Kontrollrummet

Y-feeder - Nurture Bay [nattmys med arete]

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Blev nattmyslåt inatt... Mys mys :-) Lugnt och gosigt, i regnets anda.

http://feedlabel.se/arete/y-feeder_nurture_bay_arr1.mp3

Tänkte fortsätta på den imorrn, fixa till lite mixgrejor och kanske göra arret lite roligare, så alla små tankar och kommentare är av intresse. Slakta mig snällt ;-)


Utloggad tsmalmbe

Ett regn i bakgrunden skulle inta vara helt fel. Vissa knäpp är väldoigt starka, och jag gillar inte det, det river i öronen och i högtalarna onödigt. Effekten med "skumma knäpp" kan uppnås utan att amplituden är så grym.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar de sinusaktiga klockliknande tonerna. Ser en bild av en utomhusscen i någon noir film! En man står i ser sig omkring, det verkar skumt. Där ovan på tredje våningen, mitt emot gatan, syns en hastig skugga omgiven av gyllle glödlampssken. Den mörkblå natthimlen är fientlig ikväll.

Något som är på paus. Sådana känslor får jag av låten. Typ lobbykänsla också. :)

Man behöver lyssna en stund och då kommer man in i känslan.

Låt shakern ta paus emellanåt så öronen får vila.


DåligtGehör

  • Gäst
Riktigt skönt att lyssna på!

En gungande rörlig grund som rister och dunkar. Djupa toner som vandrar. Höga toner som svävar. Någonstans där finns stillhet och tid. En förankring och en medvetenhet.

Känner inget behov av förändring. Men tror att du får akta dig för att tillgodose tsmalmbe önskemål på ett sådant sätt att du för mycket tonar ner de lite "elakare" ljuden som behövs som kontrast.
« Senast ändrad: 30.09.2007, 02:56:05 by DåligtGehör »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Kanske är jag alldeles för konventionell för sånt här. Gillar ju padsen men känner mig stressad av summertonerna. Fattar inte vad de har där att göra? En kontrast mot de skönt svävande tonerna eller vad? Få stycket att verka "intressant"?? Hade jag ägt ett särskilt filter hade jag tagit bort dessa!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Ahhh intressant..många trevliga ljud!...
Svävande känsla ibland men även harmoniskt och mysigt!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
som oftast väldas trevlig o höra från dig.
tycker du bygger upp det fint o  i en bra tackt.
lutar mig tillbaka o kysser min sjöjungfru.

toyn
att leva är att dö


jay thomas

  • Gäst
Tokbra! Med undantag av det förekommande BZZZSSCCHljudet så är det toppbetyg.