Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Its Not the Fall That Kills you Mix 2015
Toby:
Bra låt med Fagen inspiration. Gillar texten i refrängen. Saknar däremot ett extra lyft på slutet. Visst det tuffar på fint men med lite mer eldiga blåsstämmor (eller något annat) på slutet skulle det lyfta ordentligt. Snygg kör och mixen låter bra.
MOMA:
--- Citat från: Toby skrivet 31.01.2016, 11:04:05 ---Bra låt med Fagen inspiration. Gillar texten i refrängen. Saknar däremot ett extra lyft på slutet. Visst det tuffar på fint men med lite mer eldiga blåsstämmor (eller något annat) på slutet skulle det lyfta ordentligt. Snygg kör och mixen låter bra.
--- Slut citat ---
Jupp, Fagen finns i skivhyllan sedan ett par decennier sedan. Hade dessutom förmånen att se gänget live på Skeppsholmen, och det var ingen besvikelse direkt - instrumentalister som får vem som helst att kvickt packa ihop plankan i fodralet och gå hem :)
Kanhända skulle man laddat på ett extra spår mot slutet, men arret kändes väl lastat och vi stannade vid 23 spår tutti. Men, så här i efterhand så...
Men tack för positiv respons. Och jag ska hälsa kören!
MOMA
Toby:
Jag såg dem också på Skeppsholmen. Har lyssnat på dem sen slutet av 70-talet. Regnig dag men fin concert. Erik Gadd efteråt var också förvånansvärt grym.
MOMA:
--- Citat från: Toby skrivet 01.02.2016, 23:09:49 ---Jag såg dem också på Skeppsholmen. Har lyssnat på dem sen slutet av 70-talet. Regnig dag men fin concert. Erik Gadd efteråt var också förvånansvärt grym.
--- Slut citat ---
Det lite lustiga var att de hade en rackarns dip ett tag, men "Two Against Nature" är en sen höjdare. (tycker jag då...)
MOMA
Roffe H:
Håller med Eddi, fasen så bra...svänger som bara den. Basen och sånginsatsen...mäktigt. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida