Kontrollrummet

Woltenizer - An Island In Sight (Ny Version!)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Woltenizer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
LÅTNAMN: An Island Sighted
ARTIST/GRUPP: Woltenizer
GENRE: Osäker/Elektroniskt/RockAmbience
LÅTLÄNGD: minns ej
KOMPOSITÖR: Rasmus Karlsson Källqvist
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
NUVARANDE VERSION: 2

http://h1.ripway.com/Warwolt/Shore_9.mp3

Början blev helt okej, men det känns lite som om låten spårar ur :( Behöver starka råd hur i helv-te jag ska rädda den här siten

Edit; Sådär ja, ny och fräsh WIP version  :lol:
http://h1.ripway.com/Warwolt/225689-Shore_9.mp3
« Senast ändrad: 11.09.2007, 15:38:35 by Woltenizer »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Intressant. Tycker det skumma basljudet distar ;)

Råd.... Kom på några intressanta fraser på pianot t ex. Minska på de distade ljuden lite, eller byt ut.... Eller du är också en som älskar när det distar? :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Woltenizer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
har bara lyssnat på den inne i FL där den är dvd kvalité, möjligt att 6-point hermiten sabbade ljudet. Eller menar du gittaren som fadear in? Isåfall är det meningen ;) Eller är det bakgrundsklucket?


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
kanske eqa  disten på basen lite så den inte blir så stor annars är det spännande.
lite kubrik känsla...
tony
att leva är att dö


Utloggad Woltenizer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Antar att ni syfftar på det som fadear in nu. Upptäckte sen att jag var lite övertrött när jag jobbade på det och tog bort den nya filen (den som är uppladdad) och bara har gammla original filen kvar i råformat  :blink:
Hursomhelst, ska se till att fixa distern.


Utloggad tsmalmbe

Disten är tung och tröttsam. Dessutom ligger allt i mitten, vilket gör låten väldigt centertung, förutom sporadisk panoreringar. Men i medeltal låter det mono. Låten ger mig tinnitus dessutom. Lite strukturlös också, för min smak. 1:53 soundet är trevligt (inte för tinnitusen, men annars).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Woltenizer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Tackar för kommentaren, men eftersom jag är helt ny vore det tacksamt om du förklarade lite tydligare för en oerfaren om vad jag borde fixa. Är det kluckandet som går up och ned eller just Inferno-gittaren (FL studios 7) som ni stör er på?
Jag skulle uppskata en "Edit" på låten, om någon har tid, eftersom jag har .flp filen kvar. Kontakt via MSN; Disturbed_Madhatter_Warwolt(at)hotmail.com


DåligtGehör

  • Gäst
Största problemet är ljudet som är med i stort sätt hela stycket igenom. Kommer in första gången ca: 0:16. Ljudet är tråkigt, livlöst och platt men tyvärr också i kombination med att vara dominant. Det skymmer annat dels för att det ligger för högt och dels för att det är ett ljud som tar plats.

Under det kan man ana lite spännande saker. Dock är det för okontrollerade nivåer som gör det svårlyssnat pga av det närmast blir smärtsamt för öronen. Tycker att det skulle behöva nivåjusteras men kanske även komprimeras en del.


Utloggad Woltenizer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Har skruvvat om lite på volymen, dragit ned alla "effekt" ljud. Resulterade i att det blev lite tomt. Så jag slängde in lite piano. Blev ganska halvbra :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jaaaha,
en ö i sikte, just det, kom inte på det innan vågen kommer inbrusande några sekunder innan slutet.
Den cleana basen som blir lixåm ofrivilligt distad av för stor volym låter långtråkig i längden. Släng nån disteffekt på den hellre än att köra med volymen på 10.

Kör ner mixen ibland o släpp in några fler vågor, gör alstret lite mer intressant, lite distat fågelskrik kunde åxå sitta.
Lite mer jobb på arret så att nyfikenheten hålls uppe! :)


h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Woltenizer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Har som sagt laggt till ett till instrument, ett cleant piano. Har också skruvat ned lite, funderade lite vad du sa också. Kanske om man skulle öka kännslan av att man är på en båt och strax är framme vid land om jag slängde in lite mer "båt"-soundeffects? Som knarrande trä och fiskmåsar?