Fint traditionellt upplägg. Skulle passa i Dalarna imorgon, Sveriges traditions vagga.
Varför inte addera fyllig cello?
Den är adderad och även integrerad

Och deriverad från fiol, som i sin tur ar deriverad från altfiol (som var den första stråkinstrumentet av dess slag.)
Men nog med historielektioner. Tack för lyssning och tack för din tid!
Skön klingande sommarlåt - lite kort som sagt. 
Roligt att höra, Eddi!
Låter som ett mellanspel på en Ted Gärdestad-skiva-....skitbra! (även grund-koncept i låten) 
Hade han folkmusik mellan låtarna? DEt visste jag inte. Tack för att du lyssnade och kul att det uppskattades!
Mera dalmas-stuk här, heja på

Tack för uppmuntran

Det låter jättebra! Härlig stämning i detta.
Roligt att höra och att tycktes om

Varför inte addera fyllig cello?
Jag läste lite snabbt och fel: - Varför inte addera fyllo på cello?
Det är fina melodislingor!
Arbeta vidare på detta, tycker jag.
Jag gör ju det!

Tack för öron och tyck!
Börjar bra med nordisk klangbotten - tycker som Plinka - att det kan braka loss med lite mera inslag/instrument efter ett tag (dock lite svårt att få in johannesört, älggräs och kamomill
).
Ser fram emot en fortsättning.
/Gurano
Nej, det är en visa. Jag tänker ej använda en orkester här, utan bara de 4 soloinstrumenten; piano, klarinett, fiol och cello.. Kanske en altfiol också. Och sång.
Perfekta toner att starta sin midsommardag med! Så skönt med de här svenska folkmusik-vemodet. Skulle jag få bestämma fortsättningen, så varför inte all in, med fioler och jojksång, ko-klockor och barfotadans på en dim-beslöjad äng full av johannesört, älggräs, lupiner och kamomill?
Hade varit underbart och jag försöker bygga nåt sånt (men orkester med timpanisar, cymbaler och tromboner var kanske inte alls var vad Gurano menade, han skrev dock "braka loss" så jag kanske associerade fel.

)
Tack ALLA för upmuntran och förslag!
Per
Ny version, som börjar likna nåt vad gäller insjungnings samt inspelnings-bara förutsättningar.

Det är långsammare tempo och ett mellanspel med fiol och klarinett.
Klaga på . Den är nu 2:40 minut ännu så länge. Blir nog pianosolo på slutet precis som på förra visan!
KRITISERA PÅ FÖR FAAN!

Eller byter jag namn till Skalle-Per och ger er en dansk skalle allihop!