Forum > Demolåtar

MaxB - Go High Go Low

<< < (6/6)

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 20.09.2015, 12:53:45 ---1) Ja, de kan nog sänkas en aning!
2) Ja, något.
3) Tror att trummorna kunde få lite större rumsljud...
4) Tror på nr 11 Pågatåget i lopp nr 3 på Jägersro!  :)
/Asti t.f. tipsare

--- Slut citat ---

1) Komprimerat trumstereospåret. Kanske sänkt samtidigt.
2) Ökat basen
3) Lite reverb på trummorna har jag för mig
4) Minns inte  :P

--- Citat från: MOMA skrivet 21.09.2015, 14:36:00 ---Det här artar sig ju storartat  :lol:
Men ett tips utöver dina eminenta monitorer - ta och tuta in det i en liten låda eller två - det ger ofta besked om något trampar över resten av arret. (en del sätter sig i bilen och lyssnar, sägs också vara nyttigt)
Men i det hele - mycket bra detta!

--- Slut citat ---

Sitter och lyssnar i olika media nu. Ska fortsätta med det även i bilen där en mix ofta kan upplevas vassare än på andra ställen. Tack för tips!

--- Citat från: Eddi skrivet 21.09.2015, 15:02:09 ---Nu försvann live-känslan lite men det gör inget snygga grejer alltihopa bra gung. :D

--- Slut citat ---

Klubb eller inte, det gungar!   B)

--- Citat från: Dividend skrivet 21.09.2015, 15:19:13 ---Skönt sjunget. Passar låten. Gillade också gitarrsolot. Trevlig lyssning vid 14tiden som det är nu här :)

--- Slut citat ---

Tack, tror att dynamiska mikrofonen sätter sin prägel...
Gitarrsolot: Har varit inne på att göra om men i stort köra samma grej. Får se om det blir av.

MOMA:
Och jag som gillade guran som den var!

Om den läggs om, så var rädd om känslan du hittade där  :lol:

MOMA

Marsall:
P..s lekfulla  trummor höjde låten ytterligare ett snäpp.. O nu kom ju även stopbrake i låten som höjde fint.. Keep rockin"

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion