Ackorden på de första fyra orden känns nya för mig. Andra ackordet är jag van ska vara moll men du tar ut svängarna. Eller är det en vanlig ackordsväng med dur där i början?
Jag gillar närheten till sången, som är bra, till och med riktigt bra!
Instrumenten ligger enligt mig på en bra nivå i förhållande till huvudinstrumentet - rösten.
Gitarrkompet, är det här du har en mic framför och en uppe vid axeln?
Jag associerar annars till en stereowidener på ett monospår.
Hur är mic-positioner för gitarren?
Jag spelar faktisk rätt ackord, det ska vara typ D-dur och E-dur som de första ackorden. Många spelar moll i det andra, då har man saboterat låtens innersta. På slutet av versen ska andra ackordet vara moll, lika som jag spelar i det korta introt. Det är lite lurigt att hålla reda på växlingarna mella dur o moll i ackordet, det växlar hela tiden. Såna här klassiska låtar står ofta helt åt helvete fel utskrivna i idiotiska vispopböcker, borde rendera spöstraff minst att förvanska vår vis-skatt.
Jo, jag har den ena micken framför så där typ normalt riktad mellan 12 bandet o ljudhålet, den andra lite framför axeln riktad rakt ner mot stallet. Samma avstånd från ljudhålet på bägge. Jag spelade in en annan låt lika idag, gillar det ljudet, blir lite intressantare än att ha bägge mickarna framifrån.
Jag fick kritik att sången var för stark ändå av en ljudpolare som jag håller högt; Hegobald, eller Robert Åslund som han heter. Han har varit med o spelat in Queen i London, o även mixat dem live. Det är tungt det. Han är grym på mastring, fast han sällan håller på med det, o snackar väl aldrig om det heller...
https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/karleken-kommer-karleken-gar-151018