Forum > Demolåtar
Clemens-The mirror can lie
HasseFX:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.09.2015, 15:47:43 ---Artisterna du nämner har jag hört talas om men inget jag aktivt lyssnat på :)
--- Slut citat ---
Jose Gonzales tycker jag du ska lyssna in dig på! Logan och Blunt gör väl inte så kul musik, men har fin timbre.
Clemens musik är superfin, men när jag hörde versionen med din röst - det var ett riktigt :blink: WTF-moment :P
Clemens:
--- Citat från: Jambrains skrivet 10.09.2015, 23:46:23 ---Snyggt på alla sätt och vis men också lite intetsägande. Fast jag har å andra sidan aldrig fastnat för instrumentalmusik utav något slag (utom då Yngwies första soloplatta) så den kommentaren ska man nog ta med en nypa salt. Solitt och kompetent men inte min kopp te kan man väl sammanfatta,
--- Slut citat ---
Ok! Tack för lyssning! :)
Clemens:
--- Citat från: Dividend skrivet 10.09.2015, 23:58:07 ---Väldigt Vangelis av 90-talssnitt. Skön lyssning. Sång på det här? Kanske men inte nödvändigt. Fina synthar. Vad använder du för plugg/ar?
Skön avslappningsmusik, men litet intetsägande skulle det nog bli om man lyssnade fler än 4 ggr eller så (Ingen kritik, smaken är delad.)
--- Slut citat ---
Du kanske missade jonners sångslinga? Hur som helst så är det ett utkast så det kommer mer, bland annat ett slut :D Pluggar är omni, predator, Stylus RMX , Trilian, Komplete, Gold komplete,
Clemens:
--- Citat från: MOMA skrivet 11.09.2015, 10:30:50 ---Nej, men nu får jag väl hojta till!
Mycket sägs om soundet, syntarna, feelingen – och visst det är ju kanon alltihop!
Men, jag tycker att melodin är mer än soundet, om så bara på ett ensamt piano, så har den en figur som går från första vändan till den andra med en progression som med det nya uppbackande ackordet gör den synnerligen elegant (och emotionellt stark!)
Ibland hör man stycken som man funderar på hur de skulle låta "naked/unplugged" - det här är ett sådant. I en kostym som Benny Anderssons skulle den här ta för sig, och det ordentligt :D
MOMA
--- Slut citat ---
Tackar! Det var grejer det! :D
Clemens:
--- Citat från: HasseFX skrivet 11.09.2015, 16:59:56 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.09.2015, 15:47:43 ---Artisterna du nämner har jag hört talas om men inget jag aktivt lyssnat på :)
--- Slut citat ---
Jose Gonzales tycker jag du ska lyssna in dig på! Logan och Blunt gör väl inte så kul musik, men har fin timbre.
Clemens musik är superfin, men när jag hörde versionen med din röst - det var ett riktigt :blink: WTF-moment :P
--- Slut citat ---
Jag brukar alltid byta kanal på bilradion när Blunt dyker upp, till min dotters stora förtret. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida