Kontrollrummet

Eddi & Isabella - Love to dance

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hej alla
Eftersom Isabella är en förhoppningsvis kommande stjärna så tänkte jag att jag verkligen skulle försöka mig på en modern låt - så jag lyssnade in mig på en massa radiohits och försökte apa efter så mycket som möjligt när jag skrev den här "moderna" låten som Isabellas röst passar så bra till för att få med den i Festival #41 - och det gick ju lysande trots relativt hög medelålder så kom den på andra plats i en samling av jättesköna låtar - verkligen - hade behövt fler poäng att dela ut men Momas fick så klart min tolva - ruggigt kompetent och en härlig kapning av Help ingick.

I alla fall medan jag försökte göra nåt modernt så kom jag fram till följande koncept - trummorna måste glänsa eller rytmen rättare sagt - syntharna ska mullra/glimra men i två lägen - några solonummer behövs inte i dagens musik gitarr är obsolet utan möjligen som rockmatta. Sången är absolut viktigast och ska vara den som driver låten.

Jag hoppas jag kan göra fler till samma vokalissa med det moderna stuket.

Återigen tackar vi för alla poäng och nu lägger jag upp låten som färdig men det behöver ju inte betyda att den inte ska ändras mer :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ni har redan ändrat många gånger och jag tycker ni kommit långt så här. Gillart!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Man kan alltid pilla in absurdum - men denna duger gott.
Ge dig i kast med nästa där Isabella får vara med igen :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Schysst sväng, bra prod och the Voice  :) Vad kan gå fel
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Låter finfint o hoppas på mer från er framöver... Beat on" :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra låt med modernt (åtminstone enligt min gammalmodiga bedömning  :)) stuk!
Med starkare, distigare, mer komprimerade, skräniga, överstyrda trummor och pumpande mix
skulle du få ett ännu modernare radio-sound, men det är jag glad för att du inte har valt!  :)
Bra sång, bara några små otajtheter i dubbningen, som inte stör speciellt mycket.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Otroligt stark refräng detta. Du fick min 10a (Tolvan gick till Cadellos bidrag nr 1)
Produktionen håller inte riktigt vad låten lovar, lite för platt sound. Men helt rätt analys ang. gitarr, det behövs inte här. Sången kunden också slipats på för perfektion om man velat antar jag?

Mycket snyggt uppsnappad, för det låter modernt i mina öron.

Väldigt bra jobbat!! Mera!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Precis som Wernis fick Cadello min 12: och denna min 10:a...
Mixen kunde kanske putsas lite, men det som fick igång mig var den läckra melodin och snygga sången..
En riktig hit.. Skitbra.. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ni har redan ändrat många gånger och jag tycker ni kommit långt så här. Gillart!
Ja du vet ju hur vi har fixat o kul att du gillart tack för tyck Maxen :D

Otroligt stark refräng detta. Du fick min 10a (Tolvan gick till Cadellos bidrag nr 1)
Produktionen håller inte riktigt vad låten lovar, lite för platt sound. Men helt rätt analys ang. gitarr, det behövs inte här. Sången kunden också slipats på för perfektion om man velat antar jag?

Mycket snyggt uppsnappad, för det låter modernt i mina öron.

Väldigt bra jobbat!! Mera!

Det är skojigt att jobba med Isabella jag hade gjort en refrängmelodi som hon vred till på flera sätt Sången sitter inte riktigt för jag hade tänkt köra med ett spår bara men det lät charmigt med bägge spåren och visst hade jag kunnat skjuta lite på orden speciellt i sista refrängen men som sagt gillade det charmiga. Tack för tyck Wernis :D

Bra låt med modernt (åtminstone enligt min gammalmodiga bedömning  :)) stuk!
Med starkare, distigare, mer komprimerade, skräniga, överstyrda trummor och pumpande mix
skulle du få ett ännu modernare radio-sound, men det är jag glad för att du inte har valt!  :)
Bra sång, bara några små otajtheter i dubbningen, som inte stör speciellt mycket.
/Asti
Ja jag förstår vad du menar men så där pumpigt vill inte jag heller ha det så det är kul att du gillar det som det är. Tack för tyck Asti :D

Låter finfint o hoppas på mer från er framöver... Beat on" :D
Hoppas det kommer mera och det ska det väl Tack för tyck Marsall :D

Schysst sväng, bra prod och the Voice  :) Vad kan gå fel
Njä just det - det är bara att fortsätta, tack för tyck Bribedant :D

Man kan alltid pilla in absurdum - men denna duger gott.
Ge dig i kast med nästa där Isabella får vara med igen :D

/G
Tack för peppen Gurano :D

Precis som Wernis fick Cadello min 12: och denna min 10:a...
Mixen kunde kanske putsas lite, men det som fick igång mig var den läckra melodin och snygga sången..
En riktig hit.. Skitbra.. :)
En riktig hit.... låter ju bra - undrars över hur man får ut den, tack för Points och tyck Bjurte :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo, den låter melodifestival och mordernt och jag är lite emot det soundet.

Ändå, fick du (och Isabella) näst högsta ppäng från mig.

Jag tyckte startfältet var dåligt, men det är inte huvudförklaringen. Det är helt enkelt en bra prestation ni satte samman.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo, den låter melodifestival och mordernt och jag är lite emot det soundet.

Ändå, fick du (och Isabella) näst högsta ppäng från mig.

Jag tyckte startfältet var dåligt, men det är inte huvudförklaringen. Det är helt enkelt en bra prestation ni satte samman.
Det tackar vi för Div :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou musikfamiljen!
Alltid lika kul när ni skruvar ihop nåt tillsammans. Denna låt klarade festivalen med glans fast det nog inte är det bästa man hört av er. Tror att detdär lyssnandet och försök till att få ihop nåt som liknar nån radiopoplåt inte gett nåt nytt till låten, låter lite hastigt tillskruvat. Varför inte lita på egna komponeringar och arr, tror att det sitter bäst för er. Nåväl, Isabella med sin snygga röst och fint english uttal räddar låten och kammar hem points.


Hoppas ni kan ge er mera tid att skruva till nya egna alster och då kommer det genast mera hjärta och själ med i låtarna och det är nåt som både känns och hörs. :)

kör hårt, eller långsamt.... huvudsaken att ni kör!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Bra! Den satte sig redan under festivalen och den snurrar i huvudet fortfarande.
När det låter så här lovande, undrar undertecknad bara om det blir en fortsättning???
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjou musikfamiljen!
Alltid lika kul när ni skruvar ihop nåt tillsammans. Denna låt klarade festivalen med glans fast det nog inte är det bästa man hört av er. Tror att detdär lyssnandet och försök till att få ihop nåt som liknar nån radiopoplåt inte gett nåt nytt till låten, låter lite hastigt tillskruvat. Varför inte lita på egna komponeringar och arr, tror att det sitter bäst för er. Nåväl, Isabella med sin snygga röst och fint english uttal räddar låten och kammar hem points.


Hoppas ni kan ge er mera tid att skruva till nya egna alster och då kommer det genast mera hjärta och själ med i låtarna och det är nåt som både känns och hörs. :)

kör hårt, eller långsamt.... huvudsaken att ni kör!

h.    johan
Jo men det är väl ett "eget" alster även om det är i modern tappning. Men kul att du gillar även tidigare alster och jo jag tror det blir mer oavsett genre då. Tack för tyck Mahan :D

Bra! Den satte sig redan under festivalen och den snurrar i huvudet fortfarande.
När det låter så här lovande, undrar undertecknad bara om det blir en fortsättning???

Vi ska göra allt vi kan för det. Tack för tyck Moma :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jambrains

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Jomenvisst, det låter väl modernt fast kicken känns nog tam med dagens mått mätt och ska det inte pumpa lite mer om det ska vara modernt?
Fast vad vet jag, det var länge sen jag var modern  ;)
Bra försök men kanske inte riktigt ända fram känns det som.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Impressed över att du kan svänga dig i olika genrer...not my cup of tea men allt finns ju där IMHO

Allt gott karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jomenvisst, det låter väl modernt fast kicken känns nog tam med dagens mått mätt och ska det inte pumpa lite mer om det ska vara modernt?
Fast vad vet jag, det var länge sen jag var modern  ;)
Bra försök men kanske inte riktigt ända fram känns det som.
Nä det är helt rätt jag avstod från att låta alltför modern funderade påsidechaning men eftersom jag inte riktigt förstår det avstod jag. Nåja den nådde nästan ända fram - det gläds vi över - tack för tyck Jambrains :D

Impressed över att du kan svänga dig i olika genrer...not my cup of tea men allt finns ju där IMHO

Allt gott karl
Javisst är det spännande att ge sig ut på lite hal is, håller med dig att det är lite udda men men... Tack för tyck Karl :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Den här låten är väldigt bra i sin egen genre. Dansant eurodisco där din dotter gör ett strålande jobb, hon blir säkert nåt stort med tiden :D

Jag är impad! Ni jobbar fint ihop  :-)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här låten är väldigt bra i sin egen genre. Dansant eurodisco där din dotter gör ett strålande jobb, hon blir säkert nåt stort med tiden :D

Jag är impad! Ni jobbar fint ihop  :-)

/Marre
Tack Marre känner att det utvecklas hela tiden nu och Isa har ju verkligen både en unik röst och ett intresse för det hela så visst ser jag fram emot mer samarbete med dotra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är aningen priviligerad på det sättet. Att ha en sångerska så nära!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Håller med övriga, grym sångtjej! Och låten som sådan, var nog den catchigaste i festivalen!
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du är aningen priviligerad på det sättet. Att ha en sångerska så nära!
Nu ska vi inte vara avundsjuka du har ju två jyckar och en katt - det har inte jag :D

Håller med övriga, grym sångtjej! Och låten som sådan, var nog den catchigaste i festivalen!

Tack för glada tillrop Plinka :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Vilken skön röst, men hon låter väldigt ung (har inte varit här på läääänge, så jag har ingen bakgrund..), men en snygg låt, med en spännande röst som gör att jag gärna lyssnar vidare...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez