Rolig men svår att spela, speciellt i början när jag bara hade trumkompet som backade upp. Det är lite märkliga intervaller mellan ackordsbytena, lätt att spela fel om man inte spelat låten live i några år innan, o för mig var den helt ny.
Här spelar jag trummorna själv, har fuskat lite o gjort det i omgångar, vispvirveln malde jag på med en längre stund till jag kunde få ut ca 20 sekunder som var ålrejt, sen loopade jag den o la på en hihat, som jag "trampade" med händerna. Till sist spelade jag ride o crashar + lite pukor låten igenom. Att virveln är loopad går inte att höra.
Så jäkla rolig att spela bas till, testade olika sätta att spela i ett par timmar. Ja la fyra elgitarrer först, varav en slide.
Ännu en rökare till kroggolvet. När jag mixar backtrackarna åt mig själv tar jag inte bara bort sången o solon, jag komprimerar mkt mindre så det ska hoppa o smälla mer i stora lokaler. Kompgitarrerna drar jag in mer i mitten än på en sån här mix, det är ju nästan aldrig nån som hör bägge PA-staplarna i en livelokal...

https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-rolling-and-tumbling-151115
« Senast ändrad: 17.11.2015, 00:53:11 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)