Ja du... det är ju bara att lyfta på hatten!
Musik och sång,, text,, det är bara så bra.
Och i vanlig ordning måste jag gå lite djupare i mina analyser.
Texten, väldigt bra och det är en mix av ord och betydelser som inte är de vanligaste. Om man sedan lägger till Plankas vackra stämma och känsla så blir det ytterligare en dimension som är ovanlig! Orden har lite olika "tidsstämpel" (lite osäker på om det är ett korrekt ord,, tidstämpel är en sak, men jag är ute efter tids-stämpel). Lite som att man med väldig öppet sinne kan avgöra om en text är skriven av en kvinna eller man. (Hej alla feminister och oliktänkande!)
Musiken, vackert och stundtals rusigt virvlande. Vet inte om basen skall sänkas eller om melodin skall höjas? Tror att melodin skall upp ett snäpp. Kring 3.40 kan man kanske ana vad jag är ute efter? En petitess!
Tillbaka till text, ord och känsla. Det är skillnad på "dansa" och "daaaansa". Iom att sången framför med mycket känsla så betyder ordet så mycket mer! Vad vill kvinnan,, vill hon "dansa" eller "daaaaansar" hon redan?
En massa flum i vanlig ordning, men slutsatsen är att detta är mycket vackert!!
Min önskan är att detta stycke skulle framföras LIVE med samtliga akustiska instrument på scen, och därifrån spela in en version som skulle bli fullständigt magisk!
väldigt bra jobbat hörrni!!