Kontrollrummet

Hur står sig TC Triple C i dagens läge?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Skulle  villa höra  lite åsikter om Triple-C. Det är ju en hårdvaru multibandkompressor. Hur står den sig  mot mjukvaru multibandare? Triplce-C har gemensamma ratio/attack/release för alla  band - hur  stort handikapp anser ni det vara?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Slag i sak, eftersom jag inte fick några svar tror jag bestämt att en sådan här håller på och rullar in från Tyskland så småningom. Skulle vara skoj  att kunna köra ett riktigt propert test mot andra grejer. Kanske vi kunde samla  idéer kring ett multibandskompressortest? Intresse?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst

Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Slag i sak, eftersom jag inte fick några svar tror jag bestämt att en sådan här håller på och rullar in från Tyskland så småningom. Skulle vara skoj  att kunna köra ett riktigt propert test mot andra grejer. Kanske vi kunde samla  idéer kring ett multibandskompressortest? Intresse?
Ja! Jag bidrar med den svårrattade Voxengo Soniformer!  :)
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

Jag hann snurra Florians trumloop igenom min X3 och Triple-C. Jag hoppas jag hat inställningarna någonstans nedskrivna, för Triple-C:n hann jag redan sälja bort...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Gillar du den inte eller hade du redan en bättre?

Den har (åtminstone till pappers) samma algoritmer som TC's X3 (som kommer med powercore). Det enda jag saknade från X3 var DRG (digital radiance generator), men eftersom jag visste att min Finalizer skulle landa in denna vecka, så blev triple-c:n liksom tredje versionen av samma  "programvara".

Skulle jag inte ha en X3 och/eller en Finalizer, skulle jag inte ha gjort mig av med triple-C:n.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Aha...kommer nog börja skaffa mig lite mer hårdvarugrejer i början av nästa år.
Så jag håller på att läsa på allt vad jag kan.
Snart blir det ett rackformat ljudkort med 8in och en passande rackmöbel. Efter det finns det väl ingen återvändo.