Ok max ..då e jag på!
Lite imagen people" mä beatles stråk ..de e cool..såna stråkar kaN ju hotta upp ackeguran ett snäpp absolut.. dom fyller ju bara i lixom bra!! men håll den sen så ren som möjligt ..det är den värd 
Jag testade att smyga in mellotron och hammond igår kväll...
Abselut snyggt detta, genast från början blir man tagen och bara lyssnar.
Acken sitter väldigt fint, skitsnyggt sound. Stämmorna gillas åxå.
Om jag skulle fixa till nåt så e det sångeffekterna, reverbet på sången kunde minskas aningen, och lite mer limiter/kompressor kunde lyfta lite så att "ess" inte tränger igenom för mycket.
Tycker att detta arr räcker till eftersom du använder både sång och stämmor som fina instrument. Så här stämmer det gamla ordspråket.. "less is more"
Bra jobbat Max! 
För mycket reverb kanske. Jag ville testa en ljudbild som ligger närmare tre artister där jag gillar reverbsoundet: First Aid Kit, Tallest Man On Earth och Theresa Andersson.
Men imorse då jag lyssnade gillade jag inte ljudet på samma sätt som igår. Kommer antagligen mupptrixa mer med risk att sabba ljudet eller få det att låta bättre. Tack för tipset med kompressor, den arbetar en del på leadsången.
Den är skitbra den här men i skillnad till de andra så saknar jag mer instrumentalt i form av bas o trummor. Jims låt som referens är bra men han har ett lite annorlunda stuk på sången som du gärna får försöka härma mer. Svårt att beskriva mer..... 
Vill inte härma Jims sång men han gillar nog ditt tips!

Skulle kunna testa en version med fler instrument också nån gång. Tror det kan bli bra.
Timmen är sen och om jag lyssnar på Tråd-Filen är det sista versionen?
Det vart ett konstigt slut på introt efter sång, annars bra, skön känsla.
Ska lyssna mera.
Den i trådhuvudet/filen är nyaste versionen. Menade du konstigt slut på introt
innan sång?
Har inte hunnit göra om inspelning av instrument och vissling utan klippt bort delar som fanns där förut.
Det ska jag göra om, då jag hinner, så det blir en bättre övergång. Nu låter det knäppt där.
Riktigt snyggt detta. En av dina bästa sounds so far. Tokmycket sångreverb men det funkar.
Har du lyssnat på någon eller alla av tre artisterna där jag gillar reverbsoundet - First Aid Kit, Tallest Man On Earth och Theresa Andersson? Har de något som påminner om Motown-soundet från förr?
Vill ju smida medan järnet är varmt men nu sitter jag på kontoret och ikväll är det troligen annat som pockar på uppmärksamhet. Tack alla för kommentarer och tips!