Forum > Demolåtar

Dividend - Fuga nr 4 i Dm (Marias fuga)

<< < (3/5) > >>

Eddi:
Riktigt Bachiskt och fint med orgeln :D

Dividend:

--- Citat från: Eddi skrivet 13.12.2015, 01:25:17 ---Riktigt Bachiskt och fint med orgeln :D

--- Slut citat ---

Hej Eddi, tack för lyssning och comment!

--- Citat från: Marsall skrivet 11.12.2015, 18:16:45 ---Jag har hört mycket liveorgelkonserter i mina dar ..Så det låter riktigt fint i mina öron det här ..njutfullt  :)

--- Slut citat ---

Kul det :D Tack för lyssningen! :)

--- Citat från: HasseFX skrivet 13.12.2015, 00:50:45 ---Snyggt verkligen! :)  Första halvan är lite "enkel" harmoniskt, men i andra halvan är det bra flyt och trevlig kontrapunkt!!

--- Slut citat ---

Skönt att höra :D Tack för din tid!

Roffe H:
Stämningsfullt och vackert, orgeln är kanonskön.
Roffe H

1up:
Ett stycke där ambitionen är hög, jag fångas stundvis av tonklangernas förförelse kanske allra mest i inledningen och första halvan. Erfarenheten av kompositioner i  den klassiska stilen hörs mellan notraderna, en förfining där rutinen skapat en koherent musikalisk komposition, där tonspråket kommunicerar livserfarenhet.

Dividend:

--- Citat från: Roffe H skrivet 22.12.2015, 20:01:46 ---Stämningsfullt och vackert, orgeln är kanonskön.
Roffe H

--- Slut citat ---

Roligt att höra! Tack för lyssningen!

--- Citat från: 1up skrivet 22.12.2015, 23:35:50 ---Ett stycke där ambitionen är hög, jag fångas stundvis av tonklangernas förförelse kanske allra mest i inledningen och första halvan. Erfarenheten av kompositioner i  den klassiska stilen hörs mellan notraderna, en förfining där rutinen skapat en koherent musikalisk komposition, där tonspråket kommunicerar livserfarenhet.

--- Slut citat ---

"kommunicerar livserfarenhet" :D Tack för analysen och att du gillar ffa första delen. Kul också att det upplevs koherent, det var min avsikt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion