Forum > Demolåtar

MaxB - Go High Go Low

<< < (4/6) > >>

MaxB:
Ny verre med tre kompgitarrer (varsin sida och mitten) som ersatt den ensamma som tidigare var i mitten.

--- Citat från: karl skrivet 13.09.2015, 18:46:12 ---Nice groove du fått till, bra röster överlag... kanske skulle be Djonas om lite gitarr så är den färdig för skivdisken :)

--- Slut citat ---

Tack för groove å röster. Testar att sjunga genom dynamisk mikrofon som omväxling och det blir kanske annorlunda på önskat sätt i den här låten. Jag vill ju så gärna spela alla gitarrer själv, fastän jag vet att andra kan få till gitarren bättre, skivdisken får vänta ett tag. Tack för bra tips!

--- Citat från: Marsall skrivet 13.09.2015, 19:14:25 ---Tänkte du kunde lixom svara med gurariff efter sången .under sången guran pratar med din sång små prylar bara .trummorna får ju då förståss kanske fläskas på mer lite ride spel o vandringar svårt o förklara det beror ju på hur du vill sjunga . ?.. men det kan ju va det du hade i bakfickan .? .kör på det !! Rock on"
Mina tips blir det ju mer av en ösigare version ..nu kör du ju den mer laidback..Men den gör sig fint med det också ;)

--- Slut citat ---

Har ikväll bara tagit bort gamla kompgitarren i mitten, som vara mycket klippt och klistrad, mot två gitarrer som kompar nästan lika men lite mer intensivt kanske? Får se om jag sen hittar något i närheten av vad du tänker på. Får lyssna in mig på denna version först.

--- Citat från: Asti skrivet 13.09.2015, 20:13:10 ---Det låter fint nu! Jättefin sång och det svänger fint. Skön live-känsla.

--- Slut citat ---

Tack Asti!

--- Citat från: MOMA --- Har en känsla att efter, säg andra ref, skulle det teoretiskt kunna komma ett stopp i kompet (trummor, bas ev ersatt med kantslag eller dyl) för att sedan dra igång det sköna gunget igen. Men som sagt det var bara en spontan tanke. Jag går inte i god för att det funkar innan det testats
--- Slut citat ---

Har inte kommit fram till den detaljen ännu men jag tror jag ska göra så, då jag kommer så långt. Ett sånt stopp tror jag är bra att ha med!

Plinka:
Nice feeling och gott groove här! Riktigt fin sånginsats från dig  :wub:

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 17.09.2015, 13:28:33 ---Nice feeling och gott groove här! Riktigt fin sånginsats från dig  :wub:

--- Slut citat ---

Det blev en annorlunda feeling med dynamisk mikrofon istället för kondensatormikrofon.

Och nu har Perowitch tackat ja till att spela trummor på den här!   :rolleyes:

MaxB:
Nu finns trummor från Perowitch i mixen

MaxB:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.09.2015, 14:49:31 ---Nu finns trummor från Perowitch i mixen

--- Slut citat ---

Jag är intresserad av synpunkter på mixen:

1) ligger trummorna för högt
2) basen för lågt
3) för lite reverb på nånting, eller tvärtom
4) andra tips och synpunkter

...emottages tacksamt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion