Forum > Demolåtar
Pianoalster som övergår i softsynth...?
Marsall:
Tycker den e fin så här avskalad ..Med en skön sång skulle räcka fint i mina öron ..Kanske lite fettigare trummor som avslut på låten ..
Kornstad:
Tack Marsall! Skall testa runt lite med sång och se om jag kan få till ngt skönt.
Skall komma till lite råare distade trummor mot slutet i denna versionen hade jag tänkt, men sedan skall den bli längre också och lite guror och grejer skall komma till innan låten backar tillbaks igen och slutar avskalat soft.
MOMA:
Va bra!
Suggestivt och långsamt uppbyggt mot finalen. Om jag skulle fnula med något så är de ackordsrundan som avslutar, en sångmelodi borde kunna funka väldigt bra till de ackorden, och kanske främst som sångstycke - och lyfta om ordningen så att de andra varianterna kan agera ref. Ordentliga trummor vore också skönt naturligtvis, pianot har en sådan ärlig ton att man gärna känner en analog helhet. Kanske duktigt med rum på trummixen?
Bra grund, väl värd att finansiera!
MOMA
Kornstad:
Ok, då har jag testat att lägga till lite stråk, "riktiga" trummor och en soft solosynth. På rätt spår?
Eddi:
Asolut rätt väg - jag vill ha mer synt på slutet - slutet ja.... kommer alldeles för fort fortfarande - den här kan du dra ut flera minuter till - helskön lyssning :)
Måste lyssna igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida