Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Jazzig höst

<< < (4/5) > >>

MOMA:
Bra groove - och skön ljudbild modell Live!

Med lite finlir på nivåer så sitter det ju perfekt - kul!

MOMA

Dividend:
Bra samabete.Fint spelat på gitarren och basen. Och bra sjunget. Men det är nästan merblues än jazz. Lite mer synkoper på sång och rytmik t ex kunde göra det ännu bättre än det redan är.

biomoib:
Hmm, jag förstår inte riktigt kommentarerna på denna. Jag tycker det är en läcker låt och sången är delvis fantastisk.... men där är någon obalans som stör... men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

Gurano:

--- Citat från: MOMA skrivet 21.09.2015, 14:31:45 ---Bra groove - och skön ljudbild modell Live!

Med lite finlir på nivåer så sitter det ju perfekt - kul!

MOMA

--- Slut citat ---
Tack - ska kolla över nivåer i nästa mixvända

--- Citat från: Dividend skrivet 21.09.2015, 15:23:29 ---Bra samabete.Fint spelat på gitarren och basen. Och bra sjunget. Men det är nästan merblues än jazz. Lite mer synkoper på sång och rytmik t ex kunde göra det ännu bättre än det redan är.

--- Slut citat ---
Tackar - ska fundera på detta

--- Citat från: biomoib skrivet 22.09.2015, 02:27:36 ---Hmm, jag förstår inte riktigt kommentarerna på denna. Jag tycker det är en läcker låt och sången är delvis fantastisk.... men där är någon obalans som stör... men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

--- Slut citat ---
Tack för läcker låt och bra sång. Kanske finns obalans i låten eller i ditt öra? Säg till om du finner vad?

Tackar igen /G

Plinka:
Jag vill också tacka för alla lyssningar och kommentarer! Håller med om att det är eg mer blues än jazz, men pga det lättsamma texten ville jag inte ha med blues i namnet, för då associerar man kanske till höstdepp, vilket jag absolut inte ville!
Och håller med, sången är inte fantastisk hela vägen, och det beror nog på just att jag ville ha den lite mer lekfull och varierad, med blandat resultat! :D
Men får jag lite mer specifik feedback så kunde jag tänka mig att sjunga om den :)
Andra obalanser vet jag inte, själv tycker jag att G har gjort en väldigt skön grund, och en fantastisk bas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion