Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Jazzig höst

<< < (5/5)

John Isak:
Tokbra i min bok! :) Lekfullt, framåt och fingerfärdigt! :) Fick lite associationer till 60-talet och Beppe Wolgers och gänget, med lekfullheten och framåtandan. :)

Gurano:

--- Citat från: John Isak skrivet 23.09.2015, 19:48:50 ---Tokbra i min bok! :) Lekfullt, framåt och fingerfärdigt! :) Fick lite associationer till 60-talet och Beppe Wolgers och gänget, med lekfullheten och framåtandan. :)

--- Slut citat ---
Ja man tackar - kul att läsa  :wub:

egghuvud:
Bra låt. Kul att du är så produktiv.
Tycker att det saknas lite diskant på sångljudet. Skulle vässa henne lite så hon tränger igenom ännu bättre. Gitarrslingeljudet som är torrt sticker iväg från resten av ljudbilden eftersom det mesta andra låter mer reverberat. Skulle nog lägga på lite reverb om det inte är den känslan du är ute efter. Det känns som att den ligger utanför mixen nu om du fattar vad jag menar.
För mig ligger nog det största grejen  i trummorna som fortfarande låter väldigt mycket ezdrummer standardljud. Efter att ha hört några av dina låtar så skulle jag råda dig att mixa dem lite mer, kanske lägga lite kompressor eller eq:a dem annorlunda så att de inte blir så statiska.

Bra jobbat annars. Alltid ett nöje att höra Plinka sjunga.  :)

eggs

Gurano:

--- Citat från: egghuvud skrivet 01.10.2015, 11:40:46 ---Bra låt. Kul att du är så produktiv.
Tycker att det saknas lite diskant på sångljudet. Skulle vässa henne lite så hon tränger igenom ännu bättre. Gitarrslingeljudet som är torrt sticker iväg från resten av ljudbilden eftersom det mesta andra låter mer reverberat. Skulle nog lägga på lite reverb om det inte är den känslan du är ute efter. Det känns som att den ligger utanför mixen nu om du fattar vad jag menar.
För mig ligger nog det största grejen  i trummorna som fortfarande låter väldigt mycket ezdrummer standardljud. Efter att ha hört några av dina låtar så skulle jag råda dig att mixa dem lite mer, kanske lägga lite kompressor eller eq:a dem annorlunda så att de inte blir så statiska.

Bra jobbat annars. Alltid ett nöje att höra Plinka sjunga.  :)

eggs

--- Slut citat ---
Kul att du gillar
Ska kolla över diskanten på sången - kan nog hålla med där.
Lider inte själv av gurans ljud - den är för mig lite närmare örat än det andra instrumenten bara, men jag kan se över det oxå.
Jag använder inte EZ längre så det kan nog inte vara EZ du hör men ska testa att EQa lite

Tack för råd
/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion