i solot, är ett kapitel för sig. Här vill jag ha ett återhållsamt, vilket jag även hade i Lost Love, där jag och Girly sjöng och Hagis och Matteman var med:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=29842.msg216179#msg216179
Jo, det kan funka med återhållsamt, men då tycker jag tonerna bör klinga ut längre och gärna få lite
Vibrato/svaj så att det inte blir så mycket pauser i solot. Men det är så jag skulle gjort. :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti

Med dist blev orgeln trevlig, tack för tips Henric!
Jag använder här förutom ett försiktigt reverb även något Kjerhus-chorus på resonatorn som kompar.
Det där med aktivitet i solot, är ett kapitel för sig. Här vill jag ha ett återhållsamt, vilket jag även hade i Lost Love, där jag och Girly sjöng och Hagis och Matteman var med:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=29842.msg216179#msg216179
Jo, det kan funka med återhållsamt, men då tycker jag tonerna bör klinga ut längre och gärna få lite
Vibrato/svaj så att det inte blir så mycket pauser i solot. Men det är så jag skulle gjort. :)
/Asti

Toner kan inte klinga ut längre på en resonator av detta slag (jämför med en banjo). Jag skulle önska att det var möjligt.
Försöken till vibrato och svaj rasslade mot strängarna, så förutom att toner dör snabbare än önskat, fick svaj minimeras.
Så nu vet du!    B)
Inte så lätt det här!
Men jag uppskattar att ta en paus så ofta jag får tillfälle!   :wub:
Kan ha med åldern att göra...  :D
« Senast ändrad: 27.12.2015, 01:33:19 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu låter rösten i bra balans med det övriga och resonatorn var ett bättre drag än slidegura kunde som nån sa få lite mer toner i solot men men ... inget viktigt. 39:an har du fixat för jag hör inget galet längre - bra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu låter rösten i bra balans med det övriga och resonatorn var ett bättre drag än slidegura kunde som nån sa få lite mer toner i solot men men ... inget viktigt. 39:an har du fixat för jag hör inget galet längre - bra :D

Tack för ny lyssning och kommentar.
Jag har lyssnat flera gånger och vill inte lägga på ett reverb som flera tipsar om, utan vill vara en sån här torris.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jambrains

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Låter riktig bra tycker jag , det enda jag personligen inte är helt såld på är kantslageb som känns lite vassa (kanske bara lite för hög i mixen?).
Andra grejen som stör lite är hihaten som jag tycker "driver på" lite för mycket givet allt annat som är mer laid back. Personligen skulle jag provat med halvera den men det är ju högst personligt.
Blir lite "trummaskinsvarning" nu känns det som. Men som sagt, det är ju min högst personlig åsikt. I övrigt låter det mums tycler jag.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter riktig bra tycker jag , det enda jag personligen inte är helt såld på är kantslageb som känns lite vassa (kanske bara lite för hög i mixen?).
Andra grejen som stör lite är hihaten som jag tycker "driver på" lite för mycket givet allt annat som är mer laid back. Personligen skulle jag provat med halvera den men det är ju högst personligt.
Blir lite "trummaskinsvarning" nu känns det som. Men som sagt, det är ju min högst personlig åsikt. I övrigt låter det mums tycler jag.

Ja, jag är själv förvånad att ingen kommenterat den simpla trummisen. Det är ju en och samma loop hela tiden!  B)
Enda variationen är att jag växlar mellan rim och några virvelljud. I övrigt en väldigt statisk trummis.
Men det får bli annat en annan gång. Tack för lyssning och kommentar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti

Med dist blev orgeln trevlig, tack för tips Henric!
Jag använder här förutom ett försiktigt reverb även något Kjerhus-chorus på resonatorn som kompar.
Det där med aktivitet i solot, är ett kapitel för sig. Här vill jag ha ett återhållsamt, vilket jag även hade i Lost Love, där jag och Girly sjöng och Hagis och Matteman var med:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=29842.msg216179#msg216179
Jo, det kan funka med återhållsamt, men då tycker jag tonerna bör klinga ut längre och gärna få lite
Vibrato/svaj så att det inte blir så mycket pauser i solot. Men det är så jag skulle gjort. :)
/Asti

Toner kan inte klinga ut längre på en resonator av detta slag (jämför med en banjo). Jag skulle önska att det var möjligt.
Försöken till vibrato och svaj rasslade mot strängarna, så förutom att toner dör snabbare än önskat, fick svaj minimeras.
Så nu vet du!    B)
Inte så lätt det här!
Men jag uppskattar att ta en paus så ofta jag får tillfälle!   :wub:
Kan ha med åldern att göra...  :D
Jag tänker nog för mycket på Ydderfs suveräna uppvisningar på
dobro-/resonatorgitarr och det ska jag inte begära av dig Max!  :)
Det duger gott så här!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack Asti, även jag insåg och såg mina begränsningar.
YdderF är mycke bättre på instrumentet  B)
Hans gitarr är mycket bättre
Hans mikrofoner och övriga utrustning är mkt bättre
Han är bättre på att ratta ljudet
Han är bättre på samtliga punkter och jag kan ta det  :P
Jag hoppas och tror att han har minst lika roligt som jag i musikens värld.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Låter helt som det skall tycker jag. Jagmenar att mixen är OK och sånt. Själva låten faller lite utanför min musiksmak och "talar" inte till mig men jag hör att du lagt ner en hel del arbete på låten och det uppskattar jag.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu har låten fått diskreta trummor av Lazarus (januari 2016).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Låter bra. Snygg mix och skönt ljud i gitarren. En dobro?
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter bra. Snygg mix och skönt ljud i gitarren. En dobro?

Tack! Jag själv gillar låten mycket och ja, det är en resonatorgitarr som spelar ett alltför blygsamt återhållet solo och även samma resonatorgitarr som fingerplockar ett komp, måhända "diskret", i ljudbilden.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google