Forum > Demolåtar
Eddi - Oktagon - nytt utkast med Blackie
Eddi:
Den första låten på ett bra tag - bara musik än så länge men jag har hakat upp mig på funktionen i Logig och en D-ton som jag vill sänka men lyckas inte lista ut hur. I Cubase vet jag men Logic är inte särskilt logisk tycker jag.
I alla händelser tyck gärna till om allt - det jag tänkte som refrängdel känns inte så lyckat mer som en lugnare vers så där får jag nog tänka om?
Ok rättfärdig kritik om att acken lät falsk - så då måste jag ju gå och köpa en ny acke som blivit benämnd Blackie av nån anledning förmodligen för att den är svart men inte ett dugg hästlik.... Så nu ett nytt utkast som förhoppningsvis inte låter falskt - jag har kört med både inbyggd mik och SM58:an.
MaxB:
Hör inte sången... :lol:
Låter inte som det är mycket stereo nu.
Keep it up!
Asti:
Det är svårt att ha så mycket synpunkter i ett så här tidigt skede, utan t.ex en melodi!
Tror att en elgitarr (lite distad) skulle funka bättre än den akustiska. Lägg gärna
två liknande utpanorerade åt varsitt håll, så fyller det upp bra.
Det kom några oväntade ackord vid ca 88 sekunder - har du tänkt dig ett break där?
Avvaktar med ytterligare kommentarer till nästa version! :)
/Asti
MaxB:
Andra har sagt det till mig flera gånger och nu undrar jag detsamma här, är din akustiska gitarr ostämd månne?
Saknar diskant i gitarren eller om det skulle vara bra att skära bort lite från lägre frekvenser på gitarren. Den har inte så mycket reverb som jag trodde tidigare utan för mycket låga frekvenser som gör den icke distinkt.
Som sagt, med lite melodi kan man troligen känna vart det lutar.
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.10.2015, 23:50:14 ---Andra har sagt det till mig flera gånger och nu undrar jag detsamma här, är din akustiska gitarr ostämd månne?
Saknar diskant i gitarren eller om det skulle vara bra att skära bort lite från lägre frekvenser på gitarren. Den har inte så mycket reverb som jag trodde tidigare utan för mycket låga frekvenser som gör den icke distinkt.
Som sagt, med lite melodi kan man troligen känna vart det lutar.
--- Slut citat ---
Nja allt är relativt ett vanligt C är ok men allt över femte bandet är inte ok - acken är inget bra helt enkelt och här är jag på nionde bandet när det låter som värst. :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida