Kontrollrummet

EMU+ANGELINA: Dream?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Dream?
ARTIST/GRUPP:     Angelina + Emulator
GENRE:                Elektronika
LÅTLÄNGD:           4:57
KOMPOSITÖR:       Angelina
PRODUCENT:         Emu
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3@128 kBps

Jaha, äntligen tillbaka i industriträsket igen.

Angelina skrev en låt och skickade för ny bakgrund, jag har slaktat den så gott jag kunnat och skrikit in lite också. kanske bör jag vara tyst i stället?

Låten handlar om livet nu och efter, och jag har försökt att matcha detta med lite karga landskap och en blandning av moll o dur för att få fram lagom atmosfär.

sampling från föreläsning i kvantfysik hjälper (?) till för att förstärka känslan av surrealism.



OBS endast Skiss i nuläget, nivåer är inte riktigt ställda, och lite "instrumentkropp" saknas...


Hur går vi vidare?  Alla åsikter mottages tacksamt.


http://www.perfectbounce.se/dream.mp3

Efter önskemål att förtydliga vad alla gutturala samplingar och emulator hasplar ur sig:

I början, en sampling av något som skall vara n"powerwords"...nåt yoga eller liknande ;)
welcome/peace/love/joy/hope/compassion/mystery/unity/equality/creativity/freedom/health/spirit/inspiration/release

Emu sjunger
Bring it up bring it on, show i t to me
Bring it up bring it on, give me evidence to see
From the future to the present, is it allready here?
from the last to the unknown is it happening here?
bring it up....

Snubben som pratar om hur världen ter sig i fysikernas värld:
What we have here is evidence that, the topology of the world is not the topology that we would (normaly/narrowly?) see, that is we see things as separated by a certain distance, we walk across the room and we think that we left the far wall of the room behind us, and so forth. Uhm, but there is an attempt to say "well, maybe things that, from our macroscopic point of view, appear to be widely separated in space, like uhm, New York and Chicago, to take two macroscopic examples, from a microscopic point of view, might actually be contiguous and touching one another.

En annan sampling på ämnet "a fear of the lord", och ytterligare en "its all in your mind".


Angelinas text:

i'm alive, and so are you, in this world, and here we are, with all this life

I have memories of dreaming, that I had a dream to follow, it was all so real, now I am awake

a dream to follow, to nurture, to spend


Så för att få allt lite styltigt förklarat: jag har försökt få till en lite surrealistisk känsla, med människor/röster i olika rum (medvetet) för att accentuera det att vi faktiskt inte vet ett dugg egentligen :)

Men, sångerskan får flytta närmre när sångfilerna kommer fram :)
« Senast ändrad: 08.09.2007, 22:55:38 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hahaa, The Emulator is back in bussiness!
Några takter in i låten och man kan inte missta sig vem som arrat, snyggt! :)
Härliga instrumentdelikatesser, indieflute, österlänska intryck, torghandel och ormen som stiger ur korgen til flöjtandet.
Enda som enligt min åsikt sticker ut e taktbytet inför föreläsningen vid 1:48, jazztakten känns lite onaturligt inpassad.

Hittar inget annat att såga eller mejsla på, afan ja tycker det låter väldigt färdigt. Nivåerna som du pratar om kan du ju justera, jag hittar dom inte .. :D

Skitsnyggt, lite kul o positivt, inte svart draaaama! Laikit! :)


h.  JOhan


EDIT: btw, who is Harry?
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Framför allt; det är alldeles för svårt att urskilja vad rösterna gör. Dvs vad de säger/sjunger, vad de försöker uttrycka, vad de vill. Varför är de där? Skall man inte höra orden så borde det satsas mer på ett säregnare/starkare/intressantare uttryck. Nu tycker jag det blir inte så mycket av det mer än ett rätt dåligt ljud. Obs! Spontant.

Lyssnar en gång till... Tycker samma. Sången/rösterna lämnar inget intryck alls tyvärr.

Wha-wha-gitarren. I och med att den är med under rätt långa perioder så känns den lite för hög och dominant. Tanke; låt den komma och gå i volym-svep. Mest upplever jag detta första gången den är med dock.

Saknas nog en gnutta basvärme (inte tordön-djup-bas).

I nuläget så blir det inte intressant även om jag tycker det finns inslag som är bra som t.ex. flöjten och de fjärran rösterna i slutet.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hahaa, The Emulator is back in bussiness!
Några takter in i låten och man kan inte missta sig vem som arrat, snyggt! :)
Härliga instrumentdelikatesser, indieflute, österlänska intryck, torghandel och ormen som stiger ur korgen til flöjtandet.
Enda som enligt min åsikt sticker ut e taktbytet inför föreläsningen vid 1:48, jazztakten känns lite onaturligt inpassad.

Hittar inget annat att såga eller mejsla på, afan ja tycker det låter väldigt färdigt. Nivåerna som du pratar om kan du ju justera, jag hittar dom inte .. :D

Skitsnyggt, lite kul o positivt, inte svart draaaama! Laikit! :)


h.  JOhan


EDIT: btw, who is Harry?


Tackar :)  skall fila lite på taktbytet -om det ens skall vara kvar. vi får överlägga lite helt enkelt.

Framför allt; det är alldeles för svårt att urskilja vad rösterna gör. Dvs vad de säger/sjunger, vad de försöker uttrycka, vad de vill. Varför är de där? Skall man inte höra orden så borde det satsas mer på ett säregnare/starkare/intressantare uttryck. Nu tycker jag det blir inte så mycket av det mer än ett rätt dåligt ljud. Obs! Spontant.

Lyssnar en gång till... Tycker samma. Sången/rösterna lämnar inget intryck alls tyvärr.

Wha-wha-gitarren. I och med att den är med under rätt långa perioder så känns den lite för hög och dominant. Tanke; låt den komma och gå i volym-svep. Mest upplever jag detta första gången den är med dock.

Saknas nog en gnutta basvärme (inte tordön-djup-bas).

I nuläget så blir det inte intressant även om jag tycker det finns inslag som är bra som t.ex. flöjten och de fjärran rösterna i slutet.

inte fullt lika positiva ordalag här märker jag  :rolleyes:

Gott, för som sagt ville vi ha input hur det låter! Menar du alla röster generellt (samplingarna) eller sången? Det är alltid svårt, för jag gillar (no shit sherlock) att vrida till sång så man knappt hör något, för att försöka förmedla något annat. tydligen misslyckas det här. Skall be angelina posta texten så kanske det klarnar lite...eller inte :D

Rösterna jag lagt dit förutom A's sång är där för att åminna om saker som för vissa människor är viktiga. Först räknar en röst s.k. "powerwords" -nåt som är hämtat ur nån jing/jang/nåtåsånt-tjosan vill jag minnas.  kvantmekanikssnacket är där för att verkligheten är ju faktiskt inte som vi uppfattar. vad tid och rum är är inte helt enkelt alla gånger. Skall skriva texten till det jag sjunger , som väl mest är metaforer för att man vill ha klarhet.


Wah-wah'n är tänkt att bytas ut bitvis mot något annat...som ännu inte är uttänkt, så förslag välkomnas.

Samplingen med flöjter och marknad är från en indisk fest för hyllning till livet om jag förstod rätt. tänkte den skulle sitta fint...funkar väl lite hyfsat i tempo också.


Okej, sammanfattningsvis: bakläxa.

Du vil ha mer tydliga röster, eller säregna uttryck.
Svepande wahwah eller nåt annat där gissar jag.
basvärme (ligger rätt vassa muller bakom en synthbas, så jag kan hålla med)

En vanlig tokgitarr kanske skulle sitta fint?


Tack ska ni ha för era öron!

/Emu
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
generellt (samplingarna) inklusive sången. Wha-wha typ långsamma svep "LFO" volym.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ålrajt:då testar jag att skita ner ljudet ännu mer (för det vill jag;) ) och postar vad samplingar och vi säger/sjunger. Så får du kolla om  upplevelsen blir större med textförståelse eller om det blir ett omtag på hele rackern.

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
svårt, skön grund, underbart med sång som har fantasi! En hel del bra ljud.

Egentligen vet jag inte vad jag skall säga om detta.. Annan effekt på sången tror jag att jag skulle börja testa. Hämta in sången från badrummet, det ligger ju längst bort i korridoren oxo...

Själva rythmen/grove't är skönt. Kom att tänka på Peter Gabriel. Han brukar ju köra något liknande. Men man får känslan av en ansats innan "slaget", ååå-hej,,, ååå-hej...  nu är det mer hej... hej,,,

Det enda som är tydligt är några SD här och där, resten i låten känns som om det är mic'at..

Måste lyssna mer,,


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar att vandra i det okänd...har görna denna låt i mp3 spelaren då.
lång o allt annat än lättillgänglig  :wub:

gott sjungt o spelat kvabbar
att leva är att dö


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Du har ju hört vad jag tycker över msn. Överlag är det jättebra. Lite distant då som sagt. Annars klurigt att kommentera.

Försöker höra basen men hör ingen förutom den som finns i bastrumman?

De av er som tycker mitt inlägg är tandlöst ska veta att lösgommen med tillhörande pearly whites faktiskt kommit bort!
« Senast ändrad: 06.09.2007, 22:20:03 by 1up »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
svårt, skön grund, underbart med sång som har fantasi! En hel del bra ljud.

Egentligen vet jag inte vad jag skall säga om detta.. Annan effekt på sången tror jag att jag skulle börja testa. Hämta in sången från badrummet, det ligger ju längst bort i korridoren oxo...

Själva rythmen/grove't är skönt. Kom att tänka på Peter Gabriel. Han brukar ju köra något liknande. Men man får känslan av en ansats innan "slaget", ååå-hej,,, ååå-hej...  nu är det mer hej... hej,,,

Det enda som är tydligt är några SD här och där, resten i låten känns som om det är mic'at..

Måste lyssna mer,,


tebax till ritbordet då..fan, jag som försökte få till ett ååå innan hejjet...en riktig bakåvädsampling. Men, skall fixa mer åd. Sången har jag ännu bbara med effekter, men när filer kommer utan skall den fram o flippas ur kanske.

tack för lyssning :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Angelina

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
  • Mästerkatt
    • Visa profil
    • Pinkeye
Hej!

När jag lyssnat igenom några gånger, så föreslår jag att man ökar tempot litegrann ( i redigeringen alltså) på när jag sjunger för att det ska matcha dina beats.  :) I övrigt gillar jag vad du gjort, det är ju något helt nytt, så vet inte om jag kan ta åt mig äran som kompositör, inspiratör kanske.

Här är orginalet för de som vill lyssna ( To Harry):
http://www.myspace.com/angelinaelander

Förresten, låten hette faktiskt Dream från början.



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Du har ju hört vad jag tycker över msn. Överlag är det jättebra. Lite distant då som sagt. Annars klurigt att kommentera.

Försöker höra basen men hör ingen förutom den som finns i bastrumman?

De av er som tycker mitt inlägg är tandlöst ska veta att lösgommen med tillhörande pearly whites faktiskt kommit bort!

Flyttar sångerskan närmre då :-) Vi får pilla och peta och kanske skapa lite mer "vanliga" ingredienser med basar och dylikt.

Låter inge vidare med borttappad lösgom? :S


Angelina: kompositören är ju du, jag har mest manglat orginalet :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Leve industrialismen!  :P Skön låt med rätt mysko stämning där orientaliska harmonier bidrar. Speakerröster, Angelinas översteprästmässande och den stadiga pålningsmaskin som nu bär ditt signum skapar en spännvidd och känns som jag kommit bort mig på någon marknad i Samarkand. Skulle mycket väl kunna vara filmmusik till någon thriller eller psykologiskt drama, typ Apocalypse.
Ja lite spontana tankar. Låter oslipat med reverb från olika rum men det skrev du ju om i presentationen. Gillar växlingarna, kontrasterna och flowet. Världsmusik som har potential för universum. Fortsätt! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Det här blir man dyster av - in a good way :). Inte min musik, men gillar det per se, för utom de där inslagen av angina pectoris  :blink: som infinner sig då och då *letar efter nitroglycerinet*.
Angelina låter bra.  B)


Utloggad Angelina

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
  • Mästerkatt
    • Visa profil
    • Pinkeye
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1082

Du tänker väl inte anmäla oss till hälsovårdsmyndigheten? Jag avsäger mig allt ansvar för eventuella dödsfall vid lyssning.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Leve industrialismen!  :P Skön låt med rätt mysko stämning där orientaliska harmonier bidrar. Speakerröster, Angelinas översteprästmässande och den stadiga pålningsmaskin som nu bär ditt signum skapar en spännvidd och känns som jag kommit bort mig på någon marknad i Samarkand. Skulle mycket väl kunna vara filmmusik till någon thriller eller psykologiskt drama, typ Apocalypse.
Ja lite spontana tankar. Låter oslipat med reverb från olika rum men det skrev du ju om i presentationen. Gillar växlingarna, kontrasterna och flowet. Världsmusik som har potential för universum. Fortsätt! 

Tack för det! HElt obruten mark att jobba på detta sätt för mig på sitt sätt, få lite filer utan ackord eller tempo...men det är oxo kul för man fastnar kanske inte på samma sätt...

kul att det låter bra hemma hos doktor eq!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det här blir man dyster av - in a good way :). Inte min musik, men gillar det per se, för utom de där inslagen av angina pectoris  :blink: som infinner sig då och då *letar efter nitroglycerinet*.
Angelina låter bra.  B)



bra att åtminstone en låter bra då ;)

Nå, efter att ha konsulterat wikipedia.org så vill jag tacka för lyssning och allmänbildande ord ,)


tack .)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Efter diskussion ovan postar jag texterna.  dock inte från indiska sången om glädje på slutet. rätt risig på det språket faktiskt.

Den är där för att utgöra en positiv avslutning..lite mysko, som en del av livet :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Duh - det låter bra om er båda, ju!! Och att man får hjärtklappning kan ju också vara bra, under förutsättning att det var meningen :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
haha, jag tror det var meningen :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Intressant komposition. Vad sjutton ni vill säga (skummade bara igenom första inlägget) vette sjutton dock :D

Njutbara 5 minuter iaf! Får ge en eloge speciellt åt trummisen :)

Lite mycket babbel kanske, alltså två samplingar samtidigt + sång (?).... Kan inte jag få snacka lite ? ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Coolt. Det är väl inte så jävla noga vad som sägs antar jag, med tanke på hur du har producerat sången/talet?

Söt liten jazztrummis som fick sin stund i rampljuset emellanåt också.

Fem njutbara minuter. :wub:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mm. Alltså tydligen misslyckas jag. det är väldigt viktigt med vad som sägs. produktionen är ju sättet det presenteras...min tanke är att om man får se vad som sägs så skall det förmedla det jag vill, men tydligen måste jag bättra mig här!

Kul att du gillar det ändå, och jazztrummisens virvelslammer ska nog med ut mot slutet


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Egentligen ska jag nog hålla käft för jag fattar inte det här. Men jag tycker bara det låter trasigt...  :mellow: Kan väl tycka att det kan vara befogat emellanåt i en del låtar, men öronen letar hela tiden efter något mjukt som kontrast till det taggiga, men här det finns inte.

Jag får associationer till en snedtändning på morfin jag fick när jag låg inne på operation. Jag vaknade tvärt efter en skön slummer av att jag drömde jag hoppade bungy-jump med kedjor. Fullt så illa är detta naturligtvis inte, men jag fattar inte sånt här. Sorry. Men alla är olika, en del gillar väl t o m Lars Noréns pjäser.  ;)

Post scriptum
Jag tog och lyssnade på originalet oxå. Eller rättar sagt halva. Tänk vad musikstilar det finns. Och tänk vad mycket det är man inte begriper. Men det var trevliga bilder på Angelinas sida. Peace out. :)
DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Åååålrait EMU!

Nu börjar jag åxå smälta in med jazztakterna i låten, mer behärskat nu, sticker inte ut mer.
Har en grym influensa så denna kommentar kan vara lite febrig, men jag tycker att Angelinas röst distar, och det gillar jag inte, dista på allt annat men inte "änglarösten". Förstod att det kanske e nya sångfiler på kommende, eller.

Wah Wahen hänger kvar, passar mig ypperligt. :)
Men sen önskar jag lite mer liv och bredd på det indiska torget, av nån anledning låter det momo nu, så mer stohej på torget! :)

i väntan på....
h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Rattlesnake: alla kan väl inte älska allt som sagt. och den är absolut inte menad att stryka medhårs. DOck distar angelinas röst, så den kanske kan bli ängellik som mahan menar..kanske du får något av det du söker.

Synd att du inte gillar det, men vafan, blir nog aldrig listetta med detta arret :D Tack för att du tog tid att skriva :D

Mahan: tackar. vi vet om disten på rösten och den skulle enligt angelina tas om. Inne på linjen att mjuka upp rösten och göra den varamare som kontrast till allt det andra. tack för tipset!

Ska kolla om man kan skrämma liv i torgfolket!

tack ska du ha!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Får lite vibbar av Massive Attacks hårdare låtar. Trevligt och udda. Disten på hennes sång stör mig inte direkt men visst skulle en renare sång bli en bra kontrast mot det hårda.
Filosofiska samplingar är ju aningen överanvänt men det är väl ok...
Gillar låten i alla fall!
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Får lite vibbar av Massive Attacks hårdare låtar. Trevligt och udda. Gillar låten i alla fall!
  :wub:

Massive attack :)


Nå jag, akn hålla med kansek lite överarbetat med samplingarna. men ändå, det kändes rätt då...hihi.


Kommer en uppdatering av denna så småningom...kul som fanken att du gillar :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Inne på linjen att mjuka upp rösten och göra den varamare som kontrast till allt det andra. tack för tipset!
Trodde det var förbjudet   ;)  det finns allt en mys-ernst i dig också.

Tycker inte att det egentligen hjälper att få texten presenterad. Möjligen om ni gjorde ett performance och visade texten samtidigt. Men nu så blir inte rösterna något annat än en slags bakgrund jag ibland märker att jag inte lägger märke till. Fast det är väl helt ok att ha det så. När jag lyssnar nu tycker jag nog det största problemet är att ljudet överlag inte är så bra. Det är som om musiken befann sig i ett annat rum än jag själv och en massa besvärliga trasiga reflektioner når örat. Jag tror det är en stor del av att jag inte känner mig särskilt engagerad av stycket.



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
:)


Tja...det kan ju helt enkelt vara så att jag vill att rasiga reflektioner skall tträffa ditt öra, och gillar du det inte så är det bara så. Skall se över ljudbilden iallafall, framförallt ny sångfil från engelina.

Lovar att du får en ny chans när så är fallet  ;)

Tack återigen för lyssning och kommentar!


Det finns en ernst i oss alla.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det finns en ernst i oss alla.

Näh!  <_< -_-
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ojdå, blev nästan rädd efter att ha läst DG:S senaste inlägg att du hade gått och gjort stora förändringar i låten. Lyssnade igen och känner mig mycket lugnare nu :D
Men väntar fortfarande ifvrigt på versionen med den distfria sången! :)

h.   Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Angelina

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
  • Mästerkatt
    • Visa profil
    • Pinkeye
Jag får associationer till en snedtändning på morfin jag fick när jag låg inne på operation. Jag vaknade tvärt efter en skön slummer av att jag drömde jag hoppade bungy-jump med kedjor.

Underbart, får jag citera dig på min hemsida?  :lol:


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
klart åt det psykadeliska hållet där tritonus inte känns avlägsen...kanske inte min kopp men ändå en suggestiv känsla som jag gillar....gillar trummorna i breaket...och schyssta sound överlag..

/ karl  B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag får associationer till en snedtändning på morfin jag fick när jag låg inne på operation. Jag vaknade tvärt efter en skön slummer av att jag drömde jag hoppade bungy-jump med kedjor.

Underbart, får jag citera dig på min hemsida?  :lol:

Visst, det bjuder vi på!  B) Var för övrigt blindtarmen som opererades bort. Sa dom.
DON'T PANIC