LÅTNAMN: Sången jag vill sjunga till dej
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD:4:40
KOMPOSITÖR:Henric Svensson
PRODUCENT:Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2016
FORMAT: mp3
Hej på Er alla glada!

Har jobbat på ett bombastiskt balladprojekt, klassisk rock pop ballad med lite symfonigubbar i frack är tanken....
Ska försöka jobba fram en svensk text och lite sång också vad det lider, men nu är grunden färdig och låter ungefär som jag vill!

Har försökt att göra ett arrangemang med mycket dynamik och ska förstärka skillnaderna mellan vers och refräng ytterligare i sista skedet när sången kommit på!
Där skall vara ett solo också av något slag på ett av refrängomtagen på slutet, förmodligen gitarr!

Undrar så klart vad Ni tycker så här långt?
Mvh Henric
2015-12-13 Lovade min kära hustru en kärlekssång i julklapp så projektet har fått titeln
"Sången jag vill sjunga till dej"
Första versen är skriven och insjungen.....laddar upp en första testmix med sång av undertecknad! Ett sånt här låt projekt står ju och faller med sånginsatsen så jag undrar ju så klart vad Ni tycker om sång och text så här långt!
2015-12-14 Eftersom datorn börjar tycka det är jobbigt med ca 50 kanaler bara till bakgrunden får jag ändra strategi och göra en tvåstegsraket av detta projekt - bakgrunden/kompet i steg 1 utan effekter på mastern och bounca ut en stereofil in i steg 2 och lägga på sång, körer och det sista lull-lullet på med mastereffekter- mastra/loudnesskolla m m. Uppdaterar med en första steg 2 testmix
2015-12-15 Mindre justeringar Minskat 0,1db på Mastermultibandkompressor lågbas, Ökat feedback på delay +1.0db, Minskat 0.1db på sista Multibandskompressorn Deess and enhance
2015-12-19 Leadsången på refrängerna på plats, Texten till vers 2 klar, texten till bryggan är inte klar än, melodin till bryggan är klar. Sång på vers 2 och körer på refrängerna skall spelas in i idag
2015-12-19 Allt utom sång på bridgen och gitarrsolot på plats, lagt automation på mastern -1.0db på verser och prechorus
2015-12-20 Mindre justeringar, dragit ner leadsången och kören någon tiondels db på refrängdelen. Minskat -0.1db på mastermultibandskompressor på den högsta diskanten och övre mid
2015-12-21 Släppt något på kompressionen på leadsång och körer.
2015-12-22 Vässat sången något, höjt volymen någon tiondels db. Vässat lite på mastermultibandskompressor. Även vässat körerna lite.
2015-12-24 Texten blev klar när jag tog en promenad längs den skånska sydostkusten med hunden på julaftons morgon - God Jul på Er alla!

2015-12-25 Gitarrsolot och lite fills på sista refröngomtaget är inspelat. Har försökt att flytta fram sången lite till. Återstår att spela in dom sista sångstroferna och eventuellt göra om vers 2.
2015-12-26 Förtvivlade försök att få till ett vettigt sångljud, slitit mitt hår, referenslyssnat och A/B lyssnat!
2015-12-27 Sjungit om vers 2 och lagt sång på Bridgen. Gjort dom sista justeringarna på sångljudet! LÅTEN ÄR KLAR!
Texten så här långt:
Vers 1
Här kommer sången jag vill sjunga till dej,
till dej jag älskar, till dej jag tycker om,
En sång om kärlek, och en sång fylld av lust,
lust att leva livet vid din sida varje dag,
Prechorus
När jag ser dej, fylls mitt sinne, utav den vackraste musik,
Allt du ger mej, och att du ser mej, du är kärleken för mej,
Refräng
Låt oss gå, vägen fram,
hand i hand mot vårat kärleksland,