Forum > Demolåtar

Next go round. Ny sång!

<< < (2/5) > >>

Asti:
Skönt att få höra lite country-musik ibland!
(Nästan som att svära i kyrkan att säga så här på KR  :))
Fin live-känsla som alltid och snyggt gitarrlir!
Tror att du hade vunnit på att lägga låten i en annan tonart så att sången
kunde legat nånstans mitt emellan de två befintliga sångspåren och
ersatt dom med enbart ett sångspår på det mjuka, fina sätt man är van att höra dig.
Men fint så här också!
/Asti

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Kornstad skrivet 06.10.2015, 02:10:57 ---Gött gung!
Haha trodde först att det var Harmonika Mike som sjöng basstämman, men jag gissar att det är du som gör båda stämmorna i låten?
Tycker du har fått till det riktigt bra!

--- Slut citat ---
Ja det är jag. Jag började med den låga stämman, men det blev bitvis så mullrigt att det mer lät som en bucklig trombon än ord, då kom jag på att lägga en till unison stämma en oktav upp. Och det blev ju alldeles för högt för att vara vettigt.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.10.2015, 08:55:52 ---Riktigt skön lyssning. Underbart gitarrspel!!

--- Slut citat ---
Tackar. Det var mest på kul. Och för att testa min hemsnickrade gitarr. Jag får oväntat bra countrytele ljud ur den fast det är en stratakropp med David Gilmourkaka på.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 06.10.2015, 11:09:22 ---Skönt att få höra lite country-musik ibland!
(Nästan som att svära i kyrkan att säga så här på KR  :))
Fin live-känsla som alltid och snyggt gitarrlir!
Tror att du hade vunnit på att lägga låten i en annan tonart så att sången
kunde legat nånstans mitt emellan de två befintliga sångspåren och
ersatt dom med enbart ett sångspår på det mjuka, fina sätt man är van att höra dig.
Men fint så här också!
/Asti

--- Slut citat ---
Ja det vore kul att göra den igen, isåfall med polarna på bas o trummor. Mitt eget trummande är ju hellre än bra.
Jag tycker det låter lite grann som Neil Youngs stil på countrylåtar.

Wernborg:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 06.10.2015, 11:29:14 ---, då kom jag på att lägga en till unison stämma en oktav upp. Och det blev ju alldeles för högt för att vara vettigt.

--- Slut citat ---
Tvärtom. Bra sångläge som passar dig tycker jag. Lite Willie Nelson-svajigt. Synd att den låga stämman ligger där hela tiden.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion