Forum > Demolåtar
Eddi - Oktagon - nytt utkast med Blackie
egghuvud:
Låter som en bra skiss. Tycker nog att det kan fungera men som sagt, gitarren är lite ostämd och arret är än så länge rätt så platt. Som ackordföljd funkar det bra. Tänkte lite på gamla Uriah Heep skivor när jag hörde det. :)
Marsall:
Fin grund det hörs ju direkt ..Låna en bättre gura eller kör lite elgura så är du fint på väg ..tycker jag! :)
Dividend:
Bra som utkast. Hade fimpat orgeln, eller sänkt den en hel del nivå-mässigt.
Och stämt gitarren :) (Sen får du ta och spela om inledningen, men det är ju underförstått.)
Kan bli bra det här. Hade valt ett annat arpeggio i partiet som bryter av, ett som rent rytmiskt är besläktat med det inledande arpeggiot. Det hade gett lite mer kontinuitet, nu är det som att hugga svansen av katten när andra partiet börjar. Eller riffet ska man nog kalla det, inte arpeggio.
Eddi:
Ok rättfärdig kritik om att acken lät falsk - så då måste jag ju gå och köpa en ny acke som blivit benämnd Blackie av nån anledning förmodligen för att den är svart men inte ett dugg hästlik.... Så nu ett nytt utkast som förhoppningsvis inte låter falskt - jag har kört med både inbyggd mik och SM58:an.
MaxB:
Shyrre!
Lite tungt med basregistret i gitarren. Vad kul att du har en stålsträngad akustisk gitarr.
Jag är glad för din skull också!
Kul, nu har jag tid att lyssna igen. Den låter 100 mil bättre än din numera pensionerade nylongura med metall...
Ser fram mot mer, även lugna grejer, där gitarren är huvudinstrumentet!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida