Kontrollrummet

Problem med kopplingar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Peaklimiter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 102
  • if it sounds good, it is good !
    • Visa profil
Har ett litet problem.

Jag har byggt en mobil inspelningsrig som består av en racklåda som innehåller: dator,Ljudkort(E-mu1820m),multikanalspreamp,Presonus TubePre, Samt en kontakpanel för att kunna komma åt ljudkortets och TubePrens in och utgångar..

Problemet är att jag har monterat kontakter för tubeprens in och utgångar så att jag enkelt ska kunna koppla in mickar och instrument på kontaktpanelens framsida istället för att behöva grotta runt på baksidan av apparaten, det som händer är att tubepren inte verkar tycka om att ha både instrumentingången och xlr(mick in) inkopplade samtidigt i sig. jag trodde att det skulle funka eftersom det ju inte blir en sluten krets förräns jag kopplar in antingen xlr eller instrument på kontaktpanelen.. Tji fick jag, det går inte att ha xlr och di inkopplat samtidigt på baksidan av tubepren, blir en herrans massa tjut och oljud..

Nån som har en aning om hur man kan göra för att få det att funka?
« Senast ändrad: 09.09.2007, 21:38:25 by Peaklimiter »


Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Det är väl någon kontakt som även fungerar som swtich om vilken mode den ska fungera i.


Utloggad Peaklimiter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 102
  • if it sounds good, it is good !
    • Visa profil
aha, det låter logiskt faktiskt.. hmm låter som att jag behöver operera lite i Tubepren och försöka flytta denna switch så att swiutchen hamnar i en kontakt på patchen istället


Utloggad tsmalmbe

På de preampar som är menade för rackbruk finns det knobar på frampanelen för att kunna välja mellan mic/line/hiZ. Jag antar att man kan ha sparat på det i tubepren. Hoppas det löser sig.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Peaklimiter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 102
  • if it sounds good, it is good !
    • Visa profil
På de preampar som är menade för rackbruk finns det knobar på frampanelen för att kunna välja mellan mic/line/hiZ. Jag antar att man kan ha sparat på det i tubepren. Hoppas det löser sig.


Ja det har du rätt i, hoppas jag med =)
Har postat samma fråga på presonus forum. dom om någon borde ju veta vad som bör göras.