Forum > Demolåtar
Pianoalster som övergår i softsynth...?
egghuvud:
Helt klart på rätt spår. Det är snyggt när intensiteten ökar efter hand. Skall bli spännande att höra den med sång och kanske några maffiga gitarrer mot slutet sådär.
EGgs
Plinka:
Väldigt stämningsfullt och vackert! Från andra delen där trummorna går in hör jag definitivt att det ska komma in skönsång, som också skulle kunna stegras in i crescendo, och kanske fyllas på med körer mor slutet. Underbart, blir kul att följa!
biomoib:
Underbart! Vackra och naturliga ackordsföljder som talar till mig. Efter en stund känner jag att du kunde lämna det lite staccatoaktiga melodispelet och antyda vad som ska komma senare i låten. Jag gillar att bli överraskad och tycker man ska försöka bryta med det förutsägbara... :rolleyes:
Kornstad:
Tackar för komments! Jag suger åt mig allt jag kan.
Skall alltså trixa lite sång, mera synthar, guror, körer och längre låt. Uppfattat! :)
Biomoib: Menar du på basslingan eller melodislingan? Båda är ju lite stackiga i förstadelen kan jag tycka. Fast jag gillar det. :)
Kanske om man ändrar lite i slutdelen och låter melodislingan byta spel och inleda till nästa parti?
Håkan Nilsson:
Skitsnyggt! Jag blev sugen att spela elgitarr till det här. Ska testa nu direkt. B)
EDit: Spelar som faen nu! Snygga ackord, melodin finns där inne. Det ska inte vara nåt improviserat vräk, nej det här är en melodi som kan hittas bara man håller på lite.
Passar kanon med min HPD EMG stratotele med lite långhäng
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida