Kontrollrummet

Plinka -Fönster 2015

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Titel: Fönster 2015
Arr & prod: Plinka
Övr inblandade: Plinka
Genre: Lo-Fi pop...
Låtlängd: 3:05

Text:

2015 och passerat 40
Fått ro i själen och odlar örter.
Jag har en Facebook, och instagram.
Jag lägger upp en bild och skriver ibland.
Jag vet inte varför, vad är det för vinst?
Kanske som ett bevis på att jag finns?
Jag följer dig, och jag gillar din bild.
Och ibland gillar jag nå´n annans bild.

Mina ungar har Youtube, och det har jag med.
Kanske skulle man göra en film till denna värld?
Fast det finns ju så många och ingen skulle bry sig.
Ingen skulle orka att ta sig tid, nej...
Det hade vart skillnad om jag hette Pewdiepie!
Då skulle miljoner titta så sant.
Men vad spelar det egentligen för roll?
Jag betraktar och försöker få koll.

Ooooohhhh....det strömmar...strömmar förbi.....mmmm...oooohhh...de t strööömmar förbi....

Jag studerar våra uttryck, och funderar,
så mycket budskap men vem applåderar?
Det passerar förbi som oändliga mönster,
sett från bilrutans immiga fönster.
Jag gillar och sen är det borta.
Mina intryck är snabba och korta.
Det är okey, detär så det är.
Det är okey, det är så det är.
Mmmmm...det är ok, det är så det är.



2015-10-03: Ändrat i trummor och percussion, och försökt få bättre "struktur" i bakgrundsljuden, samt sänkt tågen. Minskat pyttelite på sångreverb och pyttepytt på crunchet
2015-11-15: Sjungit om leaden pga störningar i spåret. Minskat lite till på crunchet och tåget. Och försökt krispa till sången, som marre tyckte.
2015-12-01 Petat lite till i mix och master... Tror nästan jag nöjer mig nu med denna... :)
« Senast ändrad: 02.12.2015, 12:23:29 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Coolt sound och grymt bra sjunget som vanligt. Med tanke på att arret är så pass lo-fi kanske sången kunde vara lite varmare som en kontrast. Tåget som susar förbi ligger lite högt i volym. De e så de e. :P


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kan bara instämma i zorrows kommentar!
Sången gärna närmre, torrare och Clean.
Ersätt X2000 med ett Intercity!  :)
Skön låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Börjar med gosig text o varm sång likt rinnande chokladsås ..gillar 60 tals ljudet på helheten ..svårt o klanka påt ..kanske som grabbsen ovan lite mer varmare ljud på sången ..liiite bara annars tycker jag du hittat en fin ljudbild som passar dig klocka!  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kommer på mig själv att tänka Barbro Hörberg vet inte varför..... :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Svårt det här. Jag gillade melodin och tror jag fattar vad du är ute efter. Rytmiken tycker jag i dagsläget är lite för lekfull. Det känns som att du blivit inspirerad och slängt in lite ljud här och var. Tycker inte riktigt att det håller. Skulle nog jobba om percussion och trummor. Rösten är fräck och när man vant sig vid sångljudet så låter det riktigt coolt.
Bäst och mest sppokey blev det med kören och synten. De förbiswishande ljuden vet jag inte om de funkar.
Strama upp det kanske fast då blir det inte så roligt... hmmmmm.  Om du kunde tygla det på något vis och hitta en annan rytm så skulle jag nog vara såld.

Eggs


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Störtskönt. Du har så lyssningsvänlig tonträff också. Man är aldrig orolig för att det är på väg att haverera. Trygg hamn för ny-progressive.  :wub:
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Coolt sound och grymt bra sjunget som vanligt. Med tanke på att arret är så pass lo-fi kanske sången kunde vara lite varmare som en kontrast. Tåget som susar förbi ligger lite högt i volym. De e så de e. :P
Tack för grymt bra sjunget, och övrig kommentar! Japp, justerade lite fram och tillbaka idag med sångljudet, och det slutade med att jag behöll cruchet fast minskade aningen, och drog ner ett myrben på reverbet. F ö har jag sänkt tåget samt div andra ändringar i trums, percussion och bakgrundsljud :)

Kan bara instämma i zorrows kommentar!
Sången gärna närmre, torrare och Clean.
Ersätt X2000 med ett Intercity!  :)
Skön låt!
/Asti
Vet inte riktigt hur intercity låter men har i alla fall dragit ner på tågvolymen, samt justerat sångeffekterna fast väldigt lite. För jag ville liksom ha kvar crunchet, det var en del av soundet jag var ute efter denna gång! :D Tack för "skön låt"!

Börjar med gosig text o varm sång likt rinnande chokladsås ..gillar 60 tals ljudet på helheten ..svårt o klanka påt ..kanske som grabbsen ovan lite mer varmare ljud på sången ..liiite bara annars tycker jag du hittat en fin ljudbild som passar dig klocka!  :)
Tack för gosig text och varm chokladsås-sång! :D Japp, done, har dragit ner reverbet liiiite och ännu mindre på crunchet. Kanske hörs det knappt nån skillnad?

Kommer på mig själv att tänka Barbro Hörberg vet inte varför..... :)
Hihi, det är säkert bra...att tänka på Barbro alltså! Tack för lyss!

Svårt det här. Jag gillade melodin och tror jag fattar vad du är ute efter. Rytmiken tycker jag i dagsläget är lite för lekfull. Det känns som att du blivit inspirerad och slängt in lite ljud här och var. Tycker inte riktigt att det håller. Skulle nog jobba om percussion och trummor. Rösten är fräck och när man vant sig vid sångljudet så låter det riktigt coolt.
Bäst och mest sppokey blev det med kören och synten. De förbiswishande ljuden vet jag inte om de funkar.
Strama upp det kanske fast då blir det inte så roligt... hmmmmm.  Om du kunde tygla det på något vis och hitta en annan rytm så skulle jag nog vara såld.

Eggs
Tack för dina tankar Eggs och för din konstruktiva kommentar! Förstår vad du menar. Jag har nu faktiskt ändrat lite i trummor och percussion, och hoppas det känns lite mer sammanhållet nu, även om grundrytmen är densamma. Dessutom fick du mig att se över bakgrundsljuden, och nu hoppas jag det är lite bättre "struktur" i dom. De förbipasserande tågen fick vara kvar men jag har sänkt volymen en del på dom. Möjligen tycker du att det är något bättre nu :)

Störtskönt. Du har så lyssningsvänlig tonträff också. Man är aldrig orolig för att det är på väg att haverera. Trygg hamn för ny-progressive.  :wub:
Tack Bribedant! Ny-progressive...jag funderade just på vad det är för genre egentligen man håller på med! Tack!


----------------------
Nu finns en ny omarbetad version i trådhuvudet, följande är gjort:
Ändringar i trummor och percussion. Ändringar i bakgrundsljuden, samt nivåer. En väldigt liten minskning av reverb och crunch på sången.

« Senast ändrad: 03.10.2015, 22:10:37 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Henric

Hej Plinka!

Kul låt med en aktuell text! Ibland undrar man vad homo-sapiens sysselsatte sej med innan internets alla tidsfällor fanns.....jakt och fiske förmodligen!  :lol:

Tycker att sången ligger lite ovanpå i mixen och upplever ett sprakande ljud på leadvoxen....prova att sololyssna leaden och kolla om det är något som kan klippas bort!
Tror att lite gitarrer hade blandat sej fint med övriga instrument!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej Plinka!

Kul låt med en aktuell text! Ibland undrar man vad homo-sapiens sysselsatte sej med innan internets alla tidsfällor fanns.....jakt och fiske förmodligen!  :lol:

Tycker att sången ligger lite ovanpå i mixen och upplever ett sprakande ljud på leadvoxen....prova att sololyssna leaden och kolla om det är något som kan klippas bort!
Tror att lite gitarrer hade blandat sej fint med övriga instrument!

Mvh Henric

Tack för lyss henric!  Kul att du gillar texten. Det sprakande ljudet på voxen har jag lagt på och det ska vara där, det är en del av soundet jag vill ha.
Man måste förstå att jag inte vill att detta ska låta fint, eller som proffs produktionerna man hör på radion, utan ge en lite obehaglig känsla, tomhet, eller en känsla av tid som håller på att krackelera och vittra bort i nästan samma stund som man lyssnar.  Jag bestämde mig för att hålla det avskalat och lite ödsligt, så det blir inga gitarrer på denna.
Plinkar på en låt...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skitläkert och spännande, visst låter det lite 60 tal och nämda Barbror ibland, väldigt lekfullt.
När plinge-plong synthen och körerna komer in där vid 100 är det gåshudsvarning.. Snyggt.. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Låter nästan fantastiskt bra om denna! Snyggt och smakfullt arrat, och din röst klignar riktigt skönt i det 40-talsaktiga Ulla Billqvist-soundet!  :)  Men jag tycker det fräser några snäpp för mycket om sången - jag vet att det är en medveten effekt, men det är over-the-top och skär sig mot resten...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Skitläkert och spännande, visst låter det lite 60 tal och nämda Barbror ibland, väldigt lekfullt.
När plinge-plong synthen och körerna komer in där vid 100 är det gåshudsvarning.. Snyggt.. :)
Tack för skitläckert och spännande Bjurte! Ja, jag känner mig rätt nöjd med mitt spookiga mellanparti -plingplong-synthen skruvade jag fram ur ett klockljud så visst plingar den :D

Låter nästan fantastiskt bra om denna! Snyggt och smakfullt arrat, och din röst klignar riktigt skönt i det 40-talsaktiga Ulla Billqvist-soundet!  :)  Men jag tycker det fräser några snäpp för mycket om sången - jag vet att det är en medveten effekt, men det är over-the-top och skär sig mot resten...
Det tackar vi för HasseFX! Och tack för dina tankar, jag lovar att se över distet på voxen en gång till...ska nog vila öronen från den en dag till bara, så går jag påt igen!
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fint Barbro!
Ja det låter som Barbro Hörbergs röst.
Jag hör och gillar vad jag hör. Skulle också gilla rösten med mindre kompression än så här. Hör jag nån form av skivknaster? Räcker i så fall att ha det med initialt och på slutet kanske. Sköna funderingar i texten.
« Senast ändrad: 05.10.2015, 12:11:11 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, nu blev det bättre med Intercitytåget!  :D
Du sjunger jätteskönt här och jag tror det skulle bli ännu snyggare
med lite färre ord, så att det inte blev så brått på ett par ställen... :)
Bakgrundsmusiken är riktigt läcker och mixen är bra! Skitbra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Glömde nämna plinkasynthen e gottpåse passar finfint ..sången e kanske liiite hög nu ... Men fint ljud som passar låten bra :)


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Undrar om inte Marsall har rätt ang sången. Kanske 0,5 dB ned? Minskningen av disten på sången gjorde susen. I mina öron kunde all dist tas bort men smaken är som baken... Tåget är fortfarande lite högt eller i alla fall diskantigt. När jag lyssnar på hög volym får jag lite ont i örat av det :unsure:


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Visst finns det lite Hörberg här, men att texten är så där rakt ärlig och öppen för det som händer i vardagen har inte så mycket med Barbro att göra utan Plinkas förmåga att själv fånga nuet. Det är ju inte en nostalgitripp i betraktelserna, utan en i allra högsta grad aktuell titt på livet vi alla lever här.

Impad av känslan i stycket!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag hade nog velat få aningen med luft i trummorna, känns lite dova och instängda nu. Men det kanske är tanken..   :)
Sången ligger aningen högt i volym tycker jag, men du sjunger väldigt skönt och jag gillar texten!

Gissar att det är din mic, jag är inte säker men jag tror att det är den som knastrar och knäpper lite i inspelningen?
Hörs inte jättemycket, men när jag sitter med lurarna så hör jag att det knäpper ibland. Mer mot slutet av låten av ngn anledning.
Bra låt och skönt arrangemang!
Me, Myself & I


Utloggad biomoib

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
Jag gillar speciellt mellansplet med det lilla arpeggiot och de snygga röststämmorna där. Det skulle kunna utvecklas till enegen låt i mitt huvud. Men det känns som du skulle kunna jobba lite mer med själva texten eftersom du tvingas snubbla lite på orden för att hinna med dem ibland. Jag tycker bra texter är otroligt viktiga när man har en dominerande sång i en låt.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nu blev det mycket mycket bättre. Snyggt det är lofiindie liksom  :)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Fint Barbro!
Ja det låter som Barbro Hörbergs röst.
Jag hör och gillar vad jag hör. Skulle också gilla rösten med mindre kompression än så här. Hör jag nån form av skivknaster? Räcker i så fall att ha det med initialt och på slutet kanske. Sköna funderingar i texten.

Tacktack! Barbro hit och Barbro dit, jo vi kanske är Göteborgs-systrar ur olika generationer bara :D Men jag gillar Barbro så jag blir bare glad. Skivknastret är nog dels distningen på rösten jag lagt dit, bara för att det inte ska vara så "vackert" och dels 50-talsfiltret jag lagt på mastern ;) Ska vila lite och fundera kring hur jag gör med det där i sista mixen, eftersom folks olika åsikter går isär en del kring soundet. Tror inte jag har någon kompression på rösten, det är nog disten som skapar den känslan?

Ja, nu blev det bättre med Intercitytåget!  :D
Du sjunger jätteskönt här och jag tror det skulle bli ännu snyggare
med lite färre ord, så att det inte blev så brått på ett par ställen... :)
Bakgrundsmusiken är riktigt läcker och mixen är bra! Skitbra!
/Asti

Vad bra, någon störde sig på att det fortfarande är lite för gnissligt för öronen, kanske ska eq:a lite(har gjort ljudupptagningarna med enbart mobilen så kanske inte toppkvalitet). Det där med texten ja, det är sånt man inte vill höra, fast vet det lite innerst inne, har liksom redan fått plocka bort massa ord, pga att jag skrev dikten innan den skulle bli en låt. Men, kanske ser jag över texten en gång till, vi får se :)

Glömde nämna plinkasynthen e gottpåse passar finfint ..sången e kanske liiite hög nu ... Men fint ljud som passar låten bra :)
Tack, gott att du gillar min plinkasynth :D Bra att du gnäller på sångvolymen, ska sänka den lite i nästa mix, jag lovar!

Undrar om inte Marsall har rätt ang sången. Kanske 0,5 dB ned? Minskningen av disten på sången gjorde susen. I mina öron kunde all dist tas bort men smaken är som baken... Tåget är fortfarande lite högt eller i alla fall diskantigt. När jag lyssnar på hög volym får jag lite ont i örat av det :unsure:
Japp, det har han nog, har lovat att sänka rösten lite i nästa mix! Och kanske ska jag eq:a tåget lite med då. Och jag är inte helt överens med mig själv ang disten, den ska vara kvar, men vi får se om jag sänker lite till. Ska vila lite till, och gå på mixen en gång till snart.

Visst finns det lite Hörberg här, men att texten är så där rakt ärlig och öppen för det som händer i vardagen har inte så mycket med Barbro att göra utan Plinkas förmåga att själv fånga nuet. Det är ju inte en nostalgitripp i betraktelserna, utan en i allra högsta grad aktuell titt på livet vi alla lever här.

Impad av känslan i stycket!

MOMA
Tack MOMA för dina öron och dina tankar, gott att du gillar känslan i stycket!

Jag hade nog velat få aningen med luft i trummorna, känns lite dova och instängda nu. Men det kanske är tanken..   :)
Sången ligger aningen högt i volym tycker jag, men du sjunger väldigt skönt och jag gillar texten!

Gissar att det är din mic, jag är inte säker men jag tror att det är den som knastrar och knäpper lite i inspelningen?
Hörs inte jättemycket, men när jag sitter med lurarna så hör jag att det knäpper ibland. Mer mot slutet av låten av ngn anledning.
Bra låt och skönt arrangemang!
Precis, så var tanken, när jag började skapa låten, så sökte jag främst efter lite annat sound än jag brukar, jag hade en idé i huvudet som jag ville testa, med dova trummor och lite "taskigt" gammaldags sound fast i modern tappning, och med den nutida textens betraktelser skulle det få bli lite skumt och mysko...jaja så tag tänkte mig iaf :) Du har rätt om sångvolymen, den ska ner. Tror inte det är min mic du hör som knäpper, utan det kommer troligen från mina mobiltelefons-ljudupptagningar utomhus som ligger i bakgrunden. Förutom tågen så har jag fångat vinden och skor som går på grus och asfalt. Tyvärr ligger det nog lite andra knasterljud där ibland med...Men jag ska faktiskt se över sångspåret för säkerhets skull. Kul att du gillar låten och texten! Ny mix kommer snart.

Jag gillar speciellt mellansplet med det lilla arpeggiot och de snygga röststämmorna där. Det skulle kunna utvecklas till enegen låt i mitt huvud. Men det känns som du skulle kunna jobba lite mer med själva texten eftersom du tvingas snubbla lite på orden för att hinna med dem ibland. Jag tycker bra texter är otroligt viktiga när man har en dominerande sång i en låt.
Tacktack, jo mellanspelet piffar upp låten et snäpp :) Ang texten, som jag skrev till Asti, så skulle jag vilja att inte lyssna på det örat då jag redan fått gallra många ord i min dikt som skrevs en tid innan den visste att den skull bli en låt. Men ska fundera på saken  :rolleyes:

Nu blev det mycket mycket bättre. Snyggt det är lofiindie liksom  :)
Vad bra att det går åt rätt håll! Men det får bli en mix till efter alla tankar och funderingar härifrån! Lofiindie -yes precis!  :D
« Senast ändrad: 07.10.2015, 12:24:34 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Modernt....text som befinner sig i vår samtid fast det känns ganska retro.... gillar ;)

Allt gott karl ;)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Väldigt fin melodi och text samt sång :P
Men, apropå mixen, så är din lead inbäddad som i en kudde, filtrerad på nåt sätt så att det blir lite tjockt.
Jag tycker att leaden-för det är bara den-skulle vässas upp lite i ljudbilden så går den fina texten fram bättre.

Lite Barbro Hörberg här , och det är en fin komplimang det, så underfundigt och bra :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Texten är lustig.

Du behöver inte ändra så mycket alls, tycker jag. Snyggt arrat och sjunget, man blir lite nervös när du går högt upp och levererar 3-4 toner i snabb rad efter varandra, men det lyckas du med. Tror jag, har inte världens bästa gehör.
Jag tappade lite intresset för vad som sjungs (texten) efter halva, kanske pga det torra krassa alldagliga innehållet :) Fick lyssna en gång till.
Nog inget andra råkar ut för.

Roligt att sången knastrar lite grammofonskiva när du sjunger om facebook och instagram. Dold ironi, liksom. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Modernt....text som befinner sig i vår samtid fast det känns ganska retro.... gillar ;)

Allt gott karl ;)
Jepp, så tänkte jag ;) Tack!

Väldigt fin melodi och text samt sång :P
Men, apropå mixen, så är din lead inbäddad som i en kudde, filtrerad på nåt sätt så att det blir lite tjockt.
Jag tycker att leaden-för det är bara den-skulle vässas upp lite i ljudbilden så går den fina texten fram bättre.

Lite Barbro Hörberg här , och det är en fin komplimang det, så underfundigt och bra :wub:

/Marre
Tack för feedback! Har vässat till sången nu, för vasst?

Texten är lustig.

Du behöver inte ändra så mycket alls, tycker jag. Snyggt arrat och sjunget, man blir lite nervös när du går högt upp och levererar 3-4 toner i snabb rad efter varandra, men det lyckas du med. Tror jag, har inte världens bästa gehör.
Jag tappade lite intresset för vad som sjungs (texten) efter halva, kanske pga det torra krassa alldagliga innehållet :) Fick lyssna en gång till.
Nog inget andra råkar ut för.

Roligt att sången knastrar lite grammofonskiva när du sjunger om facebook och instagram. Dold ironi, liksom. :)
Tack för lyss och dina tankar! Japp, dold ironi :)

------
För övrigt, ni alla hade rätt, det var störningar i sångspåret -knaster här och var. Men jag var förblindad av alla andra störande ljud :D Blev tvungen att sjunga om leaden. Har dessutom minskat lite till på skivknastret och tågen, samt vässat sångljudet. För vasst? Andra tankar?
Plinkar på en låt...


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Välgjord. Inte riktigt min kopp te... men skön låt i alla fall. Först tyckte jag trummorna lätt "papp-låda" men mot slutet av låten störde det inte mig längre. Skönt att vi alla inte gör likadan musik ^_^

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
JA!! Nu blev lead-sången mer vässad och texten kommer fram så mycket bättre, för den sistnämnda är viktig här!

Gillar jättemycket!

 :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skitbra! Nu är nivåerna bra och sången perfekt!
Arret är suveränt - sparsmakat men fantasifullt.
För tankarna till Barbro Hörberg men även till Hansson de Wolfe....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul det var ett tag sen jag lyssnade på det. Nu associerar jag till gruppen Kaipa och det är inte dåligt i mina öron.
Härligt Plinka!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Välgjord. Inte riktigt min kopp te... men skön låt i alla fall. Först tyckte jag trummorna lätt "papp-låda" men mot slutet av låten störde det inte mig längre. Skönt att vi alla inte gör likadan musik ^_^

//Space
Tack för lyss och tyck! Ja visst är det gott att vi är olika och gör olika :D Detta är egentligen inte heller min "typ", men har jag fått en idé att experimentera med så måste jag testa!

JA!! Nu blev lead-sången mer vässad och texten kommer fram så mycket bättre, för den sistnämnda är viktig här!

Gillar jättemycket!

 :rolleyes:

/Marre
Tusen tack Marre! Tack för dina alltid så vässade öron  :P

Skitbra! Nu är nivåerna bra och sången perfekt!
Arret är suveränt - sparsmakat men fantasifullt.
För tankarna till Barbro Hörberg men även till Hansson de Wolfe....
/Asti
Vad bra!! Tack för att du lyssnade ännu en gång!

Kul det var ett tag sen jag lyssnade på det. Nu associerar jag till gruppen Kaipa och det är inte dåligt i mina öron.
Härligt Plinka!
Tack Max! Kul att höra, tack för att du lyssnade igen!
Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jag tycker du skall jag göra fler låtar  i denna anda ..när du får mer tid ..jag tycker du är klockren i denna genre ..håll kvar vid detta.. :) Ja gör grejjer på sidan av också såklart!  :D ..Rock on"#


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jag tycker du skall jag göra fler låtar  i denna anda ..när du får mer tid ..jag tycker du är klockren i denna genre ..håll kvar vid detta.. :) Ja gör grejjer på sidan av också såklart!  :D ..Rock on"#
Jaha, vad kul ändå, att ett sånt här experiment kan bli något som jag ska fortsätta med :D Tack för det! Rock on tebax!
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
La en förhoppningsvis sista hand vid mix och master...hoppas jag är nöjd nu även efter ett tag...  :rolleyes:
Plinkar på en låt...


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Bra och kul text. Jag gillar också melodin, känns väldigt naturlig men görs också spännande med ibland lite oväntade gångar.
Tyckte väl inte om sångljudet men förstår att det är en del av paketet.
Gott, jag har inte facebook  :ph34r:
www.myspace.com/staffanjonsson