LÅTNAMN: Dream?
ARTIST/GRUPP: Angelina + Emulator
GENRE: Elektronika
LÅTLÄNGD: 4:57
KOMPOSITÖR: Angelina
PRODUCENT: Emu
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3@128 kBps
Jaha, äntligen tillbaka i industriträsket igen.
Angelina skrev en låt och skickade för ny bakgrund, jag har slaktat den så gott jag kunnat och skrikit in lite också. kanske bör jag vara tyst i stället?
Låten handlar om livet nu och efter, och jag har försökt att matcha detta med lite karga landskap och en blandning av moll o dur för att få fram lagom atmosfär.
sampling från föreläsning i kvantfysik hjälper (?) till för att förstärka känslan av surrealism.
OBS endast Skiss i nuläget, nivåer är inte riktigt ställda, och lite "instrumentkropp" saknas...
Hur går vi vidare? Alla åsikter mottages tacksamt.
http://www.perfectbounce.se/dream.mp3Efter önskemål att förtydliga vad alla gutturala samplingar och emulator hasplar ur sig:
I början, en sampling av något som skall vara n"powerwords"...nåt yoga eller liknande

welcome/peace/love/joy/hope/compassion/mystery/unity/equality/creativity/freedom/health/spirit/inspiration/release
Emu sjunger
Bring it up bring it on, show i t to me
Bring it up bring it on, give me evidence to see
From the future to the present, is it allready here?
from the last to the unknown is it happening here?
bring it up....
Snubben som pratar om hur världen ter sig i fysikernas värld:
What we have here is evidence that, the topology of the world is not the topology that we would (normaly/narrowly?) see, that is we see things as separated by a certain distance, we walk across the room and we think that we left the far wall of the room behind us, and so forth. Uhm, but there is an attempt to say "well, maybe things that, from our macroscopic point of view, appear to be widely separated in space, like uhm, New York and Chicago, to take two macroscopic examples, from a microscopic point of view, might actually be contiguous and touching one another.
En annan sampling på ämnet "a fear of the lord", och ytterligare en "its all in your mind".
Angelinas text:
i'm alive, and so are you, in this world, and here we are, with all this life
I have memories of dreaming, that I had a dream to follow, it was all so real, now I am awake
a dream to follow, to nurture, to spend
Så för att få allt lite styltigt förklarat: jag har försökt få till en lite surrealistisk känsla, med människor/röster i olika rum (medvetet) för att accentuera det att vi faktiskt inte vet ett dugg egentligen

Men, sångerskan får flytta närmre när sångfilerna kommer fram