Trummorna ska absolut spelas på cymbalerna, istället för hihat. Och det ska va mjukt och fint, kanske bara med vispar, eller lösa slag med pinnar. Inga dubbelslag, hellre små snabba virvlar, sk ghosthits
Och inget reverb på drumsen.
Välja nån annan trumloop om du inte fixar att programera själv.
Sången är bara så självlysande som den kan bli.
Man skulle nog kunna ge dig vilken kass låt som helst och du skulle lyfta den med din sång, ärlighet och engagemang.
Tycker basspelet är ok. (måste nog själv skaffa mig en bas istället för att spela bas på ett keyboard vilket ju är absurt. Funderar på en Bronco bas) Ok, tillbaka till verkligheten:
Pianot. Hör faktiskt för lite av det för att avgöra om det stirrigt eller vad man ska säga.
Tänk om man själv kunde få så många svar på en minuts improvisation - men det är för att du är du - alltid engarerad i andras musik!
Själva låten? Nåja. Men he bli nå bra! (som min mor skulle ha sagt, född i Burträsk)
Tokai:
Jo trummorna skulle må bra av lite mer jazzig feeling.Får se om jag klarar av att fixa till dom efter dina tips,dom var bra och det är nog det låten behöver.Klarar jag inte av det så lämnar jag bort det till nån annan,trummor är ju liksom inte min grej.Reverbet skall bort.
Sången då:Det tackar jag för,den kommentaren gjorde mig stolt.
Å basen:Jag köpte band polarns Warvick,en 5 strängad sak - helt ok.Tränat sedan för sommaren på den, så det tar sig sakta men säkert.Aldrig spelat bas tidigare,överlåtit det till dom som kan.Jag tycker att det är riktigt roligt att lira på den,fast nån basist blir jag nog aldrig.Keyboard bas funkar oxå,om man har en bra plugg.Jag hade inte det och fick ständigt bita i gräset för midi basen.Nu är det färdigt tuggat på gräset,hädanefter så blir det egen komponerad/lirad bas på min låtar.
Pianot då:Tycker du att det är för lågt mixat? Eller vill du höra hela låten för att få en helhetsbild?Förstår dig om det är så.Hang in there mate,det kommer mera..
Låt/längd:Ja det är väl nästan 2 minuter nu i allafall..

Det skall nog in minst 2 minuter till via lite guror och mer sång..Vi får se vad detta mynnar ut i..Jag låter alltid dom bra ideerna vila lite tills allt ramlar på plats,om
det är en bra ide´återstår att se.När det gäller feedbacken så resonerar jag så här,man måste ge för att få.I början när jag var nykomling på studioforumet så hade jag inte så mycket att säga om det tekniska i låtarna,jag var alldeles för färsk i inspelnings branschen.Men med tiden så drar man på sig erfarenheter,vilka man delar med sig av.Ge och ta - så blir kunskapen större!
Tack för comment,tipset på trummorna fick mig att börja fundera.
Mvh
Micael