NY VERSION I TRÅDHUVUDET!
Slänger här upp en någorlunda halvfärdig och utvecklad version av "skyttegraven" som jag skrev som titel istället för "skyddsrummet". Ja, jag vet, det är oförlåtligt. Ska genaste begå harakiri.
Den är nu 4 minuter låt och känns bra.
Sång och text tillkomer. (Sams text heter I skyddsrummet.)
Vad anses så långt?
----------------------
Det där kan nog bli riktigt bra!
Låter lite som om Jan Johansson skulle rökt på och gjort en mash up på Du gamla, du fria och Ack Värmeland 
Haha:D
Låter fint så här långt! Kan höra för mig hur arret byggs på med stråkar och kanske träblås...
Kunde annars vara originellt med en kyrkorgel som ensam kommer in bakom pianot...
Eller kanske t.o.m. en tramporgel, som man kan se i de små fäbodskyrkorna.
/Asti
Det finns en klarinett och en cello och fiol nu. Kyrkorgel är uteslutet

Tack för tipset dock!

Skön lyssning! Kan inte låta bli att flina lite åt jambrains kommentar 
Har inga direkta utvecklingsförslag, jag gillar när det är så där enkelt och avskalat, så för mig behövs inget mer. Men om jag skulle använt den till typ meditation eller så, så hade den gärna fått vara minst 12 minuter lång, med ett upprepande tema, och varför inte ett avkopplande naturljud i bakgrunden?
Namnet Skyttegraven vet jag inte...om det passar? 
Jag får ångest av meditation och avslappningsmusik! Stör mig på att ingenting händer

Kul förslag dock!
Nej det namnet passade inte. I skyddsrummet heter dikten som ska sjungas

Vad tycks?
Utveckling? OJ det kan vara mycket det - med en så pass tilltalande grund!
Håller med föregående talare: Titeln skulle kunna bytas ut 
Men sedan kan den gå i många riktningar, dels den traditionella med ståbas och stråkvartett - kanske en sax lång bortom horisonten. Men, den skulle också kunna bli en spännande ny hybrid om man lyfter in ett lass väl valda syntar och samtida effekter kring pianot. Herr Johansson kanske skulle spinna i sin grav, men det kan faktiskt funka!
Lycka till med det fina alstret!!
MOMA
Jag använder nog traditionella instrument. Syntha till det orkar jag inte göra längre, jag är för gammal

Skön o avskalat vemod ..hör inga storpomp just nu ..Det skulle va en sångdrill som mumsar på kanske ? .Me like 
Nej medhåll - inga storpomp. Ja sång!
Ruskigt (
) fint att bara ta det (med) piano!! Mycket vackert (brott)stycke 
Jag tar det pianissimo just nu. Kul med ditt positiva omdöme.
Tack till er alla för lyssningarna och NY VERRE UPPE NU